Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paketissa oli ohjeet siitä kohdasta ja yritin ainakin mitata sen oikein. Kolmen sormen leveys ranteen taitteesta, jänteiden välissä. Vaihdoin paikkaakin hieman kun ei ollut mitään apua. Mut tosiaan kokeilen vielä huomenna laittaa heti aamusta, kun tänään oli kerinnyt jo paha olo alkaa. Mut kyllä Tää maha menee niin ympyrää, et siis tosian pelkkä liikkeellä olo tuntuu aiheuttavan 'matkapahoinvointia'. Voi kun saiskin vaan maata, Se on aikoo mikä tuntuu auttavan.

Täällä itketään kultaista venlaa katsoessa, ku huutokauppakeisari sai pystin. Johtuiskohan hormooneista, vai onko se iso suomalainen mies vaan herkistyessään niin koskettava? :')

Sannis 6+2. Esikostakin Tää alko olla sitä pahinta aikaa,,joskin silloin helpotti jo rv10. Toivotaan niin myös tässä, mutta muutenkin oireilu on poikennu suuresti ekasta raskaudesta niin sitä ei tiedä mitä odottaa :0 Kai sitä vaan on nyt 5v vanhempi ja vaivasempi :D

Kääk 6päivää ultraan!

Joo toi hengitys on jännä.. mulla oli sillon viikko sitten varsinkin kauheen raskas hengitys.. nytkin se on erilainen =) bussisa talvitakin vyötärölle tuleva vyö puristaa inan verran ja tulee ahdistava olo niin tuntuu ettei henki tahdo riittää kun on muutenkin ihmisiä.. sit vaan avaan sen vyön ja ainakun bussin ovet aukeaa nii koitan nuuhkia kylmää pakkas-ilmaa :D

Joo sitten vähän oireisiin lisää..
Seksihalut katossa.. OMG.. niitä kun ei saa tyydytetyksi vähään aikaan..
röyhtäilyt ( suun sisäiset / kurkkuun jäävät )
jano ja pissahätä
krapulainen olo suussa ja muutenkin
väsyttää
HUONOVOINTISUUS JOKA PÄIVÄ
kramppeja ajoittain yhä ja nipistelyjä :)
RINNAT NE JAKSAA TÄÄLLÄKIN OLLA JOKA VUOROKAUSI VAAN KIPEÄMMÄT
maha turvottaa pikkusen söpösti :)
valkovuotoa lorahtelee kyllä tasaiseen tahtiin kivasti, ei voi muuta sanoa :cat:
lämmöt olleet pari päivää oviksen jälkeisestä ajasta jo vähintään 36,6 ja enintään 37,2 että huh huh :hungover:
naama kukki aluksi paljon, mutta onneksi nyt rauhoittunut pieniin näppyliin..
posket punottaa, hehkun?
tavanomaisesti mulle maistuneet ruoat ei maistu enää.. ei kutkuta makuhermoja enää samalla
tavalla ollenkaan!
Parantunut Hajuaisti!!!!! Hieman noloa selittää että täällä luokassa haisee ihan home ja kastunut sammal.. sitten luokkakaveri on silleen öö joo.. ei kai se oo tää mun käsirasva ja olin että ei ei ei se se ole kun ennekun laitoit sitä niin haistoin kyllä heti sen ja oli niin homeinen haju!

Jaa.. ei tuu nyt mieleen heti muuta mutta tossa on aika paljon :woot:

Hemsku muuten! tuli mieleen että noiden alkukramppien jälkeen kuuluukin asiaan että ne hiipuvat ja tilalle tulee enemminkin niitä nipistelyjä eli hyvä merkki! <3

Täälläkin ensimmäisiä raskausoireita on nyt havaittavissa. Viikkoja on 6+ jotain ja nyt tosiaan tuntuu ensimmäistä kertaa, että kropassa tapahtuu jotain. Eli hajuaisti on tarkentunut, yskiminen aiheuttaa oksennusreflektiä ja paleltaa. Päänsärkyäkin on, pitäisi ehkä juoda vettä enemmän. Pääsääntöisesti kaikki ruuat maistuu, mutta suolainen etenkin. Tavallaan olen iloinen näistä pienistä oireista, mutta ei se ajoittainen ällötyskään kivaa ole.

Anell pääseekin sit ihan kohta jo näkemään sen pienen pahoinvoinnin aiheuttajan! :)

Meillä on aika samat viikot, mulla nyt 6+4 ja odottelen millon se kunnon paha olo alkaa.. Mut ei näy ei. Jotenkin oon ihan varma, et kyllä mä osani saan tuosta pahoinvoinnista vielä...

