Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että oon nauranu naiset teidän viesteille :laughing025 Nainenhan on hehkeimmillään raskausaikana:happy112 Tässähän sitä hehkeyttä saa todistella. Väellä tursuaa finnejä sielä sun täälä ja perskarvat kasvaa kohisten. Maha täynnä ilimaa ja hiukset rasvottuu alta aikayksikön. Sitä ei moni tiiä ja harva arvaa, kuinka hehkee olo voi ollakkaan. Jos tää on sitä hehkumista niin voi jösses, miltä sitä onkaan näyttäny nämä kaikki vuodet, kun ei raskaana ole ollut!

Apua! Mitä tapahtuu? Harrastettiin miehen kanssa pienen haluttomuus tauon jälkeen seksiä ja kirkasta verta lorahti suoraan perään! Apuja? Mitä tapahtui?

MiniMami, löysin netistä tälläisen " Raskausaikana kohdunnapukan ja emättimen limakalvo saattaa olla hauras ja turvonnut, mikä voi aiheuttaa verenvuotoa yhdynnän jälkeen." Vissiin ihan normaalia :)

:laughing021:laughing025
Oon nauranut täällä teijän jutuille..:laughing021
Ite en ollut vielä tullut miettineekskään sheivaushommia loppuraskaudesta :D no onneks tässä on vielä aikaa miettiä taktiikkaa miten ne karvat ajelee :D

Huomenta! Täällä kans naureskelin eilen ääneen jutuille, eipä oo tullu miettineeksi tuota asiaa! :D Karvojen kasvusta niin ehkä kainalossa kasvaneet nopeammin nyt? En kyllä lähtis varmuudella sanomaan.

Huh, tää väsyneisyys on aika piinaavaa. En saa iltaisin moneen tuntiin unta kun mikään asento ei ole hyvä. Maha ei ole edes pahasti turvoksissa, mutta silti mun lempiasentoni vatsalla nukkuminen ei vaan luonnistu. Oon nyt lähes joka ilta pyörinyt kaksi tuntia ennen nukahtamista ja kun kello kuitenkin soinut suhteellisen aikaisin niin eipä siinä sen suurempia yöunia tule nukkuneeksi. Olin eilen niin töttöröö koko päivän, että vetäsin päikkärit ja sen jälkeen vaan söin koko illan. Luin keskusteluja täällä, mutta voimat ei riittäny vastata. Nyt aamulla vähän maha kipuilee ja eiköhän se etova olo tule sieltä kohta. Meinas jo alkaa, mutta pokkana vedin kahvia päälle :P

Oon nyt yrittänyt saada itteäni ajattelemaan positiivisemmin. Niin kauan kun ei ole vuotoa ja on oireita kaikki on hyvin. Tänään edessä pitkä ja kiireinen päivä töissä, ei muuta siis kuin energistä ja oksennusvapaata päivää kaikille! :) <3

Ihanaa kun muutkin tuntee olonsa niin hehkeäksi :D Mieskin naureskeli kun valitin asiaa et taitaa olla juuri olo kaikkeen ihanaan makkarijumppaan... Todellakin.
Mulla se pirun rytmihäiriö ja verenpaineen lasku taas ilmoittaa oloaan. Niit ollu aiemminkin mut ei oo saatu koskaan kii. Eilen sitte taas sellanen kokonaisvaltainen hankala olo ja nii niit lyöntejä jää väliin. Huimaa sitte ku paineet niin alhaalla. Ärsyttävää.
Etova olo joko helpottaa tai siihen vaan tottuu.

Mullaki vaivas nuo rytmihäiriöt aikalailla päivittäin. Ei niis pitäs mitää olla mutta epämukavia kylläkin. Huimaa kans herkemmin vaik on kyl ilman raskauttako huimannu nopea ylös nousu. Ilmeisesti verenpaineet ei kerkeekää ihan heti mukaa, mutta tasaantuu nopeasti.

Mulla myös tullu niitä epämääräsiä tykyttelyjä ja verenpaine alle 100 ku tavallisesti semmonen 115, hengästyttää. Mut oon käsittäny et ihan normaalia! Niin joo huimaa herkästi kans. Edellisessä raskaudessa tais olla ihan samat jutut.

Nyt oli mulla oikeen kunnon huono olo viime yönä. Ravasin vessassa tosi monta kertaa, tuntu että rakko täytty tunnissa. Sitte aamusta ois vielä voinu hetken yrittää nukkua niin iski tosi huono olo, nälkäkin kurisi (sitä onkin ollut nyt ihan koko ajan tänään, vaikka ois just syöny) ja mahassa alko kiertää, niin eikös juuri sillä hetkellä tuo pikku neiti heränny vaatimaan maitoa. Siinä sitten vessahätää pidätellen ja karmeessa olossa imetin, että sain neidin takas unille ja sittenkin piti hetki varmistella, että nukahti, ennen kuin uskalsin vessaan. Mies oli lähteny jo aamuyöstä töihin.

