Oireet

Mua kiinnostais päästä kokeilemaan sitä ammetta! Harmitti kun en viimeksi päässyt.

Mäkin oon kuullut että se suihkuttelu on pahentanut jonkun kipuja, kaikki ei sovi kaikille :)
 
Nukkumisen kanssa tulleet uudet haasteet tuon tyypin laskeutumisen myötä. Nyt on huomattavasti helpompi kyllä nukkua (välillä jopa heränny selältään :wideyed:), mutta saakin sitten kaksi kertaa yössä käydä vessassa. :shifty: Eli viimeistään toisen kerran jälkeen alkaa taas valvominen.

Päivisin ei tarvi ravata vessassa jos jalkeillaan on, mutta istuma- ja makuuasennoissa taitaa pää sen verran painaa rakkoa, että 2-3h välein joutuu käymään tyhjennyksillä. Asiaa ei toki auta se, että oon hirveä vedenkittaaja, mutta pysyypähän nesteet kierrossa. :rolleyes:

Muuten vointi on edelleen tosi hyvä, ei oo kyllä mitään vaivoja tai murheita, odottelua vaan. :happy:
 
Mä pystyn aika hyvin välillä olee selällään ja herään öisin välillä selälläni. Koitan kyllä välttää sitä asentoa mutta pakko välillä hetki olla kun joudun makaamaan niin paljon.

Mun ei onneks tarvii käydä vessassa kun kerran yössä, vähensin vähän iltakittausta. Sit on aina niin vaikea nukahtaa uudelleen..
 
Mulla nimenomaan on tullu huono olo jo kolme kuukautta selällään maatessa, mutta nyt tosiaan sekin on helpottanu hieman. Vieläki jos selällään on pitemmän aikaa niin tulee etova olo, aiemmin vatta paino ja teki enemmänkin tuskasen olon.
 
Mulla ei tuu etova olo selällään olosta, mut makuullaan ollessa asentoa pitää vaihtaa jatkuvasti kun lantion seutu tuntuu puutuvan
 
Mulle suihku oli ku taikaa! En ymmärrä miksen menny sairaalassakin.. Nyt meen kyllä :)
Esikoisen aikaan sain ammeellisen huoneen ja olin jossain vaiheessa ammeessa. Molemmista olen käynyt alussa ennen osastolle pääsyä TAYSissa suihkussa. Lempipaikkani siinä tilanteessa! Limatulppakin irtosi viimeksi siellä.
 
Kotona suihkussa olo on kyllä auttanut täälläkin moneen vaivaan. Aina iltaisin menee helposti puoli tuntia suihkussa, josta vesilasku tosin muistuttaa, mutta rentouttaa ainakin ennen nukkumista.
Syön myös joka ilta vahvaa magnesiumia ja rennietä sekä nukun villasukissa. Näillä on toistaiseksi onnistunut saamaan kohtuu hyvät unet. Oon koittanut välttää selällään nukkumista närästyksen vuoksi, mutta vaikeeta se on. Kyljellään tulee puutumisia ja saa koko ajan kääntyillä. Niskatkin tuntuu jumittavan, kun normisti aina nukkunu selällään. On niin valasolokin ja pelkkä kääntyminen on melkoinen ponnistus ja aina yöpaita kierroksilla. Oon miettinyt saiskohan terkkarilta lainaan jotain liukulakanaa, kun normit ei kauheesti helpota tota kääntymistä..?

Jalan koko ei toistaiseksi ole muuttunut ja toivottavasti ei muutu enää tässä loppumetreillä. On noita popoja sen verran paljon kertynyt, ettei tekis mieli pistää kaikkia uusiksi. Oon myös kipitellyt kiiloissa ja paksummissa koroissa tähän asti ongelmitta. Vähän turvottaa iltaisin, mutta lentosukat auttaa aika paljon. Tuntuu melkein hepommalta kävellä ees jonkunlaisissa koroissa kuin ihan lättäpohjissa. Onkohan toi jalan kasvu periytyvää? Siskolla kasvo jalka koolla, mut elättelen silti toiveita, ettei kävis omalla kohdalla.
 
^ en tiedä periytyneisyydestä mutta mulla ainakin kaikki kengät puristaa ja ei toivoakaan kaupoissa saada kokoa 36 jalkaan enää. Toivon että pelkästään turvotusta, mullakin nimittäin paljon korkkareita joista osa on sen merkkisiä että maksanut se 200€... Millään kelan tuilla tämä kotimamma ei sellaisia hankitoja voi enää tehdä....
 
Koko viime yön vauva puski itseään alemmas, hirveä särky mahassa. Ja siirtyi selvästi selkä vasemmalle puolelle, vaikka just eilen kirjoitin että on aina oikealla :)
 
Jalkapohja voi madaltua raskauksissa ja siksi se kengänkoko kasvaa. Harvoilla se palautuu, jotkut ovat saaneet treenauksella ns normikokonsa takaisin. Mutta taetta ei ole. Jos vain turvotus, niin se poistuu kyllä aikanaan.
 
Kropan mielestä ilmeisesti tällä kertaa 2h yöunet riitti. :shifty: Puolilta öin nukahdin, kahdelta heräsin ja siitä asti kukkunut ilman syytä. Ei ole supistellut eikä mikään muukaan järkevä asia valvottanut. Eilen vielä koko päivän olin menossa ja illasta touhuilin kotona, eli kaiken järjen mukaan olisi pitänyt kyllä nukuttaa. Mutta ei. Ja tietysti tänään on tukanleikkuuaika varattu klo 10 eli saletisti uni olisi sitten tuloillaan tuossa puol ysin aikaan.. :angry7
 
Sama homma täällä. Tai no, sain nukuttua sentään 6 tuntia kolmessa pätkässä. Silmien tilalla kirsikkatomaatit jälleen kerran. Yövalvomiset tympii. Ei näköjään auta, vaikka menis vähän myöhemmin nukkumaan. Muistan ajatelleeni esikoista odottaessa näin loppuvaiheessa, että miten ihmeessä sitä muka jaksais aamulla lähteä synnärille, kun ei ole saanut nukuttuakaan. Ja ihan samat mietteet on nyt. :woot:
 
Mulla on tosi vaihtelevia nämä yöt, välillä saa nukuttua 8-9h (viikonloppuna tuli jopa 11h) suht putkeen (eli kerran vessassa, mutta uni jatkuu heti) ja sitten toisina öinä just 2-3h unta, saman verran valvomista ja taas 2-3h unta. Mutta nyt oli pohjanoteeraus. :sour: Noh, ei se auta ko vääntäytyä parturin penkkiin puolikuolleena..
 
Mä nukuin muuten nyt paremmin, mutta tytärten huoneessa alkoi jokin heidän herätyskellonsa soida kolmelta yöllä. Loistavaa! Onneksi sain nukahdettua uudestaan.
 
Närästys, mikä kirosana. Ja sit mukamas pitäisi syödä jottei heikota. Vielä ei sais syntyä mutta kyllä mä voisin vaihtaa olotilani jo synnyttäneeksi...
 
Takaisin
Top