Oireet

Lara88

Puuhakas puhuja
Tammikuunmammat 2016
Kesä-äidit 2020
Täällä voisi hämmästellä ja kummastella raskauden edetessä ilmeäviä oireita
 
Mulla taisi ilmetä aika ensimmäisenä tuo julmettu väsymys ja hikoilu. Yöllä ja aamulla on ihan hemmetin kuuma ja sellai tuskanen olo (oonneksi löytyy ilmalämpöpumppu xD) ja sitten taas päivemmällä saattaa olla kylmä. Varsinkin kun väsyttää niin on kylmä. Ja aina nälkä kurnii. Mahassa jännää sekamelskaa havaittavissa.
 
Minä myös makaan yöt sängyssä hikilammikossa ja päivät sohvalla viltin alla villasukat jalassa :D plus toi vatsan polttelu, ihan järkyttävää! Ihan niinkuin närästäis mut alavatsassa..

Ja nännit ärsyttävän arat; rintsikat ei oo hyvät mut ilmankaan ei voi olla :D toiseks, ei mahdu enää uudet liivit päälle joten jonkun verran turvotusta on ihan pitkin kroppaa..
 
Mielestäni mitään selkeitä oireita oo ollut aiemmin, mut kyllähän niitä on pikkuhiljaa alkanut tulee. Ties vaikka mieli kehittää, kun tietää totuuden..
Välillä on semmoinen olo, että oisi kipeäksi tulossa. Yhtenä hetkenä kuuma ja sitten kylmä ja välillä molempia samanaikaisesti. Öisin hikoiluttaa hulluna ja vessassa tulee juostua. Nyt on alkanut hulvaton jano, pelkäsin jo pahinta, mutta google osasi kertoa sen olevan normaalia. Enemmän nestettä tarvii, kun verimäärä lisääntyy ja lapsivettä muodostuu. Alavatsa tuntuu jännältä, ehkä hieman turvoksissa(?). Välillä nippailee tai vihloo. Hajuaisti turhankin herkkä, tekee tuskaa välillä olla töissä. Tuossapa ne mitä tuli tässä mieleen.
 
Täällä uutena "oireena" on että mikään makea ja kahvi ei maistu. Tiskikone haisee niin pahalle että tällä erää jää miehen hommaks :p
mahan nippailuja kuvotusta ja tissien arkuutta on myös. Turvotus on myös aika voimakasta. Joutuu ihan tosissaan miettimään mitä päällensä laittaa kun mitään sopivaa ei meinaa löytyä. Myös ajoittaista palelua/hikoillua ja pissalla ravaamista on havaittavissa.
en sit tiedä mitkä kaikki on kuviteltuja ja mitkä todellista. Noh tietääpähän ainakin että on pienellä kaikki toistaiseksi hyvin kun pistää mut melkeen sänkypotilaaks :grin
 
Ja tosissaan toi hajuaisti on jännä juttu. Viime alkuraskaudessa olin varma että yks leipäpaketti on homeessa ja heitin roskiin ja myöhemmin selkis miks kaikki haisee pilaantuneelle. Nyt rupes haiskahtamaan tuo esikois muksukin jännälle ja piti mieheltä kysyä että haiseeko sensen mielestä xD
 
Mulla oireita on aika vähän. Viikko sitten olin kyllä aivan poikki . Olo tuntui flunssaiselta ja ja olin väsynyt. Laitoin kaiken pitkän työputken piikkiin. Lisäksi parin päivän päästä tosta oli etovaa oloa yhtenä päivänä ja tuli herkästi kuuma.
NYt tänään plussauksen jälkeen oon tietty kiinnittänyt oloa vatsaan ja rintoihin, jotka ei ihan normaalilta nyt sit kai tunnu. Tosin vatsaa mietin jo eilen, ja ajattelin, että menkat varmaan alkaa.
 
Mullakin on kaikki alkanu tulla ekan haamuplussan jälkeen, ja koko ajan pahenee joten voi olla et on ihan ite kehiteltyjä ainakin osa..
 
Pissattaa koko ajan, nälkä koko ajan ja mahassa tuntuu kuin olisi menkat. Yhyy, miksei mun tissit turpoa? :wink
 
Jahas tääl oliki jo tällainen oire keskustelu :) kävinki jo tonne toiseen selittämässä että kun on jotenkin niin oireeton olo. No nännit on arat ja tissit turvoksissa ja janottaa yöllä ja pissittää kans yöaikaan enemmän. mut muuten on tosi sellanen normaali olo että jos en tietäisi tästä ni en kyllä osais ajatella olevani raskaana. :eek: onkohan kaikki kunnossa.. ? Ei oo mitään kuvotusta, se jäi sinne plussan näkemiseen tikussa leikkö joku paniikkikuvotus tai jotain :D vaikka siis oon tosi onnellinen tästä mut varmaan joku outo reaktio plussaan..
 
