Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nii ja eka vuoto oli varmaan kiinnittymistä kun niin vähän tuli, sit jossain vaihees tuli rusehtava ja viimesin suht runsas oli ihan kirkkaan punasta, mut missään ei mitään "vikaa"

Mulla on kanssa tullut tässä la-su, tänään vielä pikkuisen rusehtavaa vuotoa. Eilen tuli myös hieman punertavaa, ei kuitenkaan kirkasta verta. Viikkoja mulla on vasta n.4+4. Esikoisesta ei tullut mitään näihin aikoihin, mutta rv 13 tuli 3 vrk ruskeaa tuhrua. Kyllähän nämä aina säikäyttää... Sinällään ei ole käsittääkseni kamalan harvinaisia nämä alkuraskauden pienet vuodot?

Onko olemassa MITÄÄN lääkettä tähän turvotuksen? ! Kysyy: marimus-pallokala 4+3.

.

Liikunta ja vesi. Ja tukisukat. Ja sitten keskiraskaudella lymfahieronta. Ja ehkä joku jalkojen verenkietoa stimuloiva voide? Pallokalavatsalle...uh mammahousut :wtf:

Hei tää on ehkä tyhmä kysymys, mutta tuli noista teijän hammaslääkärijutuista mieleen, että minkä takia se odottavan äidin hammashoito on niin tärkeää? Mulle tuli ihan puskista kun soitin neuvolaan ja varasin ensimmäistä aikaa ja se hoitaja höpötteli jostain hammaslääkärin varaamisesta:D Tuntui siis oudolta siinä vaiheessa, kun on just saanut tietää olevansa raskaana, niin hoitaja patistaa hammaslääkäriin:D Onko tähän joku erityinen syy?

Kuinka monella täällä on tullut jotain vuotoa? Itsellä loppuviikosta tuli2-3pvä ruskeaa/vanhaa verta hyvin vähän siteeseen. Nyt kai rv7+1 eli vuoto olis ollu n. 6+4, 6+5,7+0.. kuvotusta ollut päivittäin vähäsen nyt ei sitäkään. Oireettomuus sinänsä ei huoleta kun esikoisestakaan ei ollut mitään, mutta vuoto huolestuttaa..

Mulla! Eilen kerran hailakan pinkkiä pyyhittäessä ja tänään pikkareihin tullut rusehtavaa tai melkein lähempänä keltaista vuotoa.
Yritän totella miestä ja olla turhaa hermoilematta. Jep, tosi helppoa :-D

Mulla oli edellisessä raskaudessa ruskeaa vuotoa ennen ku ymmärsin testin tehdä eli silloin kai kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja sit seuraavan kerran siitä noin 1kk päästä kun olisi ollut uudestaan menkkojen aika niin tuli vähän rusehtavaa vuotoa.

Äh, multa oli tarkoitus poistaa yks hammas ennen kuin se tulee kipeeksi. Mitäs nyt kun oon raskaana? Eihän sitä sillon voi poistaa :eek: Ens kuussa ois hammaslääkärille aika..

Mullakin on tuota menkkajomoa ollut nyt pari päivää ja tiiän, että se on ihan normaalia ja kuuluu asiaan ja sitä oli viime raskaudessakin, mut silti se pelottaa :confused: Muuta vuotoa ei oo ollu ku valkovuotoa. Mut viime raskaudessa ainakin tuli jotain rusehtavaa ja ihan normaalia se kuulemma oli. Muut oireet on (vielä) lieviä - onneksi. Nälkä on tosi voimakasta ja tuntuu, että saa vähintään parin tunnin välein olla jääkaapilla... :shy:

Mulla tällä hetkellä oireena menkkajomot ja munasarjan jomotus, väsymys, ja kuumat aallot ovat vaihtuneet paleluksi.. Närästys myös kolkuttelee aika ajoin, mut ei onneksi vielä niin pahasti että lääkettä tarviis ottaa..

Mulla närästää joka aamu niin, että välillä meinaa oksennus tulla. Lääkettä taas en saa alas ilman oksentamista.. :confused:

No onneksi ei oo ku aamusin vaan.. Kahvin poisjättö vois tietenkin auttaa..Ja rennie ja gaviscon on niin pahaa, ettei mee alas :confused:

Millier, riippuu tilanteesta mutta jos poisto on välttämätön niin kyllä sen raskauden aikana voi tehdä. T. Hammaslääkäri :)

Lisäyksenä vielä että raskauden aikana vältetään lähinnä sellaisia toimenpiteitä jotka eivät ole välttämättömiä.

Oi oi.. Nyt taas huomaa kolmivuorotyön vaikeuden, kun pitäis lähtee kahen tunnin päästä yövuoroon ja oon heränny aamulla kaheksalta. Koitin tossa nukkua päikkäreitä, mutta kroppa on muutenki jo niin sekasin kaikesta tästä uudesta, että eihän tosta nukkumisesta tullu mitään ja nyt jo väsyttää ihan pirusti.. Saa nähä, miten saan taisteltua ton yön yli..:D

Voi Manteliina, sympatisoin sinua! Esikoista odottaessa tein minäkin kolmevuorotyötä ja yövuoroissa rupesin säpsähtelemään hereille pystyasennostakin. Se oli kamalaa ja pelottavaakin, töiden jälkeen piti vielä ajaa autolla kotimatka! Lopetin yövuorot jo melko varhaisessa vaiheessa, viikolla 10 muistaakseni. Koitahan jaksella ja käy välillä ulkona jos mahdollista.

Joo, työ on onneks sellasta, ettei tarvii olla koko aikaa paikallaan ja saan liikkua melko vapaasti ulkonakin välillä:) Laitoin mun esimiehelle jo sähköpostia, etten kovin mielelläni enää tekis yövuoroja, mutta saa nyt nähdä, että ilmestyykö niitä myös tulevaan vuorolistaan, kun en tosiaan voinut syytä vielä mainita:D

Mullla tossa esikoisen raskaudessa joskus rv 8 oli vähän pientä verenvuotoa. Sillon olin ihan hysteerinen ja itkin että nyt tämä kesken menee. Mut kyllä siellä varhaisultrassa 9+3 näky pikkunen voimissaan ja pikku raajojaan liikutteli.:D nyt mulla heti ekana oireena oli vahva hajuaisti. Aloin ihmettelemään kun pyykin huuhteluaine haisi niin vahvasti nenään pyykeistä että olin ihmeissään. Nyt mulla toisinaan huono olo päivällä. Illalla ennen nukkumaan menoa paha olo vaivaa ennen nukahtamista. Rinnat aristaa. Ja olen niin kamalan väsynyt ja heikottaakin. Ja nämä mielialanvaihtelut! Tuntuu että ei välil osais hillitä itseään. Nukkuminen on parasta mitä tiedän nytten. Esikoisesta mulla ei oikeen alussa ollut mitään oireita. Muuta kun mahoton väsymys. Sitte ku pääsee näist alkuviikoist ceks niin ei niit oireit oikeen ookkaan ja miettii et onko kailki ees hyvin: D millon se pelko loppuu, ei niin ikin

Nonni, eka oksennus, check! Heräsin koviin kohtukramppeihin (joita mulla ollut erivahvuisina plussasta lähtien) ja tällä kertaa oli niin kurja olo, että puski kylmä hiki iholle ja olin aivan harmaa kasvoiltani. Ekaks veti mahan löysälle ja siitä hetken päästä tuntu et nyt on kiire. Kummasti se oksentaminen vei kivutkin mennessään. Huoh.

Mitään vuotoa ei ole toistaiseksi esiintynyt, et kaipa tämä on normaalia...

Takaisin