Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin tosiaan hajuvedet myös inhokkilistalle, itekään en oo pystynyt niitä plussauksen jälkeen käyttämään ollenkaan, kun tuntuu että kaikki haisee ihan yhtä hirveiltä. Töissäkin oikeen juhlaa kun työkaveri lemuaa tupakilta ja markettihajuvedeltä.. :meh: Tällä viikolla tuli sellanen olo että jotain hajustetta tekis mieli laittaa, niin laitoin sit viime kesäksi ostamaani BodyShopin Mango edt:tä. Ja voi että se tuoksui yhtäkkiä hyvältä!

Unettomuus edelleen täälläkin vaivana, onko tää nyt neljäs vai viides viikko, kun aamuyöstä herää ja valvoo sen tunnin-kaks.. ja siinä välissä pitää käydä vessassa, ja tarpeeks kun valvoo niin ehtii tulla nälkä niin pitää syödäkin vielä (tämän varalle mulla on keitettyjä kananmunia jääkaapissa, yks riittää yönälkään). Ei oo hääviä...

Alaselkä on jumissa ja vinossa taas, yritin tehdä pilatesta ja maata selällään lattialla, ei meinannu onnistua ollenkaa:S Olkapää kipuilee, niskat jumissa (no ne nyt on aina). Pääkipua ei oo viime viikon jälkeen luojan kiitos enää ollu, mutta ehkä siihen vaikuttaa sekin että pystyn juomaan taas kahvia kupillisen päivässä.

Mulla on melkeen koko ajan inhottava paskanmaku suussa! Hyi hemmetti. Ei auta vaikka pesis hampaita jatkuvasti. Välillä tuntu että tuo tuli maitotuotteista, mutta kyllä se taitaa tulla kaikesta ruuasta..

Lilja, toi p*skan maku suussa on jotain niin inhottavaa! Vaikka ruoka maistuis syödessä kuinka hyvältä, nii vikan suupalan jälkeen on karmee maku suussa. Eikä tosiaan auta oikeen mikään. Mä oon huomannu, että pahimmat maut aiheuttaa hiilarit, etenkin sokeri. Ja kun pelkällä leivällä melkeen elelee... Toivottavasti loppuis pian!

aBu, täällä myös. Viikon olin jo oksentamatta... :(

Mielipidekysymys, mä oon huomannu kans että mitään makeita ei kannata syödä, kun niistä tulee vaan paha jälkimaku...

Mä olin oksentamatta pari viikkoa, ihan yksittäisiä kertoja lukuunottamatta. Tänään nousi ylös kuitenkin viidesti :(

Mulla hävis noi yövalvomiset heti ultran jälkeen. Yhdistän sen nyt siihen, et mulla se aiheutui alitajunnassa piilevästä stressistä, et onks ketään kohdussa edes. En tiedostanut sitä stressiä aiemmin, nyt vasta kun yöunet parani ja sitä myöten muuten pahin väsymyksen teräkin kadonnu, ylläri ylläri...
Taisin kuukauden verran tuota unettomuutta kärsiä, ja pääasiassa se aamuyö tunti-pari mullakin...

Ja suussa maistui mulla muutaman viikon siltä, et imeskelisin jotain kolikkoa 24/7. Yök. Hampaiden pesukaan ei auttanu kun hetkeks.

Voi teitä pahoinvoivia! Alkaispa olla jo takanapäin. Onneksi ne on kuitenkin jo harvemmassa kaikilla, ettei päivittäin taida tarvita enää kenenkään halailla pönttöä...

Mulla ei ole varsinaista valvomista öisin, sen sijaan herään 4-10krt/yö vessaan.. o_O neljä kertaa ja olo on aamulla suht pirteä, kymmenen kertaa ja väsymys on aika kova (viimeistään kun tulee tyyliin 4 sellaista yötä putkeen..).

Mun on ollu taas vaikee nukahtaa ja heräilyä pitkin yötä. Oiskohan mullakin sit jännityksestä... Plussan aikaan oli kans ja sit se meni muutamaksi viikoksi ohi, kunnes alkoi taas viime viikolla.

Stressi vaikuttaa aika tehokkaasti yöuniin. Itse en vaan usko, että mulla olisi siitä kiinni.. Kun ei se edes ultran jälkeisenä yönä nukuttanut paremmin.. Ja silloin kuitenkin väittäisin, että aika levollisin mielin oli, kun oli saanut todeta kaiken olevan hyvin.

Mä pärjään yön melko hyvin vessassa käymättä, vaikka juon vettä paljon illalla. Joskus käyn kerran yössä vessassa. Mut päivällä tuntuu, että käyn jatkuvasti. Mulla varmaan kohtu heiluu tuossa virtsarakkoa vasten silleen, että saa liikkeessä pissahädän aikaiseksi.
Mut muuten kyllä on ollut levottomia öitä. Joskus nälkä iskee. Joskus lapsi valvottaa. Välillä sattuu mahaan ja on ilmavaivoja...
Melkein joka päivä nukun päikkärit. Vois nukuttaa paremmin jos pärjäis ilman päikkäreitä. Pitäs kokeilla.

Apua! Miltä teidän muiden navat näyttää? Mun on ennen ollu syvässä kuopassa, ja nyt se on pullahtanu esiin ja on ihan pinkeä ja vähän sinertäväkin! Onko tää normaalia?

