Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Abu, pidän peukkuja! Kuulostaa kohtuuttoman kivuliaalta nyt tuo tilanne :( Lääkäriin vaan niin kauan et apua löytyy. Tietysti se ihmeparaneminen olis vaihtoehtona paras... :)

Helmi: Kun kerta kysyttiin niin... Sannis the näsäviisas vastaa. :p Tää hillitön yliväsymys saa aikaan tollasia kommentteja, en mä oikeesti oo tollanen :wink

Abu toi kuulostaa kyllä tosi ikävältä. Toivottavasti tapahtuis se ihmeparantuminen tai löytyis edes jotain oloa helpottavaa! Peukut pystyssä täälläkin!

Mullakin ihan kuin olisi pömppis muuttanut muotoaan vähän pyöreämmäksi ja "säännöllisemmäksi" :) vaikka aika littanaksi sen vielä pystyy vetämään.. Ja mä ainakin tunnen siellä mahassa erilaisen kohdan, jos vatsalihaksia joutuu oikein kunnolla käyttämään. Että kaippa siellä joku katkarapu on :) turvotusta ei viime päivinä hirveästi ole ollut, mutta en ole oikein kyennyt syömäänkään ja muutenkin ollut koko ajan menossa..

Tänään iski mullekki sitte pahoinvointia. Ihan puskista kamala olo, ihanku ois vuosisadan pahin krapula. Mut pönttöö ei tullu mitää muuta ku pelkkää limaa vaikka kokoajan kako. Mä en kestä jos tää jatkuu, just tänää nimittäin pistin koulun hetkeks paussille ja ilmottauduin takasin duunii (jossa ollaan rasvan käryssä, viime raskaudessa jäin saikulle joskus rv 20 jo ku laattailin siellä vaa), ku jotenki oli sellanen fiilis et tällä kertaa selviin ilman pahoinvointia.. jospa tää ois vaa ohimenevää :arghh:

Se oli Sannis just hyvä kommentti! Ja täyttä faktaa:) Jos ei muita oireita oo, onhan se hyvä, että näsäviisautta löytyy:wink Se voidaan vaikka jossain vaiheessa luokitella ihan viralliseksi raskausoireeksi. Hittolainen, löytyisköhän minusta yhtään moista oiretta... Ei oo ainakaan etomista tullu takasi. Haa, ja kuka puhu, että voi vetää vatsan vielä littanaks? Mää en oo tehny sitä enää viimeseen 15 vuoteen, joten taidan jättää kokeilunki välistä.

aBu, kirjottaisko ne sulle Panacodia? Sitähän saa raskausaikana käyttää?
Täällä kärsitään mielettömistä vatsakrampeista. Useampi päivän aikana, inhottavasti alavatsassa, mutta suolistosta johtuvia.. En tiedä onko antibiootti vai mikä, mutta kaksin kerroin saa hetkittäin olla ja vatsantoiminta on ihan mitä sattuu. :hungover:

Panacodista tuli mieleen, kun mies anto mulle muutama vuosi sitten puolikkaan kovan yskän takia. Menin sekaisin, kuin seinäkello ja alkoi oksettaan. Taitaa vaikuttaa muhun lääkkeet vahvasti, kun en suostu edes särkylääkkeitä käyttämään. Tsemppiä abu!

Hei tuli vinkkinä mieleen, et mulla on ollut raskausaikana ja muutenkin elämässä korvaamaton apu lämmitettävästä kaurapussista. Tosi hyvin auttoi alkuraskauden alavatsan kipuihin ja lopussa supistuksiin. Alaselässäki tosi hyvä. Ite just ompelin uuden ku vanha alko haiseen kamalalle :o onneks oli kaapissa vielä linnuille ostettuja kauranjyviä :)

ja auttaa myös hartiakipuihin, lämpö rentouttaa mukavasti!

Meillä kans kaurapussi käytössä. Lämpenee nopeesti mikrossa. Pitäisköhän heittää naamalle, jos auttais tähän tukkosuuteen... Pakastettuna käytän esim. lasten jalkakipuihin.

Täällä ei auta lämmin, ei kylmä. Ei pussi, ei suihku. Ei makaaminen, istuminen, seisominen. Ei sohvalla, sängyllä, lattialla, tuolilla.

Panacodia olen syönyt useamman vuoden ennenkö jalkani leikattiin. Päivystyksessä maanantaina lääkäri sanoi, että periaatteessa saa syödä, mutta kuuluu "ei niin tutkittuihin" sitten kuitenkin. Mutta olen epäileväinen, että mahtaako edes auttaa kun niitäkin popsinut pari vuotta monta päivässä..

Oon syöny nyt magnesiumia tän viikon, ja mietiskelen, et oisko se syy, että mun vatsakrampit on vähentyneet huomattavasti. Menkkakipuihin mulla ainakin magnesiumn auttaa juurikin noin. :)

Huhhei tätä oloa. Mie oon viettäny lähinnä 4 päivää laiskotellen ja levähdellen. Sekä tietty etoen ja yökkien. Mies ollu vapailla ja juossu termiitin perässä. Nyt sekin ihanuus sitten loppui, mut nää mun oireet ei vaan helpota. Tokkiisa hyviäkin hetkiä on mut vähemmissä määrin.

Naureskelin ku luin et muillakaan ei tuo toiminta mee kaikessa putkee. Miehellä iainaki ollu hauskaa ku näyttää tää mun toiminta olevan aika-ajoin hieman hidasta :eek: MIkään ei tunnu onnistuvan ensiyrityksellä. Tuntee olonsa jo hieman tyhmäksi:laughing025

Voih, kunpa olosi helpottaisi! Ei kai se pääkään täysin voi toimia, jos on paha olla muuten.. :/

Joo niin sitä toivois et se ihanan ja seesteinen keskiraskaus jo alkais. Alkaa tympiä tää olo.
Nii kai se on et pääkään ei ymmärrä missä mennään. Onneksi tuo piirre tuo jo hauskuuttakin väliin :D

Ihan rättiväsynyt eilen illalla ja silti meni taas monta tuntia ennen kuin sain unta. Varmaan pyörittelen raskautta ja työasioita niin paljon ettei meinaa uni tulla. Eilen hemoglobiini 119, ei ihme että oon näin pihalla. Mulla yleensä liikkuu lähempänä 140. Hyvä kun aamulla nousee pöhnässä ja lähtee keittämään kahvia niin heti puskee etova olo päälle. Seesteistä keskiraskautta todellakin odotellen! :bag:

No niin. Tänään koiran kanssa aamukävelyllä tuli todettua, ettei lenkille kannata mennä tyhjällä mahalla. Pelkäsin jo oksentavani matkalla, kun alkoi etomaan niin pahasti. Selvisin kotiin ja heti ruokaa napaan. Myös eilen huomasin, että parin tunnin välein oli pakko syödä jotain. Muuten etominen yltyi. Mikäköhän siinäkin on, et pakko syödä, jotta olo helpottaisi ja vaikea ahtaa, kun maha valmiiksi täynnä, vaikka syönkin vähän kerrallaan. Aamuoksennuksia odotellessa. Toivon, etten nyt vkonloppukoulutuksessa ala laattaileen, kun sit tää selviää mun hyvälle ystävälle, joka ei oo saanu lasta, monien vuosien hoitojenkaan jälkeen.

Lääkärissä käyty.. nikamat löystyy jo tässä vaiheessa oletettavasti- edessä voi olla tuskaisa raskaus. Ensin on selkä, pian siirtyy nivusten alueelle. Sairaslomaa alkuunsa 2vkoa, sitten katsellaan uusiksi. Lähete fyssarille, josko tukivyöstä olisi apua..

Voi ei aBu! :/ Itellä oli loppupuoliskolla viimeksi selkäkipuja ja nivusissakin aika ajoin. Vaikee kuvitella, että olisi joutunut koko raskauden olee niitten kipujen kanssa :/ Paljon jaksamista sulle! Toivottavasti oliskin niin, että sulla vaan otti paikat varaslähdön ja olot helpottuis kuitenkin tän alun jälkeen.
Onko semmonen uhka olemassa että joutuisit koko raskauden saikuttamaan?

Voi ei aBu! Tulee kyllä pitkä raskausaika, jos tuollaista on. Toivottavasti helpottaa edes jossain vaiheessa!

Lääkäri sano, että nyt tuo kaksi viikkoa ja katsotaan sitten asiaa uudelleen. Saattaa kehittyä mihin suuntaan tahansa, mutta sanoi, että kannattaa varautua vaikeaan raskausaikaan.. Mutta mahdollisuus siihenkin, että helpottaa jossain kohti :)

Takaisin