Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt monta päivää ollu vatsa sen tuntonen et menkat alkais nii ja selkä. Toivottavasti tää ei enteile keskenmenoa.ei auta ku odotella. Pahaolo on mut aika lievänä.huomaan et väsy tekee pahan olon herkästi.ruoka ei maistu edelleenkään.outoina intohimoina mustikka,pringles sourcream &onion ja coca cola. Mitäs teillä muilla? Joko on tullu mielihaluja?

Voi lälly toivottavasti sulla ei kovin pahaksi mene pahoinvointi :( meil on näköjään aika saman ikäiset esikoiset ja oon sitä just miettiny, että miten pärjää sen kanssa päivät, jos on tosi pahassa kunnossa.. Jos samaan tapaan menee kuin viimeksi niin pari viikkoa armonaikaa ja sit iskee paha olo eli pitää ottaa nyt kaikki ilo irti, kun voi vielä syödä :D

Tannikka mulla ei oo vielä tullut mielihaluja. Tai no nälkä iskee useasti mutta ei himoja vielä :)

Mä lisään tosi paljon suolaa ruokaan, kai sekin mielihaluksi lasketaan? Mulla on tosi alhainen verenpaine ja raskaudessa se vaan laskee, elimistö kai yrittää paikata. Oireet on nyt vähissä ja se vähän stressaa, vaikka en halua sitä pahoinvointia takaisinkaan... halauksia Lälly! Kuulostaa tosi rankalta!

Yöllä heräilin pari kertaa yökkimään ja aamulla tuli vatsahapot ylös.. Ruokahalua ei ole ollenkaan ja sit kun en saa syötyä niin pahaolo lisääntyy entisestään. Pitää ostaa kaupasta mehukeittoa, niin saa vähän energiaa. On muuten aika sinnitelyä, kun ei voi esikoisen takia vaan maata toimettomana.

Te jotka olette työsuhteessa niin mitä meinaatte sanoa työnantajille ku teillä on neuvola aikoja? Itellä on vähä et mitä sanois ku ens viikosta lähtien on melkeen joka viikko :)

Muakin on alkanut vaivata matala verenpaine ja jatkuva huippaus. Muutaman kerran oon ollut lähellä pyörtyä kun olen noussut nopeasti ylös lattialta kyykkimästä ja silmissä vaan pimenee. Tämä on mulle ihan uutta, kun oon elänyt siinä käsityksessä että raskaus nostaa verenpainetta eikä toisinpäin. Noh, saapahan ainakin syödä salmiakkia hyvällä omallatunnolla :hungry:

Tattiina, mulle ei osu kuin yksin neuvolakäynti ennen kesälomia ja sekin on niin aikaisin aamulla, että ehdin hyvin liukuman puitteissa töihin. Samoin varhaisultra on yksityisellä työajan ulkopuolella niin ei tartte sanoa työnantajalle yhtään mitään. NT-ultra osuu kesälomalle ja jos sieltä saadaan hyviä uutisia niin aion kertoa työnantajalle elokuussa kun palaan lomilta töihin. Siinä kohtaa alkaa varmaan muutenkin jo masu näkyä, että olisi enää mahdoton piilotella.

Muokattu viimeksi:
Mä varmaan siirryn taustailemaan hetkeks :( tänään tuli hiukan punaista vuotoa. Ei sellaista että täti olis tulossa mut kuitenkin. Voi tietty olla valemenkat tms tai sit on menossa kesken... Tein uuden raskaustestin ja viiva on kyllä vahvistunu perjantaista et hormonit on noussu mut seurataan nyt

Mendinia, älä huoli vielä. Mulla tullu 2/3 raskaudessa alkuvaiheessa punaista pyyhittäessä ja terveet täysiaikaiset lapset syntyneet. Monilla vuotelee pitkin raskautta. Voi olla ns vanhaa verta tai vaaraton hematooma tai vaan limakalvoilta tulevaa.

Mua hämmentää tää raskauden vähäoireisuus... siis kun ei musta tunnu oikein mitenkään erikoiselta. Ajoittain on jotain lieviä tuntemuksia, mut ei mitään mitä mulla ei vois olla ihan missä tahansa muussakin tilanteessa silloin tällöin. Testi oli kuitenkin eilen selkeä positiivinen ja menkat ei oo alkanu...
Taidan hakee viel yhden raskaustestin... Tänään pitäisi olla 5+1.

Minullakin on nyt tullut useampana päivänä ruskeaa tuhrua. Ultra on vasta viikon päästä, ja sitten vasta tiedetään, mikä on tilanne.

Täällä aamusta asti vaivannut järkyttävä päänsärky :/ pakko ottaa pian lääkettä

Myky, oottele vaan huoleti kyllä ne oireet tulee... Tai jos ei niin ei oo sekään ennenkuulumatonta.. mullakaan ollu viikko takaperin mitään.. nyt on 7+0 ja olo on ihan perseestä. Tänään tuli hirvee täysi olo ja turvotus ja semmonen ihan ku ois ilmaa tai joku pallo mahassa.. ja juilinu koko päivän kohdun seutua.. vissii kohdun kasvukipuja tai jotaki sen tyylisiä. Hohhoh..

Mulla oireet iski päälle kunnolla 5+5. Tästä tuskin enää pahenee, tai ainakaan en usko että se on edes mahdollista. Viikon 12 olen asettanut helpotukseksi. Niin kävi ekassa raskaudessakin. Viikolla 16 alkoikin jo ekat harjoitussupistukset, eli oli siinä kuukausi aikaa nauttia täysin rinnoin oireettomuudesta. Toivon, että tämä raskaus eroaisi tosta ekasta kokemuksesta.

