Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hahhaha, ollaankohan tääl jollain samoilla raskauspäivillä, päänsärkyä täälläkin :hilarious: Vaikka vettä oon litkinyt, nukkunut pitkät unet ja syönyt normaalisti. Ken tietää..

Mulle neukku sano et joillain viikoilla joita en nyt muista ni voi esiintyä hormonaallista päänsärkyä. Itellä kyllä varmaa voi johtua myös hartia, selkä, niskajumituksista.. mutta toivottavasti huomenna ei enää särkis.. inhottava tehdä töitä kun päätä juilii koko ajan.. :/

Mulla ollu pari päivää jalat ihan jäässä, normaalisti oon ihan lämpönen ja harvemmin kylmästä kärsin. Raskausoire vai jonkinmoinen flunssa tulossa?!

Mä oon palellu koko viikon töissä, vaikka kahdet pitkät housut jalassa ja kaks pitkähihaista päällä sekä villasukat jalassa ja kaulahuivi kaulassa. Näpit ihan jäässä.

Mul on suunnilleen joka toinen päivä pää kipee. Ihan hirveetä! Kaikki sanoo, että pitäis lääläriin mennä, mutta mä kyllä epäilen että tää johtuu vaan raskaudesta. Alkoi heti rv 12 jälkeen ja nyt on menossa rv 17 muistaakseni.

Muistan vielä kun ihmettelin alkuraskaudessa, kun päänsäryt oli jääneet kokonaan pois kolmeksi kuukaudeksi... Jos se liittyis vaan näihin viikkoihin?

Eloveena hyvin mahdollista. Neukku mullekin sano että hormonaallista päänsärkyä voi esiintyä jollain tietyillä vkoilla. Muistutti myös että katsoo että syö juo riittävästi ja että ei ole hartiajumeja. Panadoliahan saa ottaa ja buranaakin vielä jos tahtoo ottaa.

Pääkipua aina toisinaan täälläkin ja normaalisti en siitä juurikaan koskaan kärsi. Mutta kuulunee raskauden oireisiin :)

Tensiosäryn-aurattoman migreenin sekoituksesta kärsitään täälläkin viikottain. Viime vuosina ollut tällaisia enää pari kertaa vuodessa, niska-hartiaseutu ollut jumissa useammin, siksi 6v säännöllinen fyssarilla käynti. Ei oo kivaa!

Hah, mulla on myös tuo puolimaha asento. Jalkojen välissä usein pitkulainen tyyny. odotan jo niin että saan nukkua taas mahalleen. Tai edes levätä.... :)

Mäkin oon yrittäny nyt tätä puolimahaa. Oon aina nukkunu mahallaan ja nyt oon yrittäny nukahtaa kyljellään, mutta herään edelleen mahallaan. Selkeästi nyt alkanu tuntua ikävältä ja heräilen öisin siihen, kun alkaa maha-asento juilimaan. Pitänee myöskin hankkia joku vartalotyyny tai muu ettei tulisi käännyttyä unissaan.

Vessassa saa juosta melkein joka yö ja päivisinkin aikasempaa useammin. Välillä tuntuu, että maha on enemmänkin jotenkin rakon päällä ja välillä vähemmän. Ensimmäisiä raskausoireita oli se, että aloin hengästyä helpommin ja pienemmästä rasituksesta kuin ennen, ja se on tuntunu pahenevan hitaaseen tahtiin koko ajan. Puhuin puhelimeen rivakkaan kävellessä niin langan toisessa päässä jo kyseltiin, että mihin juoksen... :D

Ootteko te pystyneet edelleen jumpassa/pilateksessa/what ever tekemään liikkeitä selällään ja vatsallaan maaten? Kaikenlaisissa opuksissa ne tunnutaan kiellettävän ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Mä nyt tein vielä tällä viikollakin esim. lantionnostoja selallään kun ei taju lähteny tms.

Mä oon kyllä välttäny rankasti. Huomaan ainakin ite että vatsalihakset alkanu siirtyä ja jo ensimmäisellä kolmanneksella tuntu niin hirveeltä että ihan senkin takia vältin. Välillä venytellessä tulee oltua selällään ja just hellästi jotaki lantionostojen tapasta väkellystä.
Mutta suosittelen että ihan omaa kehoa kuunnellen niin hyvä tulee ;) En usko että tietämättä ja tuntematta voi tehdä ihan mahdottomia hirveyksiä vauvalle/keholle. Kyllä meidän kehot kertoo millon pitää ottaa iisimmin ;) Harrastatko kuinka usein liikuntaa Mamaanton?

Kaikkea oon tehny normisti. Pystyn viel nukkuunkin mahallaan. Pilateksessa käyn kerran viikossa. Pitääkö lantionnostotkin unohtaa? En oo kuullukaan :S

Ei kai niitä tarvi unohtaa jos pystyy tekee. Meillä siellä odottavien fyssariryhmässäki tehtiin lantionnostoja.

Mun äiti oli menossa vielä hiihtään, mut joutuukin lähtee synnyttään mun veljeä :D Josko itekin pystyn liikkuun synnytykseen saakka. Ainakin vielä oon normisti käyny salilla neljästi viikossa :)

Takaisin