Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa Cinderella, täällä samat fiilikset :) Tosin tänään pilateksessa oltiin puoli tuntia tehty seisten harjoituksia, niin alkoi kylmä hiki tulla, oksettaa ja heikottaa. Onneks sit siirryttiin lattialle makaan. Heti olo helpotti. Ainakaan verensokeri ei voinu olla alhaalla, mutta olisko suolan puutetta ja siten matala verenpaine? Pelkäsin hetken jo pyörtyväni siihen :S

Nytköhän mulla sit alkaa tuo kunnon oksentaminen..11+3 meneillään ja aijemmin vaan yhesti tarvinu oksentaa vaan nyt parintunnin aikana pitäny jo kahesti käydä ja tuntuu että kohta taas mennään.. kiva jos huomenna ultrassakin kauheen huono olo

En usko että se sitä ois ollu..oksentaminen jäi onneks tuohon kahteen kertaa. Mutta nytkään ei kyllä oo kovin hyvä olo ja kohta pitäs ultraan suunnata..
Pitäs niissä verikokeissaki käydä samalla mutta vois koittaa jos sais huomenna mennä jos sillon ois parempi olo...

Joillakin alkaa pahoinvointi myöhemmin :( toivottavasti ei kamalasti tarvii oksennella! Tsemppiä ultraan! :)

_Lapanen_ mennään sinun kanssa täysin samoilla viikoilla :D Minulla on kolmas raskaus, yhdessäkään en ole oksentanut, tämän raskauden alussa tosin oli ensin etova olo, kun ajatteli syömistä, sitten tuli huono olo, kun ei ollut syönyt! Tosin sitä oli viikoilla 5-6 ainoastaan. Nyt olen saanut syödä ilman kuvotusta. Turvotusta on iltaisin, ja äkkiliikkeet sattuu vatsaan, mutta muuten ok. Alkuun oli paljon vatsakipuja, ilmeisesti kohdun kasvusta johtuen, mutta ovat vähentyneet huomattavasti. Onneksi.

Tyhmä kysymys, mutta onks tää nyt närästystä? Iltaisin tulee nykyään "oksennus kurkkuun" eli tulee pukluja eikä uskalla juuri kumarrella, ettei tule kokonaan pihalle.. Närästystä tai ei, niin ihan kamalaa. Ei tee edes mieli syödä mitään kun edellinenkin ateria vielä ilmottelee olemassaolostaan :yuck:

Vitsi miten huono päivä ollut! :dead: Oon kaks yötä nukkunut huonosti ja lopputulos: Väsymys, pahoinvointi, päänsärky, masentaa, energiat nollassa... Onneks tyttö nukkuu jo, ja saan rauhassa potea. Toivottavasti huominen on parempi!

Voi olla närästystä. Mulla oli toisessa raskaudessa välillä aivan mieletön kipu tuossa rinnassa keskellä, huolestuneena neuvolassa siitä mainitsin. Terkka sano sen olevan närästystä! Mistä minä sen olisin voinu tietää, kun ei koskaan ollu aiemmin närästäny O.o luulin että vähintään rytmihäiriöitä on! :D mutta närästyksen oireet on moninaiset, vaikka telkkarin mainoksissa annetaan sen ymmärtää olevan vaan "röyhtäysongelma".

Pilvikirsikka, yleensä myös polttelevaa tunnetta ruokatorvessa tai kurkussakin. Kokeile Rennietä. Jos helpottaa, niin närästystä todennäköisesti. Jos ei, niin raskauspahoinvointia? Ainakin mulla tuo pahoinvointi vieläkin meinaa iskee illalla... Välillä tulee närästysoireita, joihin nyt oon onneks voinut syödäkin taas rennietä kun ei enää okseta.

Mulla närästys oireilee lähinnä palan tunteena kurkussa ja yskimisenä. Hyvin harvoin polttaa. Kun on noin epämääräset oireet niin on välillä ollu vaikeuksia tajuta, että närästää. Onneksi tää vaiva on ollu mulla vaan alkuraskaudessa molemmilla kerroilla eikä normitiloissa närästele.

Kyllä tuo kuulostaa närästykseltä pilvikirsikka. Mulla samantyylistä. Korventaa ruokatorvea, ja röyhtäyttää ja just sellanen et vähän kun olis oksettava olo, ja alkais oksentaa sappinesteitä, mut ei sit kuitenkaan okseta varsinaisesti... Ja pahenee kun käy pitkälleen.
Mä oon parina yönä nukkunut kahdella tyynyllä et ei niin korventais..

Voishan sitä Rennietä kokeilla, jos menee ihan mahdottomaksi tämä. Ja jos kokeilis syödä iltapäivällä vähemmän, jos ei tulis samalla sitä hirvittävää ähkyä, joka kestää koko illan ja tekee olon vieläkin tukalemmaksi. Yök! Sitä kunnon vichyä mä eilenkin illalla himoitsin, kun tuntuu että se helpottaisi oloa.

Mulla tuntuu nyt ruuansulatus olevan niin hitaalla, että epäilen tuon närästyksen johtuvan siitä ainakin osittain. Kamala vaiva :sad001 Mut tosiaan, illalla kun syö kevyemmin, niin ei oo niin pahaa tuo ruokatorven korventaminen ainakaan...

Pilvikirsikka ei kannata sit heti kerralla vetää mitään 1,5 litran vichypulloa... ite kans olisin juonu vichya vaikka kuinka yhdessä välissä kun tavallinen vesi ei mennyt alas, mutta siinä on se huono puoli, että se (varsinkin siis se kunnolla hiilihapotettu Hartwallin original vichy) alkaa röyhtäyttää aika lailla, ja lopputulos on sit +-0...

Vihlooko muilla hampaita? Mulla tällä viikolla vihloneet aina kun oon syöny purkkaa tai jotain mynthonia :0 joskus joku ruokakin saattaa vihloa. Mulla on kyllä reikiäkin paikkaamatta, pahimmat ehdin hoidattaa onneks tossa ennen joulua, ei pitäs ihan siitäkään nyt johtua.

Kävin hammastarkadtuksessa viikko sitten.
Viisaudenhampaasta löytyi reikä, joten se on järkevintä poistaa kokonaan. Tämä tehdään vasta synnytyksen jälkeen, kun röntgenkuvia ei mielellään oteta raskaana ollessa, vaikka säteilyn määrä onkin todella pieni.
Jos reikiä olisi muutoin ollut,;ne olisi voinut paikata normaalisti raskaanakin :)

Okei, no hyvä. Mulla aika hygienistille parin viikon päästä ja lääkärille kuukauden päästä, kun epäilen reikää. Mä kävin onneks viime keväänä röntgenissä :)

Mua ainakin neuvolassa kehotettiin käymään hammaslääkärillä, kunhan alkuraskauden pahoinvoinnit helpottaa. Hammaslääkärille tietty helpompaa, jos menee nyt, kun selällään makoilu ei vielä tee pahaa, mutta kyllä ne kykenee tutkimaan istuenkin. Että kaipa ne sitten voi raskauden aika paikkaillakin ja muuta, koska mitä järkeä sinne muuten olisi mennä.

Takaisin