Myky! Sama homma täällä!:D viimeistään siinä vaiheessa ilmeni raskausepäilyt kun itkeä vollotin millon mitäkin tosi-tv-ohjelmia Pomo piilossa oli ehkä pahin :D

Tuntuu että kaikki mahdolliset raskausoireet olisi esikoista odottaessa tullut: ripuli, ummetus, lisääntynyt virtsaaminen ja yöllinen vessaravaus, turvotus, oksentelu, päänsärky, tunneherkkyys (itkuherkempi muttei raivoamisia), liitoskivut, vatsan vihlomiset/juilinta, painonnousu, vauvan liikkeet (alussa tuntui siltä että höyhenellä siveltäisiin vatsaa ja myöhemmin jalan potkut näkyivät sekä pikkuisen vatsassakääntymiset saivat vatsan ns.aaltoilemaan), PUPPP, finnit, vatsan kutina, luomia tullut lisää (voi kuulema tulla hormonimuutoksista), raskausarvet, mieliteot, väsymys, iskiaskivut, rintojen arkuus/kasvu ja esimaidon tulo (alkoi rakenneultran aikoihin) , hiukset ja kynnet kasvaa paremmin, vilunväristykset, hormoniviiva napaan asti, supistukset yms... vaikka raskauden aikana tullut verenvuotoa ei menkat/keskenmeno ole ollut kyseessä vaan istukanreunan repeämä ja peräpukamat, poika tulossa :)

Nyt on sitte täälläkin päästy käyttää taas pahoinvointirannekkeita. Iski hetkeksi tuossa huono olo, kävin pitkälleen ja laitoin rannekkeet, niin jo on parempi olla. Kaapista löyty menthol-pastilleja ja niitten imeskely näköjään auttaa palan tunteeseen kurkussa.

Toivottavasti ei nyt ainakaan ihan hirveesti pahenis olot. Pitäis pystyä kuitenkin tuota vuosikasta hoitamaan, kun mies on töissä.

Täällä on taas turvotus palannut. Tsiisus mikä maha. Nyt jos joku näkis tän, niin varmaan luulis jo mun olevan vähintäänkin kuudennella kuulla. Lenkillä tuntui inhottavaa "muljuamista" mahassa, piti ihan vauhtia hiljentää loppumatkasta... Ja nännit on kasvanu o_O
Kahvi alkoi tökkiä anoppilassa käydessä, jokohan ne siellä aavistelee jotain...

Vähän etukäteen jo pelottaa, jos viikon päästä on paha olo, kun meillä on muutto ja miehen vanhemmat ja mun veljet on tulossa auttaa. Että pysyykö sitte salassa tää. En haluis vielä 6+1 viikoilla noille kertoa :/

Mää oon huomannut, että esim autoa ajaessa kuopisssa alamahass tuntuu selvästi jotain outoa, liikkuvaa... Ehkäpä just kohtu siellä alkaa muuttumaan. Nivusia on alkanut kiristeleen kunnolla. Mä en oo nyt kauheesti osannut murehtia onko tuolla joku, oireita on kyllä ollu riittämiin. Tai siis ehkä jotenkin ajattelen niin että meillä on mahtava kolmen hengen perhe, johon vielä,yksi olisi ihana lisä. Kuitenkin jos jotain muuta selviääkin, niin sitten Se on meidän kohdalla niin tarkoitettu ja jatkamme elämää näin. Vaikea selittää ajatuksiaan :)

Tai jotenkin vaikean vielä muodostaa sitä tunnesidettä sitä papua kohtaan :) joka tietenkin muodostuu aikanaan. Nyt papu vaan saa yrjöömään :D Mutta onhan lisääntyminen ja äitiys maailman luonnollisin asia, ainakin pitäisi olla. Esikon kohdalla asetin ainakin itselleni valtavia paineita millainen pitäisi olla. Ja kun on ollut vaikeitakin hetkiä näiden vuosien aikana enkä aina ole jaksanut olla oma jaksavainen itseni, olen syyllistänyt liikaa itseäni että ole huono äiti. Mutta olen oppinut. Olen oppinut,että ei Se tee minusta huonoa äitiä että en aina jaksa. Päinvastoin se opettaa lapsellekin, että tunteet saa näyttää ja olla väsynyt ja silti pidetään huolta. Kaikkia asioita tapahtuu odottamattakin elämässä, myös äideille ja silti asiat vaan jotenkin suttaantuu :) Kaikkeen ei voi mitenkään varautua eikä elämää hallita.

Viisaita puhut Anell :)

Mulla on täysin opetteluvaiheessa vielä tuo, että antaisin itteni olla tällainen kuin olen, epätäydellinen mutta riittävän hyvä äiti tyttärelleni. Koko aika on saamaton olo ja mietin mitä kaikkea "pitäisi" koko ajan lapsen kanssa touhuta. Vaikka tiedänkin, että normaali arki ja huolenpito ja läheisyys riittää, silti petyn itseeni melkein päivittäin kun en ole tehnyt tarpeeksi asioita lapsen kanssa.
Ehkä minäkin vielä joskus sisäistän tämän :)

Musta on tullut vaan niin nirso että vähän kyrsii.. toisaalta oon onnellinen kun on selviä oireita =) ja rinta/nänni kipu ei jätä rauhaan.. pahoinvointia on muttei pyttyyn asti ja sitäkin ailahdellen; heti aamusta ja silloin kun en ole syönyt pitkään aikaan tai kunnolla..
Pissalla ravaan kuin ravihevonen konsanaan..
Kramppeja tulee joka päivä yhä <3
Paleltaa.. mutta iho sentään hehkuu!
Ja niin edelleen..

Anell viisaita sanoja :)

Voihan väsymys!! Selkeesti kyllä väsyttää enemmän kuin ennen. Tänään olin pidemmällä parin tunnin lenkillä koirien kanssa, niin oli pakko nukkua päivällä kahden tunnin päikkärit!! :sleep011

Takaisin