Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin nenä tukossa ja vuotaa.. Taisi alkaa joulun tienoolla - äitini kiukutteli, että toivottavasti ei ole tarttuvaa, kun juuri ovat taudeista päässeet! :D

Pahoinvointi ja väsy vaan pahenee ja pahenee :hungover: Aamut ja illat on kohtalaisia mut päivän saa niellä ja yökkiä. Ja minä kun en vapaaehtoisesti oksenna vaan pidättelen kaikin keinoin. Väsyä piisaa. Eilen tuntu ettei voimaa nostaa edes haarukkaa suuhun saakka saati sitten istua. Sit tietty vielä mietityttää onko se pieni siellä missä pitää. Onneksi toi ukko osaa vähän lohduttaa ja toteaa, et eiks noi olot ny kerro et kaikki ok :)

Pitää olla koko ajan naposteltavaa mukana, jos yhtään meinaa tulla nälkä niin pitää alkaa miettimään että missä lähin wc on. Ja olo paranee heti kun syö jotain. :)

Täällä alko olot ilmeisesti nyt. Pahoinvointi nosti päänsä viime yönä, niin ettei nukkumisesta meinannu tulla mitään. Samoin nyt aamulla öllöttää niin että mietin millonhan mullakin se ykä alkaa lentää. Toivon tosissani, etten alkaisi, koska yökin oksutaudissakin aina niin rajusti, että mulla on monta päivää kaikki vatsalihakset ja nivusia myötenkin paikat kipeenä. Meen ihan totaalisen voimattomaksi.

Aamulla oli myös metallin maku suussa. Tää on mulle ihan uutta, ei esikosta ollu moista. Ja vatsa sekasin. Mulla on vammamaha muutenkin, mutta nyt ihan ripulilla.

Aivastelua on muuten ollu itelläkin jo reippaasti ennen plussaa ja plussan tienoilla alko niistely.

Nyt vaan kyllä alkaa paniikki iskeä. Meillä on lauantaina muutto ja pakkaaminen vasta alkutekijöissään. Ton vuosikkaan hoito ja pakkaaminen oli muutenkin hankala yhdistää, mut nyt tällä ololla ja väsyneenä.. Mitähän tästä nyt tulee :/ Onneksi miehellä on enää huominen töitä ja sitte kolme päivää keretään pakkailee ennen kun on se muuttopäivä, niin ehkä me saadaan sitte yhdessä valmista.

Hitto jos on tää olo muuttopäivänä. Ei kyllä pysy sitten appivanhemmilta tää salassa...

Olipahan avautuminen.. Tuntuu vaan, että nyt niin monta juttua kaatuu päälle samaan aikaan :/

Täällä kans kaameeta flunssaa ollu viikon äänikin aivan painoksissa. Yskä varmaan johtuu tupakoinnin lopettamisesta. . Lenkillekään uskaltanu tän taudin kans muttei kukaan muu meistä oo sairastunut :o

Ai nii! Kauhee vilukin koko aika. Yleensä himmailen kotona pelkässä t-paidassa, mut nyt joutuu vetää kyllä housua jalkaan ja laittaa villapaidanki päälle.

Menispä tää eka kolmannes nopeesti!

Täällä meni eilinen ilman pahoinvointia ja rannekkeita ja ehdin jo miettiä, et onko kaikki kunnossa, mut tänään heti herätessä iski kunnolla huono olo päälle ja rannekkeetkin löysi tiensä takaisin ranteisiin :D

No mä oonkin miettinyt, että mikä on, kun joulusta asti on flunssa jatkunut. Yleensä mulla menee nopsaan ohi ja nyt ollut ihan jäätävänä ja pitkään!! Ajattelin, että johtuu heikentyneestä vastustuskyvystä. :inpain:

Hyppään uutena mukaan keskusteluun. Rv 5+0 meneillään ja taustalla yksi tm muutama kuukausi sitten. Yhet kuukautiset ehti olla välissä ja taas plussasin. Tm:n kanssa oli pahoinvoinnit sun muut ja sen takia olikin järkytys kun kuuli ettei siellä ketään olekaan kotona. Nyt rinnat aristaa paljon enemmän kuin edellisessä raskaudessa. Oksettavaa olo ei tosin vielä ole, mitä nyt välillä saattaa vähän etoa. Nipistelyä vatsassa pari kertaa päivässä. Aika odottava fiilis koko ajan. Tm:ssä vuoto alkoi rv 7 aikoihin, joten tässä nyt vielä on aikaa ja pitäisi edes hetkeksi relata. Olen päättänyt olla kertomatta tällä kertaa kenellekään, miestä lukuunomatta, joten toivon ettei oireetkaan paljastaisi mitään. Toisaalta toivon ettei oireet lopukaan, koska viimeksi se myös osaltaan kertoi ettei nyt kaikki ole ihan kunnossa.

Mun piti taas aamulla nousta aikasin tekemään opparia, mutta niin vaan edelleen peiton alla. Väsyttää ja tiedän että huono olo alkaa heti kun jalat koskee maata

Ei edelleenkään onneksi pahaa oloa, mutta syömisestä on tullut vaikeeta. Ärsyttää. Pari haarukallista kun saa napaa kohti niin alkaa tökkimään, huoh.

Ja viime yönä heräsin kesken unien kun oli niin kova nälkä! Tunnin verran taistelin ja yritin jatkaa unia mutta eihän siitä mitään tullut, oli pakko luovuttaa ja lähteä yöpalalle. Ei hyvä, ei hyvä :hilarious:

Yksi oire oli muuten sellainen josta arvasin jo viikko ennen kuin menkkojen piti edes alkaa että olen raskaana. Sama toistui nimittäin sillon syksyllä. Eli mulle puhkesi atopiaa kasvoihin ja erityisesti silmäluomiin. Joka on sinäänsä kummallista, koska mitään iho-ongelmia ei ole aiemmin ollut. Onko kenelläkään muulla ollut mitään samantyyppistä? Yhdistän sen raskauteen, koska välissä se ehti jo kadota..

Hope tervetuloa mukaan! Mulla ilmesty semmosta ihmeellistä ihottumaa tissien väliin ja alle, ja nyt se on ruvennut kesimään :eek: Tosi outoa...Eilen sanoinkin miehelle että taidan olla allerginen koko raskaudelle, kun niin kaameet oireet nyt :d

Mulla korvensi illalla pitkään sisuskaluja sen oksentanisen jälkeen, yöllä vasta helpotti. Rennie vähä helpotti sitä,polttoo mut nyt en enää tiiä kumpi on pahempi. Kestää se huono olo vai oksentaa ja kauhee polte rinnassa. Aiemmin oksentaminen sentään helpotti, mut ei enää. Blaaah.. Tää raahautuu kohta sinne lääkäriin. Esikoll nyt muutama hoitopäivä,niin saa hetken huokasta :)

Jaksuja kaikille tasapuolisesti <3

Tänään alkoi taas aamu oksentamalla. :/ Muuten oireita edelleen vähemmän, koko ajan kolkuttaa takaraivossa ajatus siitä, että mahtaako kaikki olla kunnossa.

Kohta menee hermot tämän vatsan kans ku koko ajan pitää istua vessassa. Soittaa neuvolaan et mikä auttaisi ku ei saa imodiumis ottaa :/

Onko teillä ollut päänsärkyä? Mulla on ollut tänään ihan hirveä särky vasemmalla puolella päätä. Ja tuntuu vaan pahenevan.

Takaisin