Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Välillä nukuin ihan kellon ympäri unia ja nyt yhtäkkiä heräilin pitkin yötä eikä nukuttanut. On tää vuoristorataa. Pahaolokin on helpottanut. Tosin olen pitänyt pahoinvointirannekkeita kokopäiväisesti muutaman päivän.
Nyt on alkanut lonkat vaivaamaan... Jotta aina tulee joku uusi juttu!

Mä sain kerrankin nukuttua päivällä, reilu pari tuntia taisi tulla nukutuksi. Ei se niitä montaa huonoa yötä pois vie, mutta kuitenkin..

Väsyttää, väsyttää ja väsyttää täälläkin! Ja pahoinvointia. Yöllä herkästi kukuttaa ja heräilyä on yöllä.. Päivällä lepäilen mutta ei tuu silloin uni.. :sorry:

14 tuntia töitä takana, välissä siirtyminen työpaikasta toiseen. Väsy! Selkäkin menny päivän aikana jotenkin kieroon, alkanu vähän kipuilla. Toivottavasti ohimenevää.. ja kohdunkaulan (?) tienoilla ollu kipuja tässä koko illan :o

Mulla oli eilen välillä ihan alaselässä pieniä vihlontoja, jotka säteili myös pakaraan ja yöllä muun heräilyn lomassa mut herätti vielä suonenveto jalassa. Se on kyllä melkein inhottavinta mitä voi olla, kun se sattuu niin paljon. Nytkö nää vaivat jo alkaa..? Just kun pahoinvoinnista on päästy.

Onko teidän miehillä tullu raskaus oireita? Olen joskus lukenut couvade syndroomasta ja ilmeisesti sitä on tutkittukin. Miehille tulee alku ja loppuraskaudesta samoja oireita kun raskaanaolevalle puolisolle. Lihoo, särkyilee ja mieliala ailahtelee. Tuli mieleen kun omalla miehellä on nyt ollu omituista ja poikkeavaa käytöstä. On oudon huonovointinen, väsynyt ja ahdistunut ilman mitään järkevää syytä. Ainakin omasta mielestään ilman syytä. No tuo on kyllä raivostuttavankin harvoin kipeä eikä yleinsä pienistä ressaa niin onahan se vähän ihmeellistä. Jouduin oikein pinnistämään etten ärähdä kun toinen siinä huokailee ja voivottelee kun mä olen ollu kuitenkin kuukauden vuoteen omana raskauspahoinvoinnista. Onnistuin kuitenkin pidättelemään. Ehkä se nyt hiffaa vähän kuinka raskasta tämä on. Meillä meinaan ei palvelu pelaa vaan aika yksistään saan huolehtia kämpän, pyykit ja ruuat. Eli täällä tapahtuu tasan sillon kun mulla on ok päivä ja pystyn jotain tekee. Josko nyt rupeis saamaan sitä rinsessa kohtelua...

Meillä ei miehellä oireilua näy, mutta kävimme aiheesta keskustelua. Pohdimme, että voisiko syynä olla se, että elämä muuttuu aika monesti myös sillä miehellä raskausaikana. Ainakin meillä, kun minä en oikein ole saanut kivuilta ja muilta oloilta aikaiseksi mitään - hän hoitaa kotitöitä. Minä olen ollut saikulla, joten tulot tipahtaa hiukkasen ja stressaahan se. Seksiä ei näillä oloilla/kivuilla juurikaan näy tässä talossa. Ja mieskin joutuu sulattelemaan ajatusta, että hänestä on oikeasti tulossa isä. Meillä mies totesi, että hän pitää mölyt mahassaan, koska näkee, ettei mulla ole olojen kanssa helppoa, mutta että toisiinaan tekisi mieli kiukutella. Tiedä sitten.. Mutta vaikka se lapsi kehittyy äidin sisällä, niin kyllä se miehenkin elämä alkaa muuttua..

Mä tokaisin miehelle yhdestä suomalaisesta näyttelijästä että se on mun mielestä ällö äijä, mies herkistyi kun sanoin niin rumasti siitä. Aivan selvä raskausoire!

Täällä on särkenyt nyt päätä :/ eilisestä lähtien. Neukussa sanottii että voi olla hormonaallista joka alkaa näillä viikoilla ja voi kestää jopa kaksi kuukautta. Toivottavasti ei sentään. Käski myös juoda ja syödä riittävästi sekä jos hartiat jumissa niin niiden hierontaa.

Päänsärky alkoi mullakin pari viikkoa sitten. On se aina hetkittäin pois ja sitten tulee takaisin. Siihen "peruskipuun" alkaa jo tottua jokseenkin, toki ne kunnon kovat kivut saa aina muistamaan että niimpä sitä voi kovastikin särkeä..

Mulla on tota hartioiden jumittamista ja se aiheuttaa päänsärkyä :/ joskus joutunu ottaan illalla panadolia et saa nukuttua, mutta koitan välttää sitä viimeseen asti

Voi Ei! Mua särkee normisti päätä ehkä kaks kertaa vuodessa. Toivottavasti ei iske tänne :S

Neukku sano että buranaakin saa vielä ottaa näillä viikoilla jos tuntuu et panadoli ei auta. Vikalla kolmanneksella sitten ei. Mutta kyllä tässä yritetää mahd vähillä lääkkeillä mennä. Aamul oli pakko panadoli ottaa. Joka ei kyllä edes auttanut :/

Takaisin