Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hope ihan kuule samoilla fiiliksillä. Mulle tuli tossa illalla tunne, että en tunne enää itteeni. Itkee vollotin niinku olis joku oikeesti pielessä, oikeesti itkin sille, että en hallitse näitä olotiloja ja mielenliikkeitä itessäni! Ja nyt mua naurattaa koko juttu o_O Unohtelen ihan ihmeellisiä asioita ja todellakin ihan toope olo! Ihan kun joku muu ohjailis tätä kroppaa ja mieltä nyt! :P

Ihanaa en ole ainoa järkeni menettänyt! Mä kans valitin omalle miehelle ja se väitti että oon aina ollut tällainen. Ei multa nyt ennen oo suomenkielen sanat unohtunu! :P No joka tapauksessa tää tonttu lähtee nyt yrittämään ainakin nukkumista. Maha taas sen verran turvoksissa että katotaan nyt mihin asentoon sitä vääntyy tänä yönä. :sorry:

Täällä myös pötsi turvoksissa ja ihme itkukohtauksia! :shy:
Miehen mielestä tosi söpöä, musta vähän tympeetä kun yht äkkiä täys vollaus päällä! :joyful:

Mulla tällä kertaa ei oo kauheesti tunnemylläkkää ollu, yks suuttuminen ja kerran itkin mainosta.. mut muuten aika tasaista. Mutta toi hajamielisyys vaivaa! Koko ajan unohtuu mitä olin tekemässä ja yritin keittää kahvia ilman vettä, sit lisäsin veden mutta unohdin painaa nappia jne.. ihan haahu meno. Ja tavarat tippuu käsistä! Koko ajan. Saapa nähdä tuleeko jossain vaiheessa energinen keskiraskaus ja pesänrakennusvietti, ne jäi viimeks näkemättä mutta nythän täs menee kaikki eri tavalla muutenkin :D

Nyt tuli ensimmäinen "turha" itkukohtaus, johtuen tuosta ketutusketjussa mainitsemastani miehen urpoudesta... kai tän saa laittaa hormonien piikkiin?? :D

Apua kömmein itteni äsken sängylle mahalleni (polviltani laskeutuen) ja vatsaa otti ja vihlasi yhtäkkiä aivan jumalattoman kipeästi. :arghh: Onkohan tää nyt niitä "repäisykipuja" vai pitäiskö huolestua?

Niitä varmaan!

Oon kans huomannu että välillä vasemmalle sattuu aivan järjettömästi ja yhtäkkiä tajusin että se on silloin ku kaasut liikkuu suolessa :wtf:, suoli varmaan jotenki ärsyttää keltarauhasta silloin. Se kun oli ultrassa vasemmalla ja tosi iso!

Voi Aaria, ihan kuin omasta suusta! Mulla myös vasemmalla useasti kipuilua ja heti jos ei suoli toimi hyvin niin juilii oikein kunnolla. Mä en tosin tiedä onko siellä puolella se keltarauhanen tai vaan suolenmutka, mutta selkeästi liittyy vatsantoimintaan! :hungover:
Ja röyhtäilyn toveriksi ilmaantunut tosiaan ilmavaivoja!

Eilen oli toistaiseksi pahin kuvotuspäivä. Yöstäkään ei oikeen tullu mitään enkä saanu ees päikkäreitä nukuttua, kun pikku likka päätti nukkua niin onnettoman lyhyet tirsat. Väänsin itteni kuitenkin väkisin serkun kanssa käymään ravintolassa, missä syötiinkin sitten kolme lajia ja voi luoja sitä mahan pinkeyttä tuon aterian jälkeen :D Huono olo meinasi tulla takas, mutta onneksi löysin vielä illalla muuton aikana kadonneet pahoinvointirannekkeet niin niiden kanssa yö meni ihan mukavasti. Jotenkin tää aamuyö/aamu on vaan taas haastavaa aikaa nukahtaa uudestaan, kun ollaan kahdestaan esikoisen kanssa ja nälättäis, minkä vuoksi ei saa nukuttua, mutten uskalla nousta, ettei tuo neiti herää. Onneksi miehellä on enää huominen näitä epäinhimillisen aikasia aamuja niin pystyy sitte tarvittaessa nousee vessaan tai syömään kun mies voi huolehtia, jos tuo muksu herää.

Eilen vatsaa turvottikin ihan huolella ja tuntu tosi pinkeeltä ja tukalalta etenkin ylävatsan alueella. Samanmoisia fiiliksiä oli esikostakin, mutta vasta myöhemmin. Tuli niin elävästi mieleen se, miten esikoista odottaessa oli jossain vaiheessa tosi vaikee hyväksyä sitä, ettei kroppa ookaan enää täysin oma ja muistin miten loppuraskaudessa tuskailin ja odotin, että se vihdoin syntyisi (ja meni vielä 12 päivää yli lasketun), että saisin kroppani takas. Välillä oli oikeen semmosia vihan tunteitakin, että mun kroppa on vallattu ja se tekee mulle kauheen huonon olon. Niin vähän säikäytti, kun tajusin jo nyt tuskailevani samojen fiilisten kanssa. Ei tuu olee helppo raskaus, jos jo tässä pienimahasessakin vaiheessa on jo tämmöstä :/

Noh, toivottavasti tää oli vaan hetkellinen pahaan oloon ja turvotuksen tukaluuteen liittyvä puuska. Tätäkin vauvaa kun on kuitenkin kovasti toivottu ja haluttu. Pitää pitää mielessä se ihana käärö, jonka kaiken tän päätteeksi toivonmukaan vielä syliini saan <3

Eilen kömmin nukkumaan jo klo 21 jälkeen kun oli vaan niin paha olo. Elän toivossa, että tänään olisi parempi päivä..

aBu mä meen aina nukkumaan tohon aikaan et jaksan nousta lasten kanssa kuudelta ylös xD viikonloppuna saatetaan hurjastella ja valvoa yhteentoista xP sit aamulla kuudelta väsyneenä ylös ja sit miettii et oliko pakko valvoa xD

Mietin täällä itsekseni että kyllä et naiset jaksatte valvoa pitkään... Ite oon ollu joka ilta unten mailla klo 20 jälkeen ja silti ei meinaa aamulla päästä sängystä ylös:wideyed: Helpottais jo tää väsymys, sitä ei yhtään helpota se että joka yö on vähintään kerran pakko herätä pissalle.
Raskaudementia tuttua täälläkin jääkaapin ovi unohtuu usein mun jäljiltä auki ja hukkaan tavaroita sekä töissä että kotona :D

Aaria: Mullakin tippuu tavarat käsistä! Aivan tajuttoman rasittavaa. Tuntuu että vaikka ois kuinka hyvä ote niin esineet oikeen liukuu pois kädestä.

Täällä herätty aivan pöhnässä. Meni taas eilen pari tuntia että sai unta, mutta onneksi tänään sai nukkua hieman pidempään. Silti kun nousi ylös rupesi heti etomaan ja väsymyksen takia pääkin on ihan pyörällä. Meinasin harrastaa jotain liikuntaa tänään, mutta tällä hetkellä ei oikein innostaisi.. :hungover:

*huokaisu* Oon nyt melkein 2h odottanu takaisinsoittoa neuvolasta ja nyt oon jo matkalla töihin niin tuskin enää pystyn vastaamaan. Ei ole töissä oikein paikkaa missä puhua rauhassa..

Yritin sitten aamulla vähän jumppailla = ei hyvä idea. En tietty ollu syönyt mitään ja jossain vaiheessa iski kamala pyörrytysnälkä. Äkkiä ruokaa naamaan ja sit tulikin etova olo ja mahaki meni sekaisin. Nieleskelin itkua että töihinkö tässä oikeasti pitää vielä lähteä. Pisteenä iin päälle raskausdementia ja en meinannu osata enää tehdä porkkanaraastetta. Ja tehdessäni sitä kaikki tavarat lenteli tietty lattialle.
Lähtiessäni töihin en enää muistanut pesinkö hampaat vai en..

Oikeastaan tää rupee olemaan aika koomista :P

miuk sama juttu. Neljän maissa heräsin vessaan, ja silmästäykään en ollu siitä lähtien nukkunut kun klo 6:00 soi miehellä herätyskello. :mad: Sit pyörinkin seittämään unen ja valveen rajamailla ja alkoi oma herätyskello rallattaa. Yhtään ei väsytä olla töissä :meh:

Miuk ja Sanni86...täällä samoilla linjoilla...yö meni vähä väliä herätessä sit kun vihdoin ja viimein unen sai pahoonvoinnilta ja tosi huonosti nukuin koko yön. Aamulla tuntui että ei voi kello jo soida kun vastahan tässä nukahdin...Töissä nyt pitäs yrittää jaksaa olla pirteänä :computer005 huh huh. Useasti jo ysiltä on aivan naatti ja joutuu lähtee nukkumaan mut ei viime yönä..ei nukuttu...

Valvominen on kyl ärsyttävää. Muistaakseni esikoista odottaessa nää valvomiset alkoi vasta loppuraskaudessa. Alussa nukuin hyvin ja paljon, mikään määrä unta ei meinannut riittää. Oon muutenkin ollut aina hyvä nukkumaan, niin nyt kyllä ottaa niin aivoon toi valvominen. :hungover: Päikkäreille tekis mieli mennä sit ku poikakin menee.

Pitikin kysyä teiltä naiset tuota tissiasiaa... onko teillä joilla tissit turvonneet ja arat niin kipu niinku jollain tavalla muuttunu tässä raskauden edetessä? hankala selittää mut eka ne tuntui turvonneilta ja oli paineluherkät ja nyt ne ei meinaa liiveihin enää mahtua ja nännien alueet on kipeytyneet..mut sellasta turvotusoloa niissä ei oo vaikkakin liivit alkaa olla ahtaat..nyt mulla menossa 7+0 eli kahdeksas raskausviikko aluillaan...

Siis täälläki tissit pehmenny, ja välillä hirveä kipeät varsinkin yöllä :D Ja uudet rintsikat ostettava ku nännin tursuaa yli :D

Takaisin