Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En oo pitkään aikaan mittaillukaan lämpöjä. Mittaanpa heti.

Koholla näyttäis olevan edelleen. Normi on ollu n. 36,1 ennen raskautta niin edelleen näyttää 36,9

sv, mulla oli noita sukkapuikkokipuja muutama viikko sitten! Nyt ei oo ollut ja kivuttomia supistuksiakin on vähemmän.

En tiedä enkä kuullut sukkapuikkokivuista mitään, mutta itsellä ainoa oire tällä hetkellä on pienet nippailut, aika kevyet kuukautiskipuilun oloiset tuntemukset alavatsalla. Onko nää niitä kohdun kasvamiskipuja? Ei tosiaan mitään kovaa kipua, mutta välillä huomaan ja laittaisin enemmän tuntemuksiksi. Ja alkaa olla pikku hiljaa näkyvissä jotain muutakin kuin turvotusta.. :)

Mä en oo lämpöä mitannut, mutta oon huomannut, että välillä palelee.
Sukkapuikkokipuja ei oo onneks pahemminn ollut, ainakaan viä.

Sen sijaan mulla on alkanut särkeen päätä. Viime viikolla muutamia kertoja päivässä ja tänään useamman tunnin putkeen. Töiden jälkeen otin särkylääkkeen ja 1,5h unet. Herätessä päätä särki jälleen :-( ei ollut kovin herkkua olla töissä.

Hammaslääkäristä täytyy kommentoida, että multa leikattiin kuukausi sitten kaksi viisaria.

Neuvolasta eivät osanneet sanoa, tehdäänkö operaatiota raskaana oleville. Hammaslääkäristä kerrottiin, että kuvia ei oteta, mutta kun ne on kerran jo tsekattu ja aika varattu, niin kevyemmällä puudutuksella ei leikkaus ole ongelma. Leikkauksen jälkeen valittiin sopivat antibiootit ja himmailtiin särkylääkkeen kanssa (vaikka pelkkää panadolia olikin).

Nyt jo hyvin parantuneet kolot suussa ja hammastarkastus seuraavan kerran toukokuussa.

Mä otan aina puudutuksen ja yleensä joutuvat laittaa tuplat! Mulla on korkea kipukynnys, mutta hampaissa poraamiset osuu todella johonkin hermoon ettei tuu kuuloonkaan ilman puudutuksia

Ja olen ollut paikattavana odottaessa ja imettäessäkin.

Mä jätän hammaslääkäriin menon suosiolla syksyyn.. Tämä on taas hyvä syy vältellä..

Mulle sanottiin aBu neuvolassa että suuhygienistillä ois hyvä käydä näyttäytymässä ja sit jos jotain isompaa on niin syksyllä lääkärille

Mulla onkin suuhygienistille aika torstaiaamuna. Siellä tulee samalla joku info lasten hampaiden hoidosta.

Mulle kans neuvolan hoitaja antoi ohjeet varailla hygienistille aikaa, siellä just tuo miniksen mainitsema info samalla lasten hampaiden hoitoon liittyen. Ja meillä ainakin maksuton ensiodottajille tuo :) Tuleepahan samalla tsekkaus muutenkin :)

Eilen kävin paikan uusimassa hampaaseen kun siis irtos pala. Puudutuksen otin kun lekurin mukaan ihan hyvin voi käyttää. Nii hankala paikka ja ku kerkes viikon verran olla toi kolo niii oli jo valmiiks arka. EI paljoa huvittanu enempiä kärsiä :D

Miulle löytäny nuo "sukkapuikko"kivut. Onneksi paaaaaljon vähäisempinä ku esikolta. Mut "ihanaltahan" se tuntuu ku joku naputtelis kuumaa naulaa tonne häpyluuhun...

Mulla on nyt ruvennu tuntuun ekoja liitoskipuja, häpyluuta ja nivusia juilii aina välillä.

Joo nivusia on alkanu juilii viime päivinä ja nippailuja alavatsalla..
Tänään rv16 täynnä, odottavan aika on pitkä ;)

Mä pesin ikkunat tänään eikä se tuntunut yhtään rasittavalta. Olo oli mukava. Sen jälkeen kuitenkin alkoi ihan hillitön vatsakipu, jota on nyt jatkunut kolme tuntia. Otin tunti sitten särkylääkettä ja ehkä se vähän auttoi, koska sain itseni äsken sentään vessaan. Kuljen kumarassa ja kaikki asennon vaihdot aiheuttaa tuskaisen viiltävää kipua keskellä vatsaa ja enemmän oikealla puolella. Missään asennossa ei ole hyvä. Tää on ihan uskomatonta! Ei varmaan mikään oo ennen sattunu näin paljon. Nyt siis tässä ollessa ihan siedettävää, mutta kun yrittää nousta ja liikkua, niin kesken jää. Maha on isona ja pinkeenä. Se oli vähän tällaista töissä pari viikkoa sitten, mutta silloin se meni ohi. Nyt vaan jatkuu!

En oo kehdannu soittaa lääkäriin, mutta huomenna aamulla on pakko, jos ei oo helpottanu. Töitä on turha kuvitella tekevänsä tässä kunnossa... Kiduttavinta itse kivun lisäksi on se, että ei tiedä mistä tämä johtuu! Jos tää on vaan normaalia kipuilua tai jos mulla on jokin pahemmin vialla.

Uuh. Helpottaa. Mut vähänkö oli pelottavaa! Yritän kyllä ensi viikolla neuvolassa kysellä onko tällaselle jotain normaalia syytä. Neljän tunnin vatsakouristus ei mun järjen mukaan kyllä vaikuta ihan perussetiltä... Tai sit on ollu liian ruususet kuvat raskauden tästä vaiheesta :D

Takaisin