Tänään olis menkkojen pitänyt alkaa (raskaustestissä plussa haalea jo eilen, tänään vahvempi), ja oireena oli jo eilen masussa jännät kivut, joita tuntu jo viime raskaudessa. Vissiin masussa tapahtuu jotain muutoksia niin se tuntuu. Mutta viime raskaudessa noi masun kivut oli välillä tosi kipeitä, mutta tuo on kuitenkin erilaista kipua kuin menkkakivut. Saa nähä tuleeko nyt yhtä kovia masun kasvukipuja.

Viimeksi pahoinvointi oli noin 12 (?) viikolle asti ihan tarpeeksi ikävää, kun sain välillä oksennella monta kertaa päivässä ja jotkut hajut oli tosi voimakkaita. Tai jotkut hajut taisi haista koko raskauden ajan mun nenään, esim. kaikki ihanat suihkusaippuat ja pesuaineet haisi kauheelle. 2-3 viikon päästä saattas pahoinvointi sitten ton perusteella alkaa, just parhaimman kesälomakauden kunniaksi :D !

Mulla kesti pahoinvointi viimeksi rv6-10. Eilen illalla iski aivan jäätävä palelu ja tänään teki hajut pahaa. Tuhruttelu myös loppui eli toivottavasti jäi siihen :) koitan vaan olla murehtimatta kun ilmeisesti tosiaan on aika yleistä.

RV 6+1 ja oireita olen tiedostanut olevan jo kahden viikon ajan, vaikka vasta viikko sitten uskaltauduin testin tekemään ja positiivinenhan se oli <3 Kaikki alkoi jatkuvalla janolla, sillä normaalisti en paljoa juo ja ruokakin on normaalisti maistunut mutta nyt ei ollenkaan. Nännit ovat koskettaessa tosi arat, mutta onneksi pystyy pitämään normaalisti vaatteita päällä ;) Mielialanvaihtelut ovat ihan laidasta laitaan, saatan tirauttaa itkut ihan tuosta vain tai sitten hymyillä kuin naantalin aurinko ilman mitään syytä... Menkat toki oli myöhässä aika paljonkin, mutta ajattelin sen johtuvan stressistä :D Alaselkä on välillä kipeä ja välillä paleltaa ihan tajuttomasti, lisäksi haukottelen kamalasti ja muutenkin olen siis kamalan väsynyt... Lisäksi on alavatsassa ollut nippailua päivittäin, mitähän vielä...

Muokattu viimeksi:
Heippa! Minäkin tulen kertoilemaan oireistani. Eli nyt menos rv 5+1. Oireita ollut n. Vajaa viikon verran. Pahin oire on ehkä ollut jatkuva nälkä. Normaalisti elän pienellä ruoka määrällä, mutta nyt syön kuin hevonen ja parin tunnin päästä jo kauhea nälkä. Sitten on ollut pieniä menkkamaisia kipuja tai nippailuita illalla kun rupean esim. Telkkarin ääreen rauhoittumaan. Niin ja janottaa koko ajan. Jännityksellä oottelen että mitä tuleman pitää..

Plussasin 31.5, päivänä jolloin menkkojen olis pitänyt alkaa. Olin kuitenkin huomannut oireita jo sillä viikolla - esim. lempiruokani lohi ällötti niin paljon, että täytyi jättää ruokailu kesken ja kädet pestä moneen otteeseen kun haju ei vain meinannut lähteä millään. Ihmettelin sitä suuresti, koska en vielä siinä vaiheessa ajatellutkaan että voisin olla raskaana. Menkkamaisia tuntemuksia tuli viikonlopun aikana ja ihmettelin miksi ei kuitenkaan kuulu mitään. No selityshän löytyi sitten sunnuntaina illalla kun tein testin :happy: Tässä vaiheessa, kun on rv 5+6 meneillään on väsymys, kuvotus ja pahoinvointi tullut kunnolla mukaan kuvioihin. Oon joutunut tänään olemaan koko päivän sängyssä, mikään ruoka ei meinaa maistua ja tuntuu että oksennus tulee hetkellä millä hyvänsä :depressed: Toivottavasti ei jatku ihan näin pahana seuraavia viikkoja! Kuvotuksen vielä kestää kun vaan muistaa syödä. Mulla ei oo rajoittunut ne aamuun, vaan yleensä huonoin olo tulee iltapäivällä/illalla.

Heippa!
Oon koko eilisen illan lukenu teidän tekstejä ja täytyy sanoa että mulle on tullut huojentunut ja levollisempi olo, ku on muitaki joilla on samoja oireita (ja mietteitä) ko mulla. Mulla eka raskaus menossa, rv 4+5. Mua on eniten huolettanu alavattan kipuilu ja ajoittainen vihlonta joko vasemmalla tai oikeella alavattalla. Viime yönä ei tahtonu pystyy nukkumaankaan ku mietti niin paljon asioita. Muitaki oireita on kyl ollu paljon! Kahvia ei voi juoda (ennen join 5-6kuppis/pv), rinnat tosi arat ja itken melkeen joka asialle ;) Välillä tuntuu et odotus on yhtä ressaamista, ainakin alkuvaihe :) Keskenmenon pelko on vaa aika suuri.. Keneltäkään en oo voinu kysyä neuvoa/apua koska en oo vielä kertonu asiasta kavereille/töissä kenellekään. Ehkä nyt tämän foorumin kautta saa voimia ja kärsivällisyyttä ja positiivisuutta :)

Takaisin