Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä vedän merisuolaa rakeina ja vettä päälle. Ei ehdi maistaa, kun on jo alhaalla noi rakeet. Hieno suola jää pyöriin poskipusseihin. Jos rasvasta pulaa, ni avokadoa ja oliiviöljyä ruuan ja salaatin joukkoon. Ite yritin joulukuussa syödä avokadon päivässä, mut on vaan niin pahaa, et pakko unohtaa.

Täytyy tota avokadoa vielä yrittää myös. Siitä kovasti tykkään mutta ainakin alussa ällötti.

Avokadon ja suolan saamisenhan voi yhdistää kun maustaa avokadon suolalla ja mustapippurilla, njam.

Mulla ainoa syötