Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä sain kaverilta esikoista oottaessa sellasen raskausajan keittokirjan ja siellä oli tosi monessa ruuassa inkivääriä mukana..?
Muistaakseni Intiassa inkivääriä taas käytetään raskaudenkeskeytyksiin, mutta sillon ne määrät on kyllä valtavat..

Itsekin oon tota inkivääriä miettinyt, kun esim Briteissä en oo koskaan kuullut/nähnyt sen olevan kiellettyjen ruokien listalla. Me käytetään tuoretta inkivääriä paljon ruuanlaitossa, ja sen poisjättö rajoittais meidän syömisiä aika lailla. Onko kellään tietoa miksi sitä ei Suomessa suositella?

Eilen illalla ja tänään on muuten mullakin ollut vähän etova olo, mutta todella vähän siis, ja lähinnä silloin jos makaan mahallani. Lisäksi on tehnyt koko päivän ihan hullusti mieli mango-jääjugurttia.

Kokeilin noita rannekkeita. Tai siis nyt ollut 2päivää käytössä, ei vaikutusta. Laitoin samaan kohtaan mistä oli neulanjäljet akupunktiosta kun rannekkeiden ohjeiden mukaan sain saman kohdan. En pysty pitään rintsikoita kun ne painaa ja lisää huonoa oloa. Ehkä tää tästä :D

http://www.evira.fi/portal/fi/elint...isiin+seka+inkivaariteehen+ja+sita+vastaaviin Kai se on sitä et kielletään varuiks :D Jos alettas jauhamaan vaaroista ni perus vauvashampoot jne on saatanasta kun aiheuttavat kivessyöpää ja mitä lie. :D Mies löys jotain inkiväärijuomaa pari vuotta sitten jossa oli jotenki "keinotekoista?" inkivääriä, en muista tarkemmin, sitä sit lipittelin pahimpina hetkinä, kaipa meillä silti ihan terve poika :D Ja muitakin syöpäaineita käytetään, varsinkin pesuaineita :P Hihi levotonta juttua, on vähän univajetta :)

Musta tuntuu, että joitain muitakin Suomessa kielletään vähän "kaiken varalta". Esim rooibos-tee tuntuu kai olevan siellä listalla lähinnä kai siksi ettei sitä oo vielä tutkittu tarpeeksi, mutta todennäköisesti ei ole mitään haittaa.

Joo, joitain kielletään varmuuden vuoksi ja sitten taas joitain juttuja mitä ei ehkä kannattaisi syödä löytyy sieltä suositeltujen listalta, esim. aspartaami..
Ite vedin koko ruokapuolen ihan omaa järkeä käyttäen.

Oon itsekin ihmetellyt tuota aspartaamia.. Miksi ihmeessä sitä ei ole "kielletty".. Mummikin aina saarnaa siitä kun on "hermomyrkkyä".

Mulla oli esikoisen aikaan ihan järkyttävää pahoinvointia. Kaksi kuukautta oksensin päivittäin ja nyt kauhulla odotan käykö tälläkin kertaa niin :confused: Mites teillä muilla, joilla on aikaisempia raskauksia, onko pahoinvointi ollut yhtä pahaa? Muutoin oireet olleet (vielä) melko lieviä.. Huimausta, väsymystä, päänsärkyä nälästä tulee heikko olo, runsasta valkovuotoa...

Mira, kuulostaa ihan normaaleilta repäisykivuilta, niitä tulee nimenomaan aivastaessa ja äkkinäisiä liikkeitä tehdessä. En sinuna huolestuisi asiasta :) Teurastamo on varmaan ihana työpaikka varsinkin jos pahoinvointi yllättää :yuck:

Joo voit vaan arvata kuinka ihana ! Ennen ei tosissaan oo ollu mitään ongelmaa ja nyt yhdestä sun toisesta paikkaa tulee aina joku uus ödööri ja leuhahdus mitä ei ennen mukamas oo haistanut :D ja kaikki tietty toinen toistaan kuvottavampia tuoksuja...

