Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka,

Täällä hieman erilaiset oireet mitä oli ensimmäisen kohdalla.

Nyt oireena on kauhea väsymys, mutta uni ei kuitenkaan tuu. Yöt ovat meillä vielä muutenkin aika katkonaisia eli aika koomassa täällä ollaan. Vatsa hieman turvonnut ja ehkä rinnat vähän kasvanneet. Välillä tuntuu, että joku mahassa liikkuisi, vaikka luultavasti ilma siellä vaan pyörii. Menkkamaisia kipuja tulee ja niitä oli myös ensimmäisessä raskaudessa.

Ruokahalua on vielä ihan normaali. Ensimmäisessä raskaudessa söin koko ajan jotain, että huono-oli hävisi.

Maanantaina vasta ajattelin soittaa neuvolaan ja katsotaan saisko sitä varhaisutran. En siis tiedä mikä on mun kiero. Edelliset kuukautiset alkoivat 19.7 ja raskaaksi on luultavasti tullu 26-30.7. Sen jälkeen yhdyntä ei ollut kun mies ollu työmatkalla

Nyt siis ton viimeisimmän menkkapäivän merkkasin kun oli tarkoitus nyt vasta aloittaa ns yrittäminen.

Huomenna aamulla ajattelin tehdä vielä kolmannen testin ihan varmuuden vuoksi vaan

Täällä alkaa vissin hormonit vallata alaa ihan tosissaan.. Päätin pitkästä aikaa nukuttaa tuon lapsukaisen viereeni iltapäivätorkuille ja yhtäkkiä aloinkin sitten kyyneleitä valuttaa kun niin tärkeä ja rakas se pieni tuhisija on :rolleyes: Voihan ällö miten söpöä!

Tänään ekan kerran töissä oli sellainen olo, että piti hetken tehdä töitä ettei oksenna ! Yleensä mua ei kuvota töissä ( olen siis teurastamolla töissä ) , mutta tänään löysin jotenkin uusia hajuja sieltä mitkä kävi niin paljon luonnon päälle :wideyed: :grin

Mutta ... Eilen nippaili/vihlaisi alavatsasta pariin otteeseen. Vihlaisu painottuu enemmän oikealle puolelle , ei ihan nivuseen mutta ei keskelle alavatsaakaan... Ja tänään niitä on ollu selkeästi enemmän, erityisesti niinä hetkinä kun ponnistaa tai jännittää vatsalihaksia esim. yskiessä, vessassa käydessä, noustessa seisomaan tai nostaessa jotain. Mua huolestuttaa et mitä tää on... Onko muilla ollu vastaavanlaista tai samanlaista nippailua?

Mira, kuulostaa ihan normaaleilta repäisykivuilta, niitä tulee nimenomaan aivastaessa ja äkkinäisiä liikkeitä tehdessä. En sinuna huolestuisi asiasta :) Teurastamo on varmaan ihana työpaikka varsinkin jos pahoinvointi yllättää :yuck:

Mira86: kuulostaa kohdun kasvukivuilta. Yleensä just äkillisessä liikkeessä tuntuu. Ihan normaaleita siis kuulostaa.

Huomasin kauhukseni vaatteita vaihtaessani, että maha on tullut täyteen pienen pieniä punaisia näppyjä / pisteitä :woot: On myös hieman reisissä ja kutisee vähän... Muistuttaavat jotain hikinäppylöitä, mutta eivät kyllä niitä ole... Voisiko olla jotain hormonijuttuja, joihin myös iho reagoi? :woot:

Muistelisin että mulle tuli jossain vaihees punasta näppyä, oliko syy et iho kuiva vai mitä mutta ohi meni :) Nyt enempi kiusaa nuo öö varsiluomet, niitä tuli viime raskaudessa naamaan joskus ihan loppuvaiheessa, hävisivät kyllä mutta nyt niitä tullut kaulaan, nyt jo :o ovat inhottavia ja rumia. Tässä jo kauhulla odottelen karvankasvua, mahaan tuli pieniä tummia karvoja viimeksi mutta sääret pysyivät karvattomina, se oli hienoa :)

Joo Hannamn, kuule niitä karvoja voi tulla mihkä vaan, tutulla tuli kasvoihin suun alueelle :D Maha kaiketi yleisin? Niitä on vaikka mitä oireita mistä kukaan ei mulle ainakaan puhunut ja sit kun niitä alko tulemaan ja laitto Googleen niin tuli vastaan artikkeli: näistä raskausoireista ei puhuta tms :D

Kokeile Hannamn niitä Sea band? Rannekkeita, mulla ne helpotti huonoa oloa :) En vaan pystynyt töissä niitä käyttää kun epähygienisiä, peppuja kun pesee niin yöks :D Käytin sit vaan kotona mut oli ees illat ihan jees olo.

Eikä, mä olin jo unohtanu ton karvankasvun mulla tuli viime raskaudessa mahaan kaksoskarva.. Ja se vasta sinnikäs kaksonen olikin.. Kaksi tummaa ja pitkää karvaa tunki samasta tupesta navan alta vaikka niitä kuin nyppi pois, naurettiin vaan miehen kanssa että minäkö ne perheen napakarvat nyt sitten sainkin katosivat kyllä synnytyksen jälkeen.
nyt niitä ei ainakaan vielä oo näkynyt..?!

Tosta pahasta olosta mulla ei oo henk. koht kokemuksia, mutta joskus oli tutun kanssa puhetta että sillä pahaan oloon auttaa vesilasi johon on sekotettu ruokalusikallinen perunajauhoja. Maistuu hirveeltä mutta rauhottaa vatsaa.

Auttoko? Mä oon useille tätä poppaskonstia kertonu, mutta harva haluaa ruveta juomaan pahaa perunavettä.. mä oon kunnon perunavesi-lähettiläs

No sillon nyt kokeili mitä vain kun loppuraskaudesta närästi joka ilta... Ehkä se vähän autto, mutta siirryin sitten Gavisconin oraaliliuokseen jota neuvolassa suositeltiin. Kokeilin sitä perunajauhovettä sellasessa tilanteessa kun nukkumaanmennessä närästi, en ollu vielä hankkinu muuta lääkettä ja Renniet ei enää auttanu. Googlettelin kotikonsteja ja kokeilin sellaista mitä kotona olevilla aineilla sai. Join myös maitoa. Piimää ei tainnut silloin olla.

Eihän se hyvää ollut mutta ei niin pahaakaan mitä oletin. Mautonta ja jauhoisen makuista, minkä ehkä olisi voinut jo etukäteen arvata :D

Mulla on kans ollu alavatsakipuja koko raskauden ajan, gyne epäili että ovat kohdun kasvukipuja, eikä kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota. Itsellä on kans pari kertaa tullu ihan pikkupieni verituhru paperiin. Tästä gyne sanoi että istukka on kuin syöpäkasvain joka asettuessaan oikealle paikalleen syö kaiken vastaan tulevan, jolloin saattaa verisuonia vähän katketa. Hyvin vähäisestä kirkkaasta vuodosta jota tulee muutamien päivien ajan niin ei kuulemma pidä huolestua.

Samalla kerralla siis gyne ultrasi ja sai sydämen sykkeen näkyviin. :)

Jannski, se on tosiaan Suomessa kiellettyjen listalla, mutta esim. Jenkeissä sitä oikein suositellaan raskauspahoinvointiin. Sekä tuoreena että esim. teen muodossa. Että ottaa näistä nyt selvää, miksi mikäkin asia missäkin paikassa on kiellettyä... Samaa on myös sitten vauvan kiinteiden aloituksessa, tosi paljon maittain vaihtelee, mitä suositellaan minkäkin ikäisenä aloitettavaksi.

Takaisin