Mahaa kivisti hirveesti töissä äsken ja olin jo ihan kauhuissani ja epätoivoinen. Seisomatyö (missä lisäks poukkoillaan ympäriinsä ja kannetaan ja nostetaan ja kummarrutaan koko ajan) ei oo herkkua! Mua on ruvennu tosissaan nyt pelottamaan tää raskaus. On menossa vasta 11+4, masu on just pullahtanu näkyville ja housut jääny pieniksi, vielä on alkuraskauden väsymystä ja pahoinvointia ja nyt siis jo alkaa seuraavan vaiheen ongelmat vatsan kasvaessa!!!

Onneks pari viimeistä tuntia oli töissä kevyempää ja siivosin vähän sinne päin rankimmat jutut niin vatsakin rauhottui, mutta olin oikeesti jo tosi peloissani jossain vaiheessa. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä tällasten olojen kanssa. Onko vaarallista mulle tai lapselle, jos kivusta huolimatta painan vaan töitä vanhaan malliin?

Täällä nukutaan myös tosi huonosti, niinkuin mittukin kirjoitteli! En tiedä onko jännitystä ultrasata, stressiä vai mitä lie, mutta kukun myöhään kun uni ei tuu ja yöllä pyörin ja hyörin ja uni muutenkin levotonta! :sorry:

Mamaanton, napa-asiaan en osaa sanoa mitään, kun oma pysy viimisilläänkin viimeksi melko syvänä kuoppana (on tätä massaa sen verran..), mutta noi kivut on kyllä selkee merkki, että nyt pitää hidastaa tahtia. Raskaana on suht helppo saada saikkua ja suosittelen kyllä ehdottomasti nyt lepoaikaa hakemaan. Nostelut ja muut voi aiheuttaa supistelua, ehkä nuo kivut jo ovatkin sitä, niin sillon on kyllä aika levätä.

Argh. Mistähän senkin sitten tietää, miltä supistukset tuntuu? Oon jotenkin kuvitellut aina, että ne ois ihan hirveän kivuliaita ja tuntuis jotenkin siltä kuin vauva pyrkisi ulos.

Mä ainakin toivon, että mulla ois tänään vähän kevyempi vuoro ja saisin enemmän seistä paikallani. Mut jos olo tulee yhtä kauheaksi kuin eilen, niin lähden varmaan kesken pois ja aamulla sit lääkäriin. Eilen oisin jättäny muut pulaan, mut tänään pitäis olla enemmän henkilökuntaa.

Tänne on rantautunu kunnon kestopäänsärky :( ei mikään särkylääke tunnu auttavan edes hetkeks

Tsemppiä Mamaanton töihin! Toivottavasti olisi tänään parempi vointi siellä.

Mamaanton, lepoa jos vatsaan sattuu. mä kuvailisin alkuraskauden suppareita sellaiselksi epämääräiseksi kiristäväksi tunteeksi alavatsalla, ja kivuliaat pidemmällä samalta kun kuukautiiskivut...

En haluais vaikuttaa lusmulta työkavereiden silmissä... Meen nyt kokeilemaan tänään vielä, miten menee. Eilen tosiaan se onneksi helpotti loppua kohden, kun tahti hiljeni. Mut taas tilanne on se, että nyt päivän aikana en uskalla tehdä oikein mitään, koska säästelen voimia iltavuoroa varten. Hullulta tääkin tuntuu.

Lapanen, tosi kurja vaiva, mutta joillakin raskaus aiheuttaa päänsärkyä. Kokeile juoda enemmän vettä, jos se helpottaisi.

Mamaanton, nyt on sellainen aika elämässäsi, että voi täysin viitata kintaalla sille, mitä työkaverit mahdollisesti ajattelevat. Ilmeisesti et oo vielä kertonu raskaudesta töissä? Kyllä ne sitten viimeistään ymmärtää, kun tietävät mistä kyse. Sun pitää kuitenkin nyt ensisijasesti miettiä omaa ja pienen jaksamista ja sulla on kaikki oikeus huilia, jos tahti on töissä liian kova! Tsemppiä! :)

Itselläkin migreeniä keskiviikosta asti :(
Ei auta panadolit eikä buranat..
Neuvolatätikään ei osaa suositella muuta kuin lepoa.aargghh!

Muille kipuilijoille tsemppiä ja lepoa :)

Uutiset on jo levinny aika tehokkaasti, vaikka itse oon kertonut vain kouralliselle ihmisiä. Jotkut ymmärtää paremmin kuin toiset. Meillä on paljon nuorta porukkaa töissä, ja ainakin viimeksi kun yksi oli raskaana ja ihan vapautuneesti välillä istui työajalla (meillä ei usein ees pidetä ruokataukoja saati sitten muita taukoja) niin kyllä sitä paheksuttiin! Monet puhui selän takana, että se feikkaa ja kyllä pitäis jaksaa paremmin. Ja onhan se niin, että kun yksi ottaa rennommin, niin muut joutuu tekemään senkin työt, ja palkka on kuitenkin kaikille sama.

Ongelma on vaan vähän sekin, että tarttis tehdä nyt töitä niin paljon kuin pystyy. Oon osa-aikainen, mutta jostain syystä nyt on riittäny hirveesti tunteja. Jos alan jatkuvasti olemaan saikulla tai lusmuilen töissä, niin eihän mulle niitä tunteja enää samaan malliin anneta, kun ei kerran ole pakko.

Tietty, jos olo alkaa olla tosi tukala, niin pakkohan sitten on olla pois. Terve äiti ja terve lapsi on kuitenkin tärkeämpää kuin se, onko meillä vähän enemmän rahaa käytettävissä ensi talvena.

Takaisin