Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Raskaus on ihanaa aikaa mutta samalla todella uuvuttavaa. Jatkuva väsymys on suoraan sanottuna ihan annelista! Kokoajan väsyttää, ihan kokoajan. Yrittäny syödä terveellisesti, vedellyt vitamiinejä ja ulkoillut aina sään salliessa, mutta eipä auta. Silmäpussit roikkuu kohta polvissa asti ja tuntuu että silmät on yhtä kuivat ku sahara. Lantio ja alaselkä niin pirun kipeät, etenki selkä, koska siellä komeilee välilevyn pullistuma ja rappeuma. Välillä tuntuu että lantiota venytettäisi oikeen urakalla! Jossain tuolla makkaroiden seassa on vissiin vatsalihakset jotka alkavat pikkuhiljaa väistyä tieltä, koska sattuu välillä niin paljon! Myös jatkuva nälkä, jano ja vessassa ramppaaminen, sekä päänsärky on täälläpäin aivan jokapäiväinen juttu. Hormoonit, hormoonit ja vielä kerran voi hormoonit! Ne pienet perkeleet jotka saa mun pään sekasin, sitämyöten miehenki hermot ovat koetuksella.. :D Nyt on taas tämmönen päivä, kun mikään ei ole kivaa. Jospa huomenna, uus parempi päivä, kun pääsee vähän shoppailemaan vauvalle juttuja ja muuta mukavaa! Kiva että pystyy jonnekkin avautumaan, kun välillä tuntuu ettei kukkaa ymmärrä.. :D Mites teillä menny? :)

Kurja sanoa, mutta oireettomasti ollaan menty. Iltaetomisia oli, mut niistä selvis omenalla. Tsemppiä kovasti sinne!

Mua vaivaa edelleen unettomuus, heräilen liikaa yöllä:/ Joten siitä johtuen väsymys ja pääkipu jatkukoon.. plääh.. alkaa olla töissäkin jo sellanen olo, että 24/7 ihan kuutamolla. Kiva sit perehdyttää kesätyöntekijää tossa samalla. Niin, ja pahamaku suussa on ja pysyy. Maitotuotteet pahentaa sitä, ja kun väkevillä karkeilla yritän helpottaa niin ehei, pahentaa sekin. Yritän ruualla saada tuota pahaa makua pois, mut sit syön koko ajan ja liikaa, ja huono olohan siitä tulee:/
Hampaita vihloo ihan perhanasti! En vois kuvitellakaa meneväni hammaslääkäriin ny vaikka pitäs:S

Väsymys alkoi täällä uudestaan. Tosin tällä kertaa ihan totaalisena hyytymisenä. Täytyy toivoa, että menisi pian ohi, sillä en ole vielä töiden jälkeen saanut raahattua itseäni sopivampia housuja ostamaan. Pikku hiljaa olisi pakko tehdä muutoksia vaatekaapin sisältöön :)

Toivottavasti teillä hellittäisi väsymys mahdollisimman pian. Se on kyllä ikävä vaiva! :/

Mulla aurinko on auttanut väsyn kanssa (ja taitaa se obsidankin vähän auttaa ;)) mutta heti kun pimeä tulee niin varmasti alkaa silmät lupsua! Onneksi mennään kesää ja valoa kohti koko ajan :)

Mä en saanut aamulla nukuttua, ja kerrankin olin sit hyvissä ajoin lähdössä töihin ja aattelin siinä vaatteita valitessa että voiskin kiertää pyörällä vähän pitemmän lenkin kautta. Niin eikö perhana iskenyt yhtäkkiä ihan törkeän huono olo, mun oli pakko mennä sänkyyn makoilemaan ja vissiin nukahdinkin vartiksi. Olo ei meinannu helpottaa ollenkaan, onneks mulla oli pari kirpeää salmiakkikarkkia niin niitten voimalla sain kiskottua vaatteet päälle ja lähdettyä töihin (jonne en tietenkään ehtinyt niin ajoissa ku olin suunnitellu).
En tiiä oisko johtunut siitä, että otin vitamiinitabletin aamulla, kun yleensä otan sen ennen nukkumaanmenoa. Eikös täällä moni oo sanonu, että vitamiineista tulee huono olo jos ottaa aamusta? Mä ajattelin tällä kertaa että ne imeytyis paremmin kun otin sen heti hedelmäannoksen jälkeen.. no, ei tarvi toista kertaa kokeilla, koko päivän ollu vähän inhottava olo.

Mahakin ollu ihan outo koko viikon, kurisee välillä kummasti ja meinaa olla kiire vessaan:meh:

Mulla ainakin ne vitamiinit tekee oudon olon. Otan aina vasta illalla iltapalan yhteydessä, niin ei nukkuessa tule sitä oloa o_O Moni muukin on täällä tainnut samaa sanoa...

Mä otan pillereitä aamulla aamupalan jälkeen ja toisen läjän illalla. Ei oo koskaan vaikuttanut mitenkään.

Mä oon kans ennen rv7 ottanut vähän milloin satun muistamaan eikä oo ollu vaikutusta, sen jälkeen aloin ottaan nuo illalla. Ehkä sitä nykyään on sit jotenkin herkempi taijotain.

Mun pitää ottaa ne myös just ennen nukkumaanmenoa. Aamulla tulee heti ylös tai sitten viimeistään tunnin päästä on tosi kurja olo.

Mulla on aamu ja päivä kuvotukset aikalailla loppunu kokonaan eikä oo juurikaan väsymystäkään. Iltasin tosin sit tulee huono olo vaikka on syöny ja juonu. Tänäänki piti oksentamaan mennä :/ nukkumaanki tulee mentyä tosi aikasin ettei tarvi potee pahaa oloo...

Mulle myös vitamiinit aiheuttanut aamuisin etovan olon. Nykyään otan illalla eikä aiheuta mitään ällötyksiä. D-vitamiinista minä olen huomannut johtuvan.

Mä otan myös vitamiinit nykyisin yöksi.. Tuli myös niistä jotenkin outo olo niin ei haittaa kun nukkuu! :p

Mulla ei oo vitamiinit vaikuttanu aamun olotiloihin. Nyt siirsin ne tyroksiinin takia kuitenkin iltaan.

Mä otan ne nyt taas aamulla. Jossain kohti otin ne illalla, mutta nyt taas aamusta :)

Mulla ei ole vitamiineista tullut huonovointisuutta, ainoastaan hieman raudasta ja sen joudunkin nyt sitten ottamaan ruoan kanssa, vaikka ei kai ihan samaan aikaan olisi suositus.

Pari päivää sitten luulin jo, että oireet on nyt helpottanut ja oli aika normaali olo. Tänään on sitten ollut koko aamun huono olo ja oksennuskin pitkästä aikaa.

Me ollaan lähdössä torstaina keskiyöllä junalla kohti helsinkiä ja sieltä turkkiin. Vähän pelottaa tuo yömatkustus että miten jaksaa junassa 7tuntia olla kun illalla yleensä alkaa nuo pahoinvoinnit :/ ja turkissa mietityttää mitä sielä voi syödä ilman kuvotusta..mutta onneks reissuun on "vielä" viikko niin jospa nää olot loppus kun viikkojakin kohta 15..

Toivotaan, että olot ehtisi helpottaa ennen reissua Lapanen! :) turkki kuulostaa hyvälle- aurinkoa ja lämpöä. Ja ehkä siellä käy joku maistumaankin :)

Takaisin