Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marinellahi ne vihlaisut ja menkkamaiset kipuilut stressas mua tosi paljon ekassa raskaudessa, mutta ne kuuluu asiaan :) nyt vähän jännittää, että miten tuo sektiohaava sit tulee oireilemaan et onkohan koviakin tuntemuksia tällä kertaa tulossa...

Voi että tuo pahoinvointi on kamalaa! Tsemppiä sen kanssa! Se menee kyllä ohi vaikkei sillä hetkellä siltä tunnukaan.

Mulla alkoi aavistus raskaudesta siitä, kun hoitotyössä ollessa haju-aisti on muuttunut todella herkäksi!! Jo reilu vko ennen plussaa olin varma että odotan. Ja nyt kaupanpäälle tuli toooodella etova ja oksettava olo ja maha ihan kuralla. Päänsärkyäkin
Kolme edellistä raskautta meni ilman pahoja oloja ja nyt sit kaikki maholliset. Huhhu... No kyllä tää on sen arvoista, vaikka itkua saa vääntää tän olon kanssa. Jotain positiivista, et paino tippunut 1,5 kg kahdessa päivässä ☺️

Mulla on ruvennut puskemaan tota pahoinvointia iltaisin. Viime yönäkin joskus kolmen aikaan vasta nukahdin, kun oksetti ja närästi. Nytkin tuntuu toi närästys ihan kurkun päässä. Muuten oon aika oireeton.

Kahvia tekee mieli koko ajan ja enemmän ku ennen, mutta sitte ku sitä juo niin tulee paha olo ja hirvee tärinä. Jo yhdestä kupista. Yäk.

Joo kahvia tekee myös mieli koko ajan! :D niin ja päikkärit pitää vetää joka pv. Väsyttää väsyttää:)

Mulla kahvi jää aina ekana pois. Se haju on niin kuvottava ja närästys mikä siitä seuraa.. Tosi outoa koska oon normaalisti kahviholisti ja oikea hifistelijä sen suhteen. Nyt pitänee siirtyä teehen.

Täällä ei ole oireita nimeksikään :D ainoastaan tissit on turvonneet! Ja välillä vatsassa tuntemuksia! Mutta ei pahaa oloa tai muuta!! Mutta näin oli aikaisemmissakin raskauksissa...

Vatsaa kiristää ihan mielettömästi, mutta ei silleen menkkamaisesti. Onkohan siellä kaksoset :p No ei, todennäköisesti arpi vaan kiristelee turvotusta vastaan.

Voi apua tätä väsymystä. Esikoinen on niiiiin vauhdikas tapaus ja haluaa koko ajan mennä ja sit äiti ei pysy mukana ja pinnaa kiristää väsymyksen vuoksi...

Mulla on nyt ollu kyllä ihan selkeitä oireita.. järkyttävä pahoinvointi.. tänä aamuna kävin jo pönttöä halailee.. ja päätä särkee ja väsyttää ja en suoraan sanottuna toivo tätä kenellekään teistä :( oisin mielelläni oireeton.. en jaksa mitään tehdä ja sängyssä makaaminenkaan ei oo sitä parasta hoitoa.. ruoka maistuu mutta olo ei parane silläkään pitkäksi aikaa.. nyt mennään 7+2 ja varmaan pahin vielä edessä.. tai näin päättelisin jos hormoonitasot on korkeimmillaan sillon 9 viikolla? Vai mitenkä sekään nyt oli.. ei jaksa edes ajatella.

Sama juttu täällä, pönttöä halailtu tänään ekaa kertaa! Sairaan heikko ja huono olo ollut koko illan, vaikka normaalisti iltaisin olo helpottuu. Vaan ei nyt... Siis ottaa niin paljon päähän, ettei veri kierrä! Mä kans vaihtaisin paikkaa ihan anytime jonkun oireettoman kanssa...

Kahvi jäi tänään kokonaan pois, maistuu vaa niin pahalta. Ainoo mitkä maistuu on mehu, viili ja sipsit :) mitään makeeta ei voi aatellakkaa ko alkaa het tekeen pahaa. Oon niin herkkä pahoinvoinnille et saa nähä miten käy jos se lisääntyy entisestään :)

Mulla taas maistuu kaikki ruoka, myös sellaset tosi hyvälle, joista en niinkään oo aikaisemmin välittänyt :D Herkkuja ei tee mieli, vaikka ennen raskautta aika paljon karkkia söinkin. Mutta viikkoja vasta 5+0, eiköhän nämä ehdi vielä monta kertaa muuttua. Pahoinvointia ei vielä onneks ole ollut, toivottavasti ainakin lomaan asti pysyy poissa, niin ei heti tarvi raskaudesta työpaikalla kertoa.

Tuli mieleen että pahoinvointiin sain ekassa raskaudessa vinkin syödä magnesiumia. En sit tiedä oliko se vai ajoitus vaan se taika mutta mulla pahoinvointi loppui sillon :) ja se auttoi ku söi hapankorpun sängyssä ennen kuin nousi ylös! Siis silleen että syö ja odottaa 5min ja sit nousee vasta.

No niin, hetki sitten tuli käytyä tuota pönttöä halailemassa. Kun ei ole moneen vuoteen tarvinnut oksentaa, sen unohtaa, miten kamalaa se on. Piti vain kiireesti juosta työpaikan vessaan. Ja nyt tuntuu kun vain haisisin oksennukselta, mutta ei kyllä kukaan muu ole mitään sanonut...

Mites muiden iho ja hiukset on reagoineet raskauteen?
Itselläni hormoni muutokset aiheuttaneet paljon finnejä, joista en normaalisti kärsi lainkaan. Hiusrajassa, leuassa ja yläselässä finnejä/näppyjä. Hiukset myös rasvoittuu herkemmin.

Mua vähän ihmetyttää ku ei oikeen oloja oo.. :D vähän että onkohan sielä masussa joku vai ei. Tänään rv7. Esikoista odottaessa väsytti aivan mahdottomasti ja oli närästys ja ruokahaluttomuutta ym.. oikeastaan kaikkea mahdollista. Nyt jonku verran enemmän ehkä väsyttäny ja pää ollu kipeä ja vähän mahaa nipristäny, mutta ihmettelen kyllä että onko tämä tyyntä myrskyn edellä vai mitä. :/ :D Neuvolatäti kyllä meinas että elimistö saattaa muistaa vielä edellisen raskauden niin hyvin että ei reagoi nyt niin vahvasti... tiedä sitten.

Vaikka en niitä oloja niinkään kaipaa niin joku vahva merkki raskaudesta plussan lisäksi ja menkkojen pois jäämisen, ois kyllä kiva ennen ultraa. Ehkä paremmin tajuais asian.

Last edited by a moderator:
Mulla rajut oireet väistyivät ja nyt ei ole enää mitään. Toki huomenna tilanne saattaa olla eri.. Finnejä on edelleen kyllä laittoman paljon ja tukka rasvoittuu alle vuorokaudessa.

No joo on mulla tosiaan tullu hirvee finni hyökkäys! Ennen ku testin tein niin mietin kuumeisesti että mitä tää nyt oikeen on ku kokoajan vaan pukkaa finnejä. Kyllä nii oireita löytyy ku tarkemmin ajattelee. :D

Sitähän sanotaan että tytöt vie kauneuden ja pojat terveyden ;) itellä siis iho ja hiukset sekä kynnet ylihyvässä kunnossa, pytty tullut sitäkin tutummaksi jälleen :(

Takaisin