Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alaselkä. Se on niin kipee välillä ku voi vaan olla.. Maatessa tai istuessa jos yrittää vaihtaa asentoa tai liikahtaa vähänkin niin vihlasee.

Onko muilla ollu mahakipuja? Mulla oli sillon pari viikkoa sitten shoppailureissulla kun kaks päivää kierreltiin kaupassa, niin yhtäkkiä iltapäivästä maha meni ihan kovaksi ja sama toistui seuraavana päivänä :confused: sit iltaa kohti maha oli jo vähän kipeäkin, tuota jatkui useamman tunnin siis. Satunnaisesti tollasia ihan lyhytkestosia "kovettumisia" on ollu tässä parin viikon aikana, mut nyt toissa päivänä taas kun messuilla ja parissa kaupassa kierreltiin niin tuli ihan tönkkö olo:( Eikai nää mitään supistuksia voi olla?!?

Eikös kovettumiset juurikin voi olla supistuksia? Sanokaas joku paremmin tietävä.. Itselläni on vatsa särkyillyt pahasti, mutta ei todennäköisesti ole supistuksista kyse vaan jostain, mitä ei oikein edes osata nimetä..

Mulla on kans tota satunnaista kohdun kovettumista. Tän mukaan: http://www.terve.fi/kysy-asiantuntijalta-eeli-kovettunut-kohtu-26-march-2008-1009

"Kohdun kovettuminen on kivuton supistus. Monilla supistelut alkavat noin 20 viikon tienoilla, joskus jo aiemminkin. Liikkuminen, vauvan liikkuminen tai esim. yhdyntä aiheuttaa monesti kivuttomia supisteluja. Joskus myös tulehdukset voivat myös aiheuttaa supisteluja. Jos supistukseen ei liity kipua ja niitä tulee satunnaisesti, ne ovat normaaleja raskauteen kuuluvia. Jos taas tuntuu kipua supistuksen yhteydessä tai supsituksia tulee tiheään levossakin, voi lääkäri tarkistaa kohdunsuun tilanteen."

Mun pilateksen ohjaaja kerto kans olleensa koulutuksessa, jossa kouluttaja ison mahan kanssa heitti edelleen vauhdilla mahalleen makaamaan. Kuulostaa musta aika hurjalta.

Liikuin ennen monta kertaa viikossa, mut nykyisin työt haittaa harrastuksia enemmän kuin koskaan enkä enää työkseni ohjaa mitään liikuntaa. Työ on kyllä fyysisesti rankkaa ja lasken sen liikunnaksi tässä siunatussa tilassa. Mut se ei valitettavasti oo hyvää vointia edistävää liikuntaa, vaan ennen kaikkea saa kropan ihan hullun kipeeksi. Kerran jo piti saikuttaa yksi päivä ku ei vaan pystyny enää olemaan jaloillaan tuntitolkulla.

Noita vatsan kovettumisia eli supistuksia mullekin on tullu rasituksen aikana. Oon opetellu kävelemään hitaampaa enkä rehki enää ihan niin kovaa töissä ni tilanne on helpottunu.

Kävin neuvolalääkärillä juttelemassa asiasta joitain viikkoja sitten, mutta sain tosi tympeää kohtelua ja neuvon jatkaa huhkimista kuten ennenkin, vaikka supistaa. Kaikkialta muualta olen kyllä kuullut päinvastaista neuvoa. Ota iisimmin, jos pystyt.

Nyt kun niitä vatsakramppeja ei tuu enää samaan tahtiin, en oo enää huolissani.

Joo soitin neuvolaan ja kysyin pitäskö tästä huolestua, kun mulla oli tosiaan kaikki mahdolliset veritulppaan viittaavat oireekin ja hirveät rintakivut maanantaina. Neuvolasta sanoivat että ovat harjoitussupistuksia, että pitää ottaa sit rauhallisemmin kun niitä tulee, mutta niin kauan kun ovat kivuttomia ja epäsäännöllisiä niin ei hätää. Ja työterveyden kautta kävin lääkärillä, sydänfilmit ja kaikki katottiin ja lopputulos oli se, että oon vaan niin tolkuttoman jumissa että henigtystä ahdistaa! Fysioterapiaan vielä tällä viikolla käväsemään ja sit parin viikon päähän aika kunnon niksauttajalle, niin eiköhän tää tästä... kun tietäis vielä hyvän hierojan!

tällä joudutaan tänään saikuttamaan..työ fyysisesti raskasta, melkein juoksemista...eilinen päivä oli aivan kauhea...jalat on pohkeista jalkapöytiin kipeät ja turrana...myös iskias alkanut vaivaan (olisikohan painonnoususta) ja mahassa toisinaan supistelun tunnetta ja kaveri möykkää sarjatulella koko ajan...olo on niin turta ja voimaton...mieli kylläkin pirteä :) onko muilla alkanut nivusissa jo kivut?? Minä onneton joudun nukkumaan jo tyyny jalkojen välissä :D ja yöt; yhtä pyörimistä ja valvomista täällä :D hohhoh, kaikkeen sitä nainen joutuukin :)

jösses! Ensimmäiset tipat nänninpäissä havaittu :nailbiting:. Kertokaapas viisaammat, et onko uhkaa läpivuodoille kui aikaisessa vaiheessa? Vai tapahtuuko sitä vasta sitten vaavin synnyttyä?

Muoks...jostain juuri sit luinkin, että hormonit estävät maidonerityksen lisääntymisen vielä tässä vaiheessa. hyvä niin, ettei ihan vielä tarvitse alkaa rintsikoita vuorailla.

Muokattu viimeksi:
Jooo... kun töissä painaa 8 tuntia tukka putkella eikä aina ees pääse tauolle välillä niin kyllä siinä on kaikki navasta alaspäin aika tohjona. Taaperran jo muutaman tunnin jälkeen kuin ankka.

Munkin piti jo yks päivä saikuttaa, kun olin liian rikki. Mut nyt taas taistelen. Särkylääkettä naamaan ja eteenpäin. En aio vielä puolivälissä luovuttaa!!!

minde, mä oon kanssa nyt jo varmaan kuukauden verran tai lähelle ainakin nukkunu tyyny jalkojen välissä, muuten huutaa lantio koko yön. Samoin mahan alla oon pitäny jo tyynyä, kun tuntuu muuten tosi ilkeeltä kun maha on jo niin raskas. Varmaan jo ennen ekan kolmanneksen loppua jouduin tunkee vähän peittoa mahan alle tukemaan, mutta nyt tosiaan menty jo tovi tyynyn kanssa. Viime raskaudessa tartti lopulta kyllä kaks tyynyä jalkojen väliin ja selänkin taakse yhden tukemaan, että saas nähdä millon nuo tulee tällä kertaa mukaan....

Siis huh, mulla on edelleen yks ihan kamala raskausoire mikä on kalvanu rv 7 asti! Nimittäin jääkaapin haju ällöttää. Ihan kamalaa, eikä vaan oma jääkaappi vaan ihan kenen tahansa :D Samoiten isot kylmiöt jne.. niitten joku ominaishaju mihin en oo huomiota ikinä kiinnittänyt ennenkuin vasta nyt raskaaksi tullessa. Hengitystä joutuu aina pidättämään kun oven avaa..

Onko kellään muulla harmia huuliherpeksestä? Jos on jossain muissa oireissa ja vaivoissa päässyt vähällä, niin tää on raastava. Alkuraskaudesta mulla oli niitä ihan jatkuvasti monta peräkkäin. Kun entinen parantui, niin uusi tuli. Kun hormonit kipusi siihen äärirajoille, niin se loppui. Tai niin luulin....

Tällä viikolla tuli taas. Yksi huuleen, yksi nenänpieleen ja yksi nenän alle. Lääkäri ei voi määrätä mitään voidetta kummempaa lääkettä, kun niitä ei ole tutkittu.

Aika kiusallinen vaiva tämäkin. Kun nyt vaan ei leviäisi enempää pitkin kasvoja.:wtf:

Ristiselässä meinaa lonksua niin välillä pitää kävellä varovasti/hassusti. Onneksi on ollut nyt ohimenevää eikä satu paljoa, vaikka hetkeksi pysäyttää tai hidastaa. Lääkäri sanoi, että auttaa kun kävelee metsässä tai muuten epätasasella.

Toinen juttu on ollu kutiavat näppylät jaloissa. En tiiä liittyykö raskauteen, mutta se aikana niitä on ollu koko ajan.

"Alakerta" alkaa kipuilemaan ilkeästi, jos kävelee pitkään tai muuten seisoskelee kauan. Menee kävely melko ankkamaiseksi ja tarvitsee lepoa paljon enemmän kuin aikaisemmin( joku muukin taisi jo ankkailla täällä). Vatsanahka ja tissit kutisevat. Taitaa nahka jo venyä...näkyy tuo mahakin jo niin ettei sitä enää peitellä. Järjetön närästys on myös tullut. Rennieitä kuluu ja kokeilin jo sitä gaviskonia, mut siitä meinaa alkaa yökkäilemään. Niin "mukavaa" tämä, mutta silti niin ihanaa...pienen potkut ja tieto siitä, että syyskuussa tavataan kasvokkain!!!

Takaisin