Bb: mulla oli ekan plussan jälkeen todella onnellinen olo mut sit aloin pelkää että menee kesken. Mutta nyt kun se viiva vain vahvistuu koko ajan niin nyt on alkanu iskeä paniikki että kuinka mä pärjään vauvan kanssa :D vaikka tiedän pärjääväni ja mies on kumminkin saman rumban aiemmin jo käynyt niin ainakin se pärjää vaikka mun pää sekois :D
 
No siis mä oon jotenki kans aivan halolla päähän lyöty välillä ku mies hössöttää jostakin turvakaukaloista ja pienistä sukista ja mä oon ihan että öööööö älä nyt hössötä katotaa nyt tuleeko tästä ees mitään :D ja sit se mun viimesin testi mihin sain kuuluisat leffaviivat samantien testiajalla ni siltikin on niin hassu olo että oikeestikko? Oon huomannu sen että musta on tullu jotenki ihan höperö välillä, unohdan esim. mitä oon tekemässä tai minne oon menossa tai että mitä mun just piti tehä ja sit muistan sen tunnin päästä.. pitää tissiliivikauppaan varmaan lähtee ku tuntuu että yhellä koolla varmaan jo kasvanu.. ja on nyt jo D- kuppi... Kauhulla odotan mitä tuleman pitää..
 
Ai niin voi ei apua, tissien kasvu! Mulla on normaalitilassa E enkä todellakaan kaipaa isompia. Ja imetysliivit, argh! Itkin onnesta kun maaliskuussa lopetin esikoisen imetyksen ja sain kaivaa omat vanhat liivit esiin... kohta nää paisuu taas G:ksi...

Mullakin on tosi vähän oireita, BB. Osa naisista ei saa alussa mitään kovin selkeitä oloja. Tänään en oo huomannut muuta kuin sen, että vyön käyttäminen tuntuu vähän epämukavalta. Meinaan unohtaa olevani raskaana. On myös niin paljon kiireitä nyt parin päivän ajan, että en oikein ehdi ajatella koko asiaa... loppuviikosta ehkä sitten sisäistän tämän?
 
Hki00550, huojentavaa kuulla että oireet jollain muullakin olemattomat :eek: jotenkin jännityksellä odottaa että tuleeko ne sit tällä viikolla tai ensi viikolla olemaan erottuvammat vai oonko niin onnekas etten saa mitään oireita. Toki en haluakaan upottaa päätä wcpönttöön mutta oireettomuuskin voi olla hankalaa kun tuntuu ettei ole kaikki kunnossa ja pelkää sit. Monesti kai lääkäritkin kommentoi oireilijoihin niin että se on hyvä kun se kertoo että asiat on kunnossa. Hmph.
 
Bb, joo meillä mies oli kans menny heti höpöttää kaverillensa tästä ja ihmetteli kun vähän kiukustuin siitä... Koita siinä nyt selittää että kun tausta on mikä on ni ei kannattais ihan vielä alkaa laulella muille tästä..

Mä en enää tiä mitkä pressut laitan liiveiksi seuraavaks, kun ei mitkään mahdu päälle..
 
Mä oon nyt ihan sekaisin noista rv:stä ja la:sta.... Neuvolan kiekon mukaan jo 4+3 mut kun oviksen tikutin kp16 niin ei se voi mitenkään pitää paikkaansa.. Toisaalta taas jos laskee kierron mukaan niin olisin saanu plussan testiin muka jo 3+3??????? Puolen tunnin päästä neuvolan puhelintunti joten selvitellään siinä sit..
 
Mä oon laskenu la:n viime kk mukaan enkä oviksen mukaan. Oon saanu la:ksi joko 1.2 tai 2.2 mut en tiiä sit noita muita laskukeinoja
 
Mä uskon sit neuvolatätiä ja sen jälkeen ultraajaa että mennäänkö millä viikoilla :) 5% vauvoista tais syntyä la-päivänä niin kunhan sinne päin :D itse ihastuin tohon 1.2.2015 päivämäärään :D nyt sit kuitenki neuvolassa sanoovat että tammikuun loppuun siirryt. Yhyy en kyllä siiirry! :D
 
Takaisin
Top