Nyt on sitte koko päivän ollu vähän huono olo, nälkä tosiaan aivan jatkuva ja väsyttää niin julmetusti. Onneksi pikku neiti käy pian päikkäreille, toivottavasti saisin itekin nukuttua eikä paha olo estäis. Muuton jäljiltä on pahoinvointirannekkeetkin jossakin hukassa. Huh.

Missä vaiheessa teillä on nyt tässä tai edellisissä raskauksissa alkanu huonot olot? Mulla on tänään 6+5 niin ehdin jo toivoa ettei nää olot alkais ollenkaan, kun esikosta alkoi reilua viikkoa aiemmin. Tietty raskaudet on aina erilaisia ja mulla oli varmaan reilummin hormonejakin viimeksi, kun alkoi kaksosraskautena, mutta kuhan aattelin että vois kattoo, mikä se keskiarvo meillä ehkä huonoihin oloihin ois :)

Mulla edellisessä alko vasta 12+
Tässä alko varmaan joskus 5+

Kukkuu! Mä liityin tänne vasta äsken, 29.9 tosiaan laskettu aika ja toinen lapsi tulossa :) Viikko sitten plussasin testin ja siitä asti mahaa särkeny. Hitto kun tuntuu ikävältä! Lääkärissä sanottiiin et todennäköisesti vaan kohdun kasvunkipuja kun kipu ei rajotu pelkästään toiselle puolelle. Silti pelottaa jos onkin tuulimuna.. Tissit on törkeen kipeet, pakko pitää urheiluliivejä 247, myös öisin siis ku sattuu niin paljon.

Paha olo alkoi ehkä 5+? Sitten 6+ oksensin useamman kerran. Ja nyt ei oo enää oksentamiseen asti menny, mutta pahaa oloa vaihtelevasti.

Tervetuloa elmou! :)

Mulla alkoi paha olo ja oksentelu jo ennen plussaa. Nyt 8+6, pahoinvointi jatkuu mutta voimakkuus vaihtelee päivittäin.

Tervetuloa elmou! :welcome

Mulla 8+1 mut ei vieläkään pahoinvointia o_O
Hetkellisiä kuvotuksia ja etomisia, mut ei mitään oksentelua vieläkään. Saas nähdä pukkaako sit kaksin verroin kamalampana mulle joku päivä :wideyed:
Heti kyllä olo huononee ja alkaa etoa jos ruokarytmit huonot, eli voi olla silläkin vaikutusta kun pyrin syömään jo ennen kuin tulee nälkä :yuck: Illalla syön aika tuhdin iltapalan, niin aamullakaan ei nälkä ihan heti ole ylös noustua. Käytän aina aamuisin koirankin kävelyllä ennen aamupalaa. :)

Sannis, oo tyytyväinen! :) Mullakaan ei ekassa raskaudessa pahoinvointi päässyt kuvotusta pahemmaksi ja senki sai just tolla säännöllisellä syömisellä pidettyä aika hyvin kurissa. Ja ekan kolmanneksen jälkeen hävis se vähäinenkin pahoinvointi.

Mulla alko rv 6 ja nyt tuntuu olevan väsymys ja pahoinvointi voimakkaimmillaan. Nyt viikkoja 8+2. Esikosta oon kirjottanu et helpotti siinä rv 10 tienoilla, mut ehkä Se on sitäkin et sit sen kanssa vaan jotenkin oppii elään eikä niin kiinnitä huomioo. Alkuun olo vyöryy kyllä voimakkaana päälle ja kyllä hetkelläkin tuntuu et kuuppa alkaa lahoileen. Henkisesti jotenkin vielä kovemmalle ottaa ku fyysisesti, kun on tottunut oleen jaksavainen. Ja sit ku yhtäkkiä asiat pyöriikin vaan sen paskan olon ympärillä. Aika alakuloinen olo jatkuvasti, pienistä hyvistä hetkistä on yritettävä ottaa kaikki irti. Yö tuntuu olevan ainoota hyvää aikaa eikä aamulla haluais taas herätä paskan päivään :o Edelleen oksennan päivittäin.

No pitäis muistaa kyllä ollakin tyytyväinen niin kauan kun tätä autuutta kestää.

Mites Anell, sullahan oli jo oksentaminen sillä tolalla et tuli vertakin seassa, onko siltä osin helpottanut?

No ehkä mullakin kovemmat oireet vasta edessä. Lievää etomista on havaittavissa ja syöminen auttaa siihen. Oma kipukynnys on sen verta suuri, että pidän kaikkia pieniä oireiluja vähäpätöisinä. Esim. Töissäkin oksensin ja ripuloin kolme kertaa tunnin välein ja olin heikossa hapessa ennen kuin tajusin lähteä kotiin potemaan vatsatautia. Järkyttävää näin jälkikäteen mietittynä.

Takaisin