Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä huomasin jo ennen plussaa että nyt on outo olo. Toiveikkaana olin että jokohan tärppäsi.. Alkoi siis alavatsaa nipistellä ja nenä vuotaa ja hengästyin reippaammassa kävelyssä :D Ja edelleenkin mulla tuntuu tämä nipistely/painon tunne vatsassa joten koko aika muistaa missä mennään.. :)

Täällä kans hirveetä väsymystä ja turvotusta, aamulla töihin lähetää löysissä vaatteissa ja kotiin tullaan niin että joka puolelta puristaa.

Hermot ollu myös tosi tiukilla pari päivää. On ärsyttäny ihan kaikki pikku jututki...

Nippailua myös tuntuu ajoittain mutta ei mitään pahaa. Ja tissit on tooosi kipeet ja turvonneet erityisesti aamusin.

Näillä mennään :)

Rv 4+6

Mua oksettaa ihan koko ajan ja en saa nukuttua. Eipä ainakaan "harmita" tää absolutismi kun on jatkuva darraolo. Huoh.

Voi ei Foxwoods :( mut jos yhtään helpottaa niin sanotaan että äidit joilla pahoinvointia saavat epätodennäköisemmin keskenmenon

Foxwoods, minä oon sairaslomalla alkaneen pahoinvoinnin vuoksi. Tiistaina alko ihan järkyttävä olo ja keskiviikkona lampsin työterveyteen.. aamut on pahoja ja oikeastaan kaikki hetket kun maha pääsee liian tyhjäksi niin alkaa tuntua että oksennus ei ole kaukana.. en oo silti kertaakaan oksentanut.. jotenkin oon aina ollu sellanen nieleskelijä että en halua oksentaa etenkään miehen kuullen :D hävettää.. totta puhuen jos oisin yksin kotona niin oisin varmaan ykännyt jo monesti. Noh mutta oon oppinut parhaimman keinon nyt ehkäsemään pahinta oloa syömällä pieniä annoksia tunnin parin välein koska sen tuntuu olevan ainoa toimiva keino. :) vatsa on ihan jotenkin turvonnut ja pinkeä ja tissit on kyllä arat etenki nännit.. voisin jopa väittää nyt tosissaan olevani raskaana :D

Muoks. Tänään mennään rv 6+4

Muokattu viimeksi:
Mä alan huolestumaan kun luen muiden oireita. Täällä rv6+3 enkä varmaan tietäisi olevani raskaana ellen menkkojen pois jäätyä olisi tehnyt kaksi vahvaa plussaa.
Mun oireet tähän mennessä alavatsan menkkamainen kipu, väsymys, tukkoisuus ja nännit on hieman arat. Normaalia kiukkuisempi olen tainnut olla :joyful:
Sairastan kilpparin vajaatoimintaa, että osa oireista voisi viitata ihan hyvin siihenkin. Yhtään ei ole etova olo, mutta mitään ei oikein tee mieli syödä. Olen fitness-urheilija niin olen tulkinnut sen niin, että annan itselleni raskaana luvan syödä vähän mitä/miten sattuu. Normaalisti kun olen hyvin tarkka ruuan terveellisyydestä. Toivottavasti kaikki olisi hyvin, ja kai se pahoinvointikin ehtii vielä tulla....

Hanneriina mä olin aivan "oireeton" ennen tiistaita silleen että en olis juuri kiinnittänyt huomiota.. pahoinvointi voi alkaa myöhemminkin tai olla alkamatta ollenkaan.. itse luovuttaisin tän mielellään ekalle vastaan tulevalle. Ei ole millään tavalla mukava olo yhtään.

Älä huoli hanneriina, ei kaikille tule pahoinvointia ollenkaan :) ja olettaisin että sulla säönnöllinen ruokailurytmi mikä edesauttaa sitä ettei pahoinvointia tule niin herkästi. Ole onnellinen jos et joudu kärsimään moisesta.

Mulla siihen pahoinvointiin on aina auttanut nimenomaan säännöllinen ruokarytmi. Jos joku ateria myöhästyy vaikka tunninkin, niin jumaleeri on huono olo! :hungover:

Tuon ruokarytmin veikkasinkin edistävän hyvää oloa. Pahoinvointia en tietenkään kaipaa, kunhan vaan kaikki olisi maha-asukilla hyvin.

Muokattu viimeksi:
:) eiköhän siellä oo kaikki ihan hyvin. Mä kyllä syön ihan säännöllisesti mut olo on huono tällä välilläkin.. kokoajan semmonen pieni etominen päällä.

Ruti kuivaa on tälläkin ollu! eilen vähän jonkilaista valkovuotoa. Ette usko x et kuinka turvoksissa mä oon! Kaikki vaatteet ahistaa ja kiristää. Vatta tursuaa, tissit tursuaa. Yök, mikä olo.

Mulla ehdottomasti suurinpana oireena on rintojen kipeys. Jos on vähänkään liian löysät liivit, niin rintojen pieni hölskyminen kävellessäkin tekee jonkin verran kipeää. Illalla kun liivit ottaa pois niin sattuu hetken ihan kunnolla. Sen lisäksi on ollut pientä kuvotusta, pientä turvotusta ja vatsan nippailua. Kaipa näiden kanssa pärjää.

Mulla on ollut tänään eka päivä kun tissit ihan tosi kipeet. Kosteutta löytyy sit teidän muidenkin edestä :D

Mielettömästi onnea kaikille uusille plussaajille!!! :)

Minä tein tänään hassun havainnon.... mihin minun näläntunteeni on hävinny? Minulla siis ei ole minkäänlaista pahoinvointia, vain lievää etomista harvakseltaan. Mutta tajusin just että minulla ei ole ollut näläntunnetta moneen päivään vaikka syöminen on oikeasti ollut työkiireiden kanssa niin ja näin. Hassua ja jokseenkin myös huolestuttavaa kun ei meinaa tajuta syödä sit ollenkaan. Tosin ns. vararavintoa kyllä on kertyny ihan reippaasti, joten ei tässä vielä kuihtumaan sen puoleen pääse. Mietin vain vaikutusta mahdolliseen masuasukkiin...

Ennen plussaa ei juuri oireita ollut, tissit ehkä vähän turvoksissa ja arat. Viikon verran heräsin kyllä aamulla aikaisin, enkä saanut nukahdettua uudestaan. Ja yleensä kyllä nukun niin pitkään, kuin vaan mahdollisuus on :)

Plussan jälkeen (3+5) tissit entistä turvonneemmat ja aremmat, mahaa turvottaa erityisesti iltaisin ja jotenkin erikoinen olo kohdun paikkeilla. Aikaisin heräily jatkuu (jopa ennen viittä), mutta nyt oon sinnikkäästi vain pysynyt sängyssä ja onnistunutki nukahtamaan uudelleen. Aamulla virkeänä, illalla tulee aikaisin väsymys. Nyt siis viikkoja 4+2.

Minusta tuntuu kummalliselta, kun minulla ei vielä varsinaisesti mitään oireita ole. Turvoksissa olen aina, se ei ainakaan uutena ole tullut. Rinnat eivät arista, ei ole pahoinvointia, eikä mitään mitä muut ovat kuvailleet. Nälkä on tasaisesti 3 tunnin välein, mutta olen aina ollut koko ajan nälkäinen. Tänään on siis 5+1. Ei ehkä pitäisi valittaa, että ei ole esim. pahoinvointia, mutta en jotenkin osaa uskoa, että olisin oikeasti raskaana, kun ei tunnu mitään! Jos oikein mietin, niin välillä tuntuu vihlaisuja/repäisyjä alavatsalla, sitten taas alan miettimään, että pitäisikö niistä huolestua. Kääk, kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ekassa raskaudessa :)

Takaisin