Nyt on jo alavatsan kipuilu loppunut tuossa kahdeksan aikaan... Varmaan alapää ihan ruvella ku kävin vähän väliä mukamas pissalla ja aina mukamas näin jotain vaaleanpunaista paperissa ( lue: vainoharhainen ) , mutta kiitos kaikille vastauksista. Aluksi mua huolestutti kun kivut oli vaan toisella puolella...Mutta se ilmeisesti kuuluu asiaan :)

Kiitos linkistä Jannski, kantsii siis varmaan jonkun verran vähentää inkiväärin käyttöä. "Better safe than sorry."

Tutkimusten mukaan kuulemma aspartaami kertyy lasten aivoin ja aiheuttaa mm. Adhd:tä joskus jostain tällästä kuulin, mutta tiedä näistä..

Onhan noita aineita mitkä aiheuttaa mitäkin, joistakin enempi tietoa joistakin vähempi. :/ Sillähän tää "ekohippeys" on hot hot aihe välillä, mäkin retkahdin tähän no poo juttuun mut tukasta tuli hirvee ja hais ni palasin "turvalliseen" shampooseen vaikka käytänkin parabeenipitosia ja mitä lie myrkkyjä niissä :D
Mies joutunut palaamaan taas hajustamattomien tuotteiden pariin kun meinas oksennus lentää dödöstä :D Sama juttu oli viimeksi, ja kerran kaupassa ärähdin jollekin papalle että onko pakko uida hajusteessa ajattelis muitakin tms :D

Nonni! Nyt se tapahtu! Äsken lensi eka oksennus. Ja tänään on muuttopäivä:D Saas nähä miten tää tyttö pärjää laatikoiden kantamisen kanssa:D

Musta tuntuu että oireet pahenee per raskaus. Esikoisen suhteen oli lievää pahoinvointia, muutaman kerran oksensin. Muuten raskaus meni täysin oireettomasti. Viime raskaudessa etominen oli samalla asteella ku ekassa mut myöhemmin tuli mukaan migreenikohtaukset (mitä ei normaalisti ole), sydämentykytykset ja ennenaikaiset supistukset. Saas nähdä mitä tän raskauden kanssa tulee eteen. Pahoinvointi on ainakin jo ihan omalla asteellaan x)

Pahoinvoinnista puheen ollen; eilen teki mieli nachosipsejä ja salsaa, tänään ne etoo :0

Tiltti 6+3

Mulla oli jonnekki rv 5+5 asti todella voimakasta etomista,mutten silti oksentanut. Nyt on siitä saakka ollut todella vähäistä etomista rv 7+1. Alkaa jännittää onko kaikki hyvin. Rinnat on kyllä jättimäiset nännit varsinkin ovat kovat ja arat. Vessassa saa ravata kyllä usein ja syödä tarvis puolen toistatunnin välein. Tulee niin sairaan kova nälkä muuten. Normaalisti 4-5 tuntia ruokailuiden välissä ei ole tuntunut missään. Kunpa pian pääsis ultraan ja näkis onko siellä kohdussa edes ketään. En usko ennenkuin näen omin silmin. Nippailujakaan ei enää ole niinkuin aluksi. Onko muita joilla on niukasti oireita?

RAKKAUDENHEDELMÄ täällä on kans etominen vähentynyt mistä toisaalta oon tosi iloinen koska se oli niin lamauttavaa mutta toisaalta sitä tosiaan miettii onko kaikki hyvin. Mikään ei oo hyvä ;)

Täällä on sama juttu syömisen kanssa. Max pari tuntia voi olla syömättä ja sit onkin niin kamala nälkä ja etominen et on pakko syödä jotain. Ennen raskautta olin tosi pieniruokainen.. Kai luonto näin varmistaa että vauva saa ravintoa tarpeeksi :)

Mulla on edelleen turvotusta ja etomista...ja rinnat on kipeet. Vaihtuuko teillä oireiden tulo aika päivässä? Mulla oli esim. turvotus viime viikolla iltaisin , mutta nyt se on enemmän aamupäivällä...

Takaisin