Sennna, mulla oli tuo kipuilu pahimmillaan helmikuun puolessa välissä. Sitä oli kestänyt jo kuukausi ennen tuota pahinta viikkoa. Alkoi sillä, että ajoittain eteentaivutuksessa pakarassa tuntui kipuilua - kuin olisi pakara jumissa esim. kyykkäyksen jäljiltä. Ja nimenomaan tuntui vasemmassa pakarassa. Sitten se alkoi olla päivittäistä ja alkoi rajoittaa kaikkea eteentaivutusta, esim. hampaiden pesu piti hoitaa kyykkyasennossa, koska ei voinut sylkästä tahnaa pois taivuttamalla kroppaa eteen tai sukat piti laittaa istuma-asennossa jne. Hiihtolomalla olin niin jumissa, etten päässyt normaalisti kävelemään ja nukkuessakin heitti jumiin kylkeä kääntäessä. Pakara veti aivan kramppiin! Istuessa oli oikeastaan ainoastaan hyvä olla.
Olen käynyt useamman vuoden säännöllisesti OMT-fysioterapiassa ja terapeutti sanoi, että lantion nivelet löystyvät raskaudessa auttaen vauvaa sitten poistumaan helpommin. SI-nivel on kuulemma tuo, joka on usein raskaanaolevilla löystyy ja juilii tuonne pakaraan. Muiden ongelmien korjauksen yhteydessä käsitteli myös sitä. Tukivyötä ehdotti silloin hankittavaksi, mutta onneksi tuo kipuilu katosi kuitenkin tuon pahan jakson jälkeen kokonaan, eikä ole toistaiseksi ainakaan vihoitellut kertaakaan.