Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sympatiahalauksia teille oksentajille! Saattaa se olla edessä vielä itselläkin, kauhusta kankeana odotellen siis.

Oireita tässä mamassa; iltaisin palelee ihan kamalasti, tukka ja naama rasvoittuu tosi nopeasti, mahassa tuntoja ja hajuaisti alkaa olla herkistynyt. Jossain jo kirjoitinkin että ekassa raskaudessa oli paha akne selässä ja hartioissa ja nyt on sitten bongattu ekat näpyt siltä alueelta :mad: Naamakin kukkii "kivasti". Hiukset pitää näköjään ruveta pesemään joka päivä jos meinaa ihmisten ilmoilla liikkua.

Tiistaina sitten digitesti vielä kehiin ja sen jälkeen rimpauttelua neuvolan suuntaan :)

Täällä on toistaiseksi pahoinvointi hellittänyt, selviän esikoisen kanssa, ehkä tästäkin päivästä :) Harmi vaan että oloa eniten helpottaa Coca-Cola ja jäätelö, mutta ehkä mä vielä hetken saan pidettyä kilot kurissa :)

Täällä alkanut palelu... juuri kun ulkona vihdoin on aurinkoista ja ajoittain lämmintäkin. Veljen perhe poikkeaa tänään kylään ohikulkumatkalla ja vielä aiotaan pimittää tieto. Toivottavasti pysyy kulissit pystyssä! ;)

Täällä alkaa olla vähän parempi olo. Turvotus tuntuisi olevan vähän laskemaan päin, pientä pahoinvointia ajoittain tulee päivän aikana, mutta se on enemmän sellaista etomista. Rinnat jatkavat vaan kasvamista, en muistaisi että esikoisen aikaan ne olisivat ihan näin alussa jo kasvaneet! Väsymystä on iltaisin ja aamuisin taas herään hirmu aikaisin. Energiaa alkaa olle vähän enemmän, tuntuu siltä että kroppa alkaa vähän sopeutua kai. Olen kovasti odottanut sitä että pääsisin takaisin lenkkipoluille, juokseminen ei vielä tunnu hyvältä, mutta reipas kävely on jo tosi kivaa. :)

Oireettomat olkaa tyytyväisiä x) täällä taas alkupv mennyt ihan raatona kun kaikki etoo ja päätä särkee. Nyt 3h päikkyjen jälkeen vähän parempi olo

Tiltti 6+4

Nyt tulee jo punertavaa vuotoa, on tää varmaan menoa... :crybaby2 Ei olisi pitänyt innostua liian aikaisin...

Mirei, olispa vaan jotain valemenkka mitäneon vuotoa :( Toivotaan parasta, ja käyhän heti näytillä jossain kun mahollista!

Täytyy katsoa huomenna, miltä näyttää. Ei ne varmaan ota näillä viikoilla kuin yksityiselle... Kiitos teille kannustuksesta.

Mirei78 mulla oli ensimmäisessä raskaudessa kirkas verivuoro. Muutama päivä plussauksen jälkeen alkoi ja tuli vessakäynnin yhteydessä ihan kunnolla pissan yhteydessä. Verinen vuoto sit loppujen lopuksi kesti mulla ainakin siihen ensimmäisen ultrauksen eli viikoille 12 saakka elei jopa hieman kauemmin. Välillä vuotoa tuli kirkkaana ja vetisenä ja välillä vaan pyyhkiessä. Kaikki meni loppuun asti kuitenkin hyvin.

Muistan kuinka stressasin noita vuotoja ja usein soitin neuvolan onko tää normaalia. Googletin läpi kaikki keskustelut (älä guugleta)

Tsemppiä sinne ja yritä ajatella jotain muuta

Kiitos, yritän olla ajattelematta asiaa... Näissä jutuissa Google ei todellakaan ole ystävämme, vähän sama jos googletat "ikä ja keskenmenoriski" ja sitten jos vielä sattuu olemaan ylimääräistä painoa... Kaipa tässä kaikki on ihan ok, jos ei ala tulemaan karseita kipuja ja runsasta vuotoa. Soittelen huomenna varhaisultrien hintoja, jos sen sais sitten vajaa 3 viikon päähän.

Täällä toista viikkoa pahointointia. Viikonloppuna pahoinvointi nyt hieman pahentunut ja yöks tää on ällöä!! Esikoisen kanssa pahoinvointia oli 2 viikkoa ja toivon, ettei nyt ainakaan lisäänny ajallisesti. Tää ei ole kivaa!! Väsymys on ollut myös aika hurjaa... Voisin nukkua kokoajan!! Rinnoissa ollut arkuutta ja nännit ovat olleet kipeä!!

