Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
KOTIVALO: tällä myös alakerta, lähinnä nivuset kipeet pitemmästä seisomisesta ja kävely työpäivän lopussa jo hyvinkin ankkamaista :dance008 sitten toisinaan loppuillasta mahanpohja hellänä ja kävely ottaa sinnekkin :hungover:

Ankkakävelijä täälläkin. Nää kasvukivut yms alko jo joskus rv12-13. Lepo on helpottanut. Nyt kun taas touhunnut ulkohommia niin sen kyllä tuntee alakerrassa.

Mulla kipeytyy vaan alaselkä ja kyljet jos liian pitkään kävelen kuten esimerkiksi eilen kaupungilla suuren osan päivästä. Onneksi ei supisteluja tai kovia kipuja ole.

Tabarca kannattaa käyttää hammastahnaa huuliherpeksen hoitoon itse oon todennut parhaaksi :) mulla on ollut ihan raskauden alussa yks rakkula ja hoidin sen hammastahnalla... Laitan sen yleensä ennen nukkumaanmenoa ja pesen aamulla pois kun herään...

Eikö apteekista ostettavaa huuliherpes rasvaa saa käyttää? Mulla kun vesirokko tartunta epäilys oli koska en ole sairastanut kerrottiin että joutuisin lääkekuurille joka identtistä kuin rasvan vaikuttava aine. No verestä löytyikin vasta-aineet joten olin sairastanut sen tietämättäni ja lääke kuuria ei tarvittu. Neuvolan täti puhelimessa kertoi ettei kuurista olisi toukalle vaaraa... Näin mulle kerrottiin.

Saa ainakin joitain rasvoja huuliherpekseen käyttää raskausaikanakin. Käsittääkseni niitä rasvoja siis enemmän suosittellaan raskausaikana. Omakohtaista kokemusta ei kyllä ole, mutta näin olen kuullut :)

Me ollaan siis mun yhden entisen lääkärin kanssa todettu ja mun sukulaiset myös että hammastahna on paras

Saa käyttää rasvaa, mutta valitettavasti nää mun oireet on niin rajut, että siinä ei oikein tehot riitä. Olen kärsinyt tästä ihan pienestä saakka, joten varmaan immuuniksi tullut.

Hammastahnaan en kyllä usko. Ja tunkisitko sitä sieraimeen, jossa muun muassa niitä rakkuloita on?

Tää ei oikeesti oo mikään pikkurakkula huulessa. Niitä on monta ja pitkin kasvoja huulien ja nenän alueella.

Mulla ei ole ollut kuin huulessa... Viisi vuotiaasta asti kärsinyt... En kyllä itse alkaisi sieraimiin laittaan sitä hammastahnaa.

Toivottavasti sulla alkais helpottaan tsemppiä paljon.

Tabarca, mulla oli yksi kaveri jolla oli tuollainen ongelma erona ettei kylläkään ollut raskaana mutta tuli tosi usein pienemmästäkin stressistä. Se söi zovirax (aziclovir) kuurin tabletteina ja estolääkityksenä 2 tablettia kaksi kertaa vuodessa. Pysyi herpes sillä poissa vuosia. Kutsutaan ns. estolääkitykseksi. Ulkomailla ainakin tehtiin tuota, en tiedä suomen käytäntöä. Vaaranahan on että kun synnytyksen aika tulee vauvalle tarttuva herpes voi olla tosi vaarallinen.

Mulla on ollut estolääkitystäkin. Kuurina syönyt puolikin vuotta kahteen otteeseen. Resepti voimassa jatkuvasti, että kun rakkula iskee niin sit viiden päivän kuuri ja se on sillä ohi.

Sepäs tässä juuri onkin, että raskaana sitä ei voi käyttää. Tai sen turvallisuudesta ei tiedetä. Lääkäri ei suosita. Jos herpes olisi alapäässä synnytyksen aikaan, niin sitten riski lääkkeestä olisi pienempi kuin se tartunta, mutta tässä tapauksessa kun rakkulat on huulessa ja raskaus vasta reilussa puolivälissä, niin en saanut lääkäristä muuta kuin tsemppiä. Kyllä meinasi itku tulla.

Muoks. Ja siis tää on eri virus kuin siellä alapäässä :) Ei siis mikään sukupuolitauti :facepalm:

Kiitos. Kyl tää tästä. Tähän on totuttu. Ja jos nyt ei äityisi ihan niin pahaksi kuin alkuraskaudessa. Pussailu vaan jää vähän vähemmälle...:sorry:

öisin meinaa jalkalihakset krampata kun venyttelee tai nostaa toisen jalan koukkuun. Ostin jo magneSiumiakin mut ainakaan vielä ei ole siitä ollut apuja.

Mä jäin just pariksi päivää saikulle, on tosi kipee alaselkä ja töissä vaikea löytää hyvää asentoa. Pitäis ilmeisesti päästä hetkeks makaan, se ainakin helpottaa.

Mulla muutenkin ollut jo jonkin aikaa myös vihlomista alapäässä ja tuntuu, et siä kyllä jotain tapahtuu.. Reippaasti kävellessä ja kyykkiessä tuntuu myös alavatsassa, ei kuitenkaan supistele vaan enemmän kans jotain liitoskipuja tms.

Tää selkäkipu huolestuttaa kyllä, kun mulla on paljon ollut virtsatulehduksia ja koska ne ei mulle itsestään ilmottele juuri muuten, kun kipuna selässä, on mulla ollut kaks kertaa myös munuaistulehdus. Huomenna siis labraan näyte, toivottavasti ehtivät saada tulokset ennen viikonloppua

öisin meinaa jalkalihakset krampata kun venyttelee tai nostaa toisen jalan koukkuun. Ostin jo magneSiumiakin mut ainakaan vielä ei ole siitä ollut apuja.
Hei koita Kotivalo seuraavalla kerralla tällasta kikkaa: Ota suon vetävän jalan isosta varpaasta kiinni pikkusormella ja suorista jalka, vaiko tuntuis mahdottomalta. Pitäis hetkessä helpottaa. Ja muista juoda paljon vettä!!

Laitampa ekan viestin tulemaan kun tämmöisen kivan yhteisön löysin minä siis toista odottelen, tyttö 2v syntyi 34+4 2165g ja 44cm. Nyt ollut sairaslomalla viikosta 17 alkaen todella rajujen supistusten ja selkäkipujen vuoksi. Eilen kävin taas neuvolalääkärillä kontrollissa ja nyt oli supistukset jo vähän tehneet "tuhojaan"kin, kohdunkaula lyhentynyt ja vauva tooosi matalalla. Nyt sitten kotona makaamista seuraavaan kontrolliin ja pidän peukut pystyssä ettei tarttis lähteä osastolle makuutettavaksi.. Ensimmäisen ennenaikaisuuteen ei löydetty syytä enkä siis tiedä mitä muuta tehdä kun ottaa iisisti. Huolettaa kovasti että vauva syntyy reippaasti ennenaikaisena. Kun edes viikolle 30 päästäisiin olisin jo todella tyytyväinen!

Takaisin