Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja siis etenkin arki-illat meillä mennään aivan minimimiehityksellä. Jos asiakkaita on paljon, kaikki juoksee tauotta koko illan. Ei siinä kysellä ootko raskaana vai ei.

Tuommoinen työ on kyllä vaikea yhdistää raskauden kanssa. Kun ei sitä vaan voi jaksaa samaa, kuin ennen, mutta saadakseen niitä tunteja olisi pakko. Mutta kyllä se terveys silti vaan on se tärkein, kuten itsekin totesit. Itse teen osa-aikaisena töitä ja ainakin toistaiseksi tiputin työtuntini 10h/vko..

Mamaanton, tosi kurja, jos työkaverit ei ymmärrä ja vielä puhuu tolleen selän takia. Mä koin työpaikkakiusaamista sen jälkeen kun kerroin esikoista odottavani ja lopulta irtisanouduin, kun kyseessä oli vain määräaikainen työ ja mulla oli vielä koeaika päällä nii lähdinkin viikon varoajolla. Oli aivan mahtavan hyvä ja vapautunut fiilis sen jälkeen, koska työt aiheutti niin hirveesti stressiä. Tietty ihan eri tilanne lähtökohtasesti kun sulla, mutta pointti oli siinä, että jos työt aiheuttaa pahaa oloa niin kyllä sieltä pitää huilia ottaa. Ymmärrän, että rahajutut ei oo niin yksioikosia, mutta kuten sanoit: tärkeempää, että äiti ja lapsi on terveitä :) Jaksuja!

No johan nyt on työkavereita, huh huh! Mä tässä pohdin, et mitä keksin, etten tänä keväänä voikkaan telinevoikata ja näyttää oppilaille mallia puolivoltissa ja sen sellaisissa. En uskalla kyllä, ettei repäse mahasta. Rekilläkin pitää vissiin olla tarkkana ettei iskeydy liikkeissä tankoon vatsa edellä.

Saa kyllä varmaan tuommosia miettiäkin. Ei millänsäkään helppo työ kyllä, kun kaikkia tuommosiakin pitäisi pystyä.. Valitset jonkun oppilaan näyttämään, jonka tiedät osaavan :) Niin meillä yläasteella teki raskaana ollut liikunnanopettaja.

Meinasin just ehdottaa samaa kun aBu. Selität eka tekniikan miten liike tehdään ja sit joku on jo varmasti alkanut rivissä kehuskelemaan osaamisellaan, niin kysyt oisko vapaaehtosia näyttämään liikkeen:P

Täällä edelleen pskanmaku suussa, yäh... ei auta vaikka kuinka hyvää ruokaa söis tai paljonko vettä juo, se vaan on ja pysyy:< onneks sentään välillä ees helpottanu. Iltaällötystä ja väsymystä on havaittavissa myös, mut ei ny paha kuitenkaan, ei vaan jaksa/viitsi/huvita tehdä mitään. Onneks on lepponen kiva viikonloppu tulossa!

Tsemppiä ja jaksamista oireilijoille, eiköhän tässä aleta olla jo voiton puolella? :)

Lilja, mulla on auttanu sokerittomat kurkkupastillit ainakin joksikin aikaa. Sokeria sisältävät tekee heti hirveen maun suuhun. Illalla (tai siis yöllä kun vihdoin pystyy nukkuu) yleensä meen pastilli suussa sänkyyn niin ei iske paha olo eikä oo se p*skan maku suussa ja saa vähän paremmin unta.

Ai täällä muitakin opettajia! Mun piti selitellä miksen lasketellut tai pulkkaillut talviliikuntapäivänä, vaan möllötin vain valvojana :wink

Lasketella sentään pystyin, kun luotin siihen, etten kaadu. Pulkkaileen en olis kyllä lähtenyt :)

Oon saanu nyt kiusakseni ihan kauheen närästyksen...eilis illasta lähtien närästäny. Renniet vie pahimman pois, mut ei kokonaan.

Ootko kokeillu suski gavisconea? Mulla auttoi se pahempaankin närästykseen. On kyllä hirveen makusta litkua...

Mä oksensin tänään muutaman viikon tauon jälkeen. Näköjään toi aamukahvi ei vieläkään sovi.

Närästys on kyllä kamalaa! Toovottavasti ei jatku suski kauaa. Mulla on nyt iltasin muutamaan otteeseen närästellyt, mut menee kyllä ohi itekseen. Mulla tuntuu olevan kyllä rasvaisen/tuhdin ruuan seurausta, eli itseaiheutettua :P

Oli tosiaan aika shokki toi töiden aloitus parin viikon loman jälkeen ja just toisen kolmanneksen alkaessa. Mut parin ekan päivän kipujen jälkeen opettelin hellittämään vähän. Ei koko ajan tartte mennä täysillä. Istuin aina välillä pari minuuttia kun ehdin, ja luulen, että se jo auttoi asiassa paljon. Loppuviikkona tottakai väsytti, mutta ei ollu enää maha kipeä. Nyt oon taas vähän luottavaisempi, että tästä raskausajasta selvitään. Ehti jo iskeä kauheat pelot päälle sen parin päivän aikana. Nyt hyvin ansaittu vapaapäivä :)

Mut hei! Mulla ei oo enää samalla tavalla etova olo kuin tähän asti! Jipii!!! Tänään ei oo ollu paha olo kertaakaan! :) Jee! Toivoa on, että pahoinvointi ei siis kestä koko raskautta! Olinkin jo ihan kypsä puputtamaan joka välissä niitä pähkinöitä ja hapankorppuja :D Puhumattakaan oksentelusta.

Mulla oli pari viikkoo ihan ok olotilat. Jakso taas mennä ja touhuta mutta eilen ja tänään taas ollu tosi huono olla.. onneks nyt on kaks päivää vapaata.

Maha on kans ollu eilisestä asti kipee mikä vissiin johtuu turvotuksesta. Maha onku potkupallo :/

Onko muilla alkanut vihloa tai juilia hampaita raskauden aikana? Voi olla tietty jotain mikä ei liity raskauteen mitenkään mut aattelin kysellä teiltäkin..

Mulla juilii ikävästi ja vihloo hampaita, varsinkin tuuliaen tai kylmän ilman jälkeen sisälle tullessa. Tai syödessä viileää(ei edes kovin kylmää) ruokaa, esim rahkaa..

Todella häiritsevää, ei kehtaa hammaslääkäriinkään tällasen vaivan takia ku oon aina ollu aika pelokas sen paikan suhteen :(

Cinderella, ihana oire!! Mäkin sain semmosen oireen tänään ultran jälkeen :) :) Äsken tulin kaupasta ja kadulla naurahdin, isoon ääneen, toivottavasti kukaan ei kuullut!

Mullakin on pahoinvointi helpottanut, ihanaa! Tänään tosin oksensin muutaman päivän tauon jälkeen, mutta huonot yöunet viime yönä taisivat vaikuttaa asiaan. Mutta silti on ollut huomattavasti parempi olo kun viimeisen viiden viikon aikana. :)
Maha on ihan kunnolla pullahtanut esiin, varmasti ei ollut viime raskaudessa näin aikaisessa!

Uusia oireita odotellessa...

Takaisin