Positiivinen oire on se, että mun kynsistä tulee raskausaikana tosi kovat ja kasvaa mahtavasti. Yleensä kärsin halkeilevista kynsistä, mutta nyt kynnet ovat mahtavassa kunnossa!! Niistä itseasiassa tajusin olevani raskaana!!

Nyt käytössä sea band-pahoinvointirannekkeet ja ei oo etonut nyt illalla :) Nooooh illat saattaa joskus olla muutenkin helpompia. Aamulla näkee onko näistä oikeesti hyötyä :)

Tiltti toivottavasti sulla toimii! :) Mulla ei auta vaikka kui vaihtelin paikkaa ja sit laitoin siihe mis oli jääny pisteet akupunktiosta!

Mua kans alkanu vähän pelottaa ku tuntuu ett se etova olo on jonnekkin kadonnut. Masu on kyllä pallo ja nänninnipukat on herkät, muuta ei mun voinnissa oo.. Tänään ollu pitkähköt ruokavälitki niin ei mitään hätää oo yrjön kanssa ollu.. Lievsti panikoitunut. :/

Minulla ollut menkkakipua käytännössä koko eilisen päivän ja jatkui nytkin heti kun nousin sängystä. Ei mitään kovaa kipua mutta sellaista kokoaikaista jomotusta joka tuntuu myös selän puolella. Järki sanoo että kaipa se normaalia on, mutta vähän kyllä pelottaa silti. Kohdun kasvukipujen pitäisi ilmeisesti tuntua vain ajoittain ja tunti pari kerrallaan. Yritän pitää yllä positiivista ajattelua mutta myönnän kyllä että keskenmeno pelottaa :sour:

Mulla on tänään omien laskujen mukaan viikkoja 5+0 ja ainakaan vielä ei ole oireita rintojen arkuutta ja alavatsan ajoittaisia menkkamaisia kipuja lukuunottamatta. Pelottaa mahdollinen pahoinvointi, koska inhoan oksentamista yli kaiken ja yritän pahan olon tullessa välttää sitä viimeiseen asti ja lisäksi mulla on noin 1,5 tunnin työmatka bussilla suuntaansa, ei sitten ole kiva, jos paha olo iskee matkalla...

Muokattu viimeksi:
Olipa niin hirvittävä ilta ja yö ettei tosikaan... Mulla tuli raskauspahoinvoinnin lisäksi migreeni joka ei meinannu lähteä pois ollenkaan ja yökkäsin illan ja yön aikana yhteensä viidesti kahdeksan ja puoli neljän välissä. Soitin lopulta yöpäivystykseen ja käskivät ottaa 2x500mg panadolia ja 1,5 400mg buranaa mahdollisimman vähän veden kanssa. Meinasin voida vielä pahoin lääkkeiden ottamisen jälkeen mutta sain onneksi hengiteltyä olon pois ja sitten olen nukahtanut kun lääkkeet on alkaneet vaikuttaa ja aamulla migreeni oli lähtenyt. Luulen että raskauspahoinvointi aiheutti osaltaan toistuvan oksentelun kun en pystynyt syömään mitään, join vain vettä, joka sitten teki aina uudestaan huonon olon. No, onneksi nyt on ohi eikä tarvinnut miettiä miten olisin päässyt tiputukseen sairaalaan jos olisi tarvinnut (en todellakaan ollu ajokunnossa ja jonkun olisi pitänyt jäädä esikoisen kanssa kotiin). Tänään iltapäivällä sitten ultra!!! Ja nyt aamulla mennään pojan kanssa kauden ekaan muskariin :)

Eleanora hui kuulostaapa inhottavalta! Hyvä, et tajusit soittaa päivystykseen ja sait sieltä neuvoja!:)

Manteliina, mies sen ekana tajus! Ei oikein ajatus pyöriny kunnolla sillon yöllä. Oli kyllä todellakin hyvin inhottava olo. Vaikken oksentamisestakaan tykkää (kukapa tykkäis...) niin tuon episodin aikana tuli kyllä mieleen että helpommin ehkä selviäisin pelkästä oksentelusta kun lisäksi se järkyttävä päänsärky ja kylmänhiki ja palelu oli kyllä hirveä kombinaatio... ja tuli kyllä mieleen myös ne prinsessa Catherinen kokemukset että onneksi ei oo itellä ollu sellaista...

Takaisin