Oireet

Turvotusta taitaa mulla ainakin olla vaan jaloissa ja just nilkassa ja jalkapöydällä.

Toi närästys on muuten ihan hirveetä. Ihan sama mitä syö. Rennietä koitin ja auttoi iltaisin, mutta se yhdistettynä rautakuuriin sai mahan täysjökkiin. Mieluummin kärsin kokopv mahapoltteista kuin jatkuvasta pahasta ummetuksesta. Muutenkin toi ummetus vaivannut eri asteisena koko raskauden ajan. Mulle myös sanottu neuvolassa, että microlaxia voi käyttää. En kyllä uskalla kovin usein.

Neuvolasta tosin sanoivat myös, ettei Rennien pitäis aiheuttaa ummetusta. Ei tainnut olla mainintaa haittavaikutuksissakaan. Tenttikirjaa lueskellessa huomasin, että kyllä kalsiumpitoiset närästyslääkkeet saattaa toisilla sitä aiheuttaa. Helpotti heti olot, kun jätin sekä rautatabletit ja renniet pois. Vaihdoin myös Magnesiumitabut oksidisista sitraattiin ja otan aina iltaisin 2kpl ennen nukkumaan menoa. Tuntuu helpottavan närästystäkin toi magnesiumsitraatti. Raudan osalta nyt kokeilussa nestemäinen floravital. Toivottavasti sen avulla sais hemoglobiinin nouseen ja nenäverenvuodot loppuun, vaikka ihan karmeen makusta litkua se on.

Melkoista sompailua tää on kyllä ollut syömisen kanssa.
Positiivista kuitenkin, että pahoinvoinnista oon tainnut vihdoin päästä eroon. Onneks ei enää pitkään tarvi kärvistellä (rv35).
 
On muuten aika mielenkiintoista kun eri paikoissa kerrotaan eri lääkkeistä...mulle sanottiin pregoronia (tai mikä nyt olikaan) kannattaa syödä ummetusongelmiin ja vaikka koko raskauden ajan...eri lääke-esittelijä lyö läpi eri paikoissa :)

Tsemppiä hempan kanssa ja jätetään ne pahoinvoinnit pysyvästi taakse (ja toivottavasti myös tuo närästys)
 
^ Pegorion ja Microlax vaikuttavat täysin eri tavoin, ja tuo Pegorion (tai vaihtoehtoisesti Movicol tai muu ns vatsanpehmike) on se "kevyempi" ja yleensä parempi vaihtoehto alkuun ja yleensä niitä suositellaankin ennen pienoisperäruiskeita, joihin taas Microlax kuuluu. :)

Pegorionin toimintatapa perustuu siihen, että se kerää nestettä ulostemassaan jolloin se pehmenee ja ummetus helpottaa. Se ei siis ole laksatiivi, eli sitä voi huoletta käyttää niin paljon kuin on tarvetta ilman, että vaikuttaa suolentoimintaan häiritsevästi. Microlax taas tyhjentää suolen huomattavasti nopeammin, mutta tosiaan peräruiskeen ollessa kyseessä, se vain hoitaa itse oiretta (eli saa suolen tyhjenemään) mutta ei oikein sovi pitkäaikaiseen käyttöön eikä auta ummetuksen alkuperäiseen syyhyn.
 
Muokattu viimeksi:
Mulle suositeltiin visibliniä :) Käyn ens viikolla hakemassa. Ummetus ollu nii pahana että välillä ns. "Supistaa" tosi kipeesti :/ Mut rautaa haluaisin syyä loppuun asti etten ihan väsy kotona ku lapsen kans kahestaan joka toinen vk ollaan..
 
Visibliniä oon kans syönyt alkuraskaudesta puuroissa ja jogurteissa, mutta nyt se ei oo enää riittänyt. Sehän käytännössä lisää suolensisältöä ja mulla ei liikunta, veden juominen tai levolac ole auttanut siihen yhdistettynä. Yhdessä ultrassa selvisi, että painaa toi asukki niin paljon alas, että suoli lähes lytyssä ja siks tää vaiva ei oo helpottanu ja ei ehkä ihan äkkiä ole katoomassa. Kaikki leivät yms. vähänkin kovettavat oon jättäny pois ja pitäytynyt lähillä keitto ja soselinjalla. No onneks enää kuukausi laskettuun. Levolac on muuten ihan yhtä tyhjän kans ellei ole syömättä useampaa tuntia sen oton jälkeen ja käytä jatkuvasti aloitusannosta. Hirveet ilmavaivat sillä kyllä saa.
 
Nii ja noi ummetussupistukset on kyllä tuskaisia, kun kunnolla iskee. Nyt oon tän tiukan dieetin takia välttynyt pahimmilta. Huomattava ero muuten heti virkeydessä tänään, kun eilen aloitin sen floravitalin. Vissiin imeytyy ja vaikuttaa nopeesti. Tarvii toivoa, että sitä pystyy käyttään loppuun asti.
 
joo luumuja oon kans syönyt ja kait niistäkin apua on. Alkaa vaan tökkiin, kun syöt tarpeeks pitkään..viimeisimmät näytti kurtistuneen jääkaappiin :) Hedelmäsmoothiet on nyt eri versioina toistaikseks ihan jees. Kun vaan muistaa, ettei käytä banaania. Mansikkaa on kans onneks alkanut löytyyn kaupoista tuoreena. Mustikat vois koittaa seuraavaan smoothieen, niitä olis viä pari litraa viime kesän jäljiltä pakkasessa. Protskut jää kyllä aika vähille.. Harmi, ettei nyt voi käyttää noita urheiluvalmisteita.
 
Mlee, tuo on kyllä hankala jos asukas on tehny ns. mekaanista estettä, onneks ei kokonaan tukkoon pistäny. :confused:
 
joo onneks ei oo kokonaa tukkinu. En tiä miten tässä vaiheessa tukoksia lähettäis hoitaan. Varmaa tulis asukki samalla kerralla pihalle. Onneks aika liikkuvainen asukki edelleen, vaikka asettunu alemmas. Ehkä just liikkuvuus helpottaa tilannetta välillä. Kun nyt ei menis yliaikaiseks niin ehkä tila riittää venkoilla.
 
Kirjotetaan vaikka tänne, koska ei ehkä niinkään ole synnytystä ennakoivia tuntemuksia vaan enemmänki hormonimyrskyä. Nimittäin "kuumat aallot"! Nyt viikon ajan on tullut tuollaisia eli ihan yhtäkkisesti kädet on ihan hiessä ja pakko vähentää vaatetta, jota kohta sitten saaki taas olla kiskomassa takas päälle. Tälläki hetkellä tuntuu ihan että poskista lähtien kuumotta ja sitten taas jos pihalla pistäytyy niin tulee myös nopeaa kylmä. Eli taitaa pintaverenkierto olla huipussaan. :rolleyes:
 
Mulla on mahaosasto vähän väliä tulessa. Välillä vaatteet on ok ja välillä taas taas joutuu niin peitot kuin paidatkin ottaa mahan edestä pois. Myös huimausta olen huomannut jos joutuu seisomaan ja tietää ettei juuri nyt pääse istumaan.
 
Kuuma on täälläkin ja tutulta kuulostaa tuo, että välillä on mahan päältä saatava kaikki kiristävä pois.
 
Hierotteko te mahaa? Tai siis silittelettekö? Mä teen sitä ihan huomaamatta ja mies väittää että vauva hermostuu :hilarious: sillä on ihme teoria siitä että rahina kaikuu kohdussa vielä enemmän... Ei se ihan tosissaan ole, taitaa itseä harmittaa kun vaatteet rahisee.
 
Mulla kans on vähän väliä kuuma. Mies sitten vielä lämmittää uunia ja takkaa kerralla, vaikka ei ole kovia pakkasiakaan ja nukkuu tiukasti peittoonsa kääriytyneenä. Ja minulla on ihan tuska kuuman kanssa samaan aikaan... Ja asiasta kukkapurkkiin, hieron ja silittelen mahaa varsinkin silloin kun vauva on sellaisessa asennossa että joku osa hänestä on pinnassa.
 
Minäkin hiplaan ja silittelen tätä palloa koko ajan. Vauva on niin pinnassa, ertä sen jalat tuntuvat tosi hyvin läpi. Iltaisin yritän saada miehenkin silittelemään masua, mutta vauva aina vaikenee :) Oispa isän käsi yhtä tehokas syntymän jälkeenkin.
 
Takaisin
Top