Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolan lapuissa ainakin oli, että voi käydä normaalisti hammaslääkärissä mut isommat toimenpiteet pitää jättää väliin. Netistä sitten ehdin lukea jostain sivulta, että ekan ja viimesen kolmanneksen aikana ois hyvä jättää reikien paikkaamisetkin väliin? :0 no, tiiä noista nyt sitte.

Kyllä voi käydä paikkauksessa. Mulla laitettiin yks paikka just kuukausi sitten, ilman puudutusta tosin kun lääkäri ei ollut varma sen vaikutuksesta sikiöön. Neuvolassa kyllä sanottiin, että puudutus tarvittaessa ok myös raskaana oleville.
Käykää vaan hoidattamassa kaikki kuntoon mitä mahdollista. Isoja operaatioita ne ei tee, mutta nyt kun hoidattaa, niin pääsee vähemmällä sit jatkossa kun ei ehdi reiät muhia koko raskausaikaa ja mennä juurihoidon tarpeeseen saakka...

Mulla on viisaudenhammas, joka särkyilee tasaseen.. Varmaan ei mahdu sinne ja lieneekö mätäkin o_O Vantaalla eivät sitä suostuneet kiskomaan vuosi sitten pois ja tuskinpa nyt raskaanakaan. Joten ehkäpä syyskuussa varaan hammaslääkäriin ajan :D

Ekaan paikkaan en ottanu puudutusta. Olin 21v. ja kysyin pikkuveljeltä ja hän sanoi, ettei tarvi. Siitä jäikin sit hirveet traumat ja oon sen jälkeen ottanut aina puudutuksen. Silti takaraivossa tuntuu, että vihloo.

Onhan se aika hirveää ilman puudutusta, mut mun mielestä sekin on kamalaa, kun se puudutus kestää seuraavat kaks tuntia ja puoli naamaa on turtana... Ei edes ite tajua, et kuola valuu suupielistä tai räkä nenästä o_O
Mielummin otan sen hetken kivun poratessa, jos reikä ei oo paha! :)

Mulla ainakin hammis on hoitanut nyt raskaanakin! Sanoi, että isompi riski olla hoidattamatta. Sanoi, että kuvia ei oteta eikä isompia projekteja suoriteta, mutta esim. paikataan kyllä! :)

Ihmiset usein unohtaa kuinka tärkeä suun ja hampaiden hoito on.. Sieltä lähtee yleisimmin kaikki vaikeat infektiot sekä sepsikset.. Itseltäkin aina unohtuu vaikka joskus tuli pyörittyä työntouhussa suu- & leukakirran osastolla! :oops:

Hampilääkäri muistutti, et ientulehduksien vuoksi lapsi voi syntyä ennenaikasena tai/ja pienikokoisena. (Joka näin maallikon korviin kuulostais vallan hyvältä ;)

Mulla ei oo koskaan puudutettu kun on paikattu. Kukaan lääkäri ei oo sitä edes ehdottanu :o olisin varmaan joka tapauksessa kieltäytyny, toistaseks mä en oo poratessa tuntenu kipua kertaakaan, epämukavaa tunnetta ja oloa vaan. Mutta enemmän pelkään sitä puudutuspiikkiä kun muuta :D

Mun mielestä se puudutuspiikki sattuu enemmän ku poraaminen! Sikäli mikäli muistan oikein, multa ei oo taidettu paikata ku pari reikää joskus 15 vuotta sitten. Ja yks hammas revitty pois oikomishoitojen takia, sillon se puudute oli kyllä tarpeen. :grin

Mulla vihloo niin perhanasti, et karvat pystyssä. Ihan kamalaa. Puudutuspiikki vain hetkellisesti kirpaisee :)

Mulle jäi viimepuudutuksesta tosi outo tunne siihen puudutettuun kohtaa, niinkuin olis piikki jääny sinne! :0 se oli varmaan viikon verran vähän kipeäkin. No, seuraavalla kerralla sit sanoin, että kokeillaan ilman puudutusta, ja voi helvetti että se vihlas pari kertaa inhottavasti. Mua vihloo myös älyttömästi se vesi/ilma mitä ne suihkuttaa siinä samalla. Paikattavaa olis vielä, jäiköhän 5 reikää... mut niihin 4 aiempaan reissuun meniki sen verran rahaa, että en kyllä halua nyt enää mennä ihan heti uudestaan, tai ainakaan yksityiselle vaikka tosi kiva hammaslääkäri olikin.

Nukahdin sit sohvalle ja otin vahingossa 2TUNNIN päikkärit!! mitä hemmettiä... :D saas nähdä tuleeko illalla uni, nyt kyllä tuntuu että väsyttää.
Maha ollu myös sekaisin tänään ja kipeäkin nyt illasta:S tuli kiire töistä kotiin et ehti vessaan... Johtuu varmaan siitä kun oon syöny avokadoja tällä viikolla, mä jo ajattelin että eikö ne enää aiheutakaan mulle mitään oireita mut ilmeisesti tuli ny muutaman päivän viiveellä. Tai toinen mitä mietin, ni yhistän tän tietysti siihen lauantaiseen vuohenjuustoon ja oon jo kuvitellu itelleni listeriat ja kaikki.

Hammaslääkäri ois maanantaina. Menin syömään merkkaria ja palanen irtos vanhasta paikasta. Nyt ihana monttu takahampaassa ja jomottaa. Puudutus hiukka arvelluttaa... Saas näkkee.
Ja tuo paikka piti tarkastaa ku oli aika hygienistille. Se vaan sit siirry (on 2 viikon päästä) ja kerkes sit hajota....

Mulla on heikko olo ja lämpöä. Pahoinvointi on vähentynyt ja nyt sen pystyy pitämään syömällä oikein kurissa joten en usko että heikotus johtuu nyt siitä. Eikös tuo pieni lämpöily ole normaalia raskaudessa? Toivottavasti ei nyt vaan enteile mitään flunssaaa kun vihdoin olen ollut taas arjen menossa mukana. Millasia ruumiinlämpöjä muilla on?

Mä sanoisin, että mulla ruumiinlämpö on laskenut jo normaaliksi. Emmä tiedä pitäisikö sen edelleen olla koholla, mutta mutta.. Väittäisin, että se on tipahtanut jo joitakin viikkoja sitten takaisin normaalitasolle :)

Mulla ei ole aiemmin ollu erityistä lämpöilyy ja oon pariin kertaan mitannukin raskauden aikana kun oli alussa se virtsis ja rv7 flunssa. Että ehkä tää nyt sit on jotain flunssan poikasta... plääh.

Mulla siis oli lämmöt koholla jo heti plussatessa, eli varmaan noussut jo ennen plussaa. Normaali on 36,2-36.4 (nilkan takia seurannut sitä useamman vuoden, joskus ahkerammin ja joskus vähemmän ahkerammin, mutta aikalailla tieto siitä normaalista löytyy). Plussatessa se oli lähempänä 37. Sitten se keikkui siellä 36,7-36,9 välillä. Kai mä noita tuloksia mittalin vielä joskus rv11, mutta sen jälkeen en ole enää edes mitannut :) Palelu kuitenkin loppui, joten ehkä myös lämpö laski samalla normaaliin..

Mutta lämmötkin on kai aika henkilökohtaisia? Joillakin nousee ja pysyy jopa koko raskauden ajan ja joillakin ei nouse lainkaan.

Pakko oli käydä mittaamassa. On se näemmä edelleen 36,7 itselläni.

Toivottavasti ei ole flunssaa puskemassa sinulle, vaan olisi vain pientä lämpöilyä :)

Mulla kans ollut lämpöilyä, viime viikko oli 6 päivänen työviikko ja muutenkin aika raskas niin lauantai iltana heti lämmöt koholla. Hyvät unet ja sunnuntaina ei mitään. :)

Onko muilla ollut niitä "sukkapuikkokipuja" alapäässä? En ole täysin varma onko nämä niitä kun esikoista odotellaan mutta kuvailun perusteella olisi. Omalla kohdalla kipua ei voi ehkä kivuksi sanoa edes mutta toisinaan tuntuu semmonen viiltävä tuntemus tuola. Muutamia päiviä nyt tullut niitä ja oon kuullut että yleensä niitä vasta ennen synnytystä sillon tietty kipu varmaan ihan eri luokkaa ja joillain alussakin. Onko muita kenellä ollut? En osaa vielä huolestua kun lieviä tuntemuksia mutta tulipahan mieleen kysäistä täälä. :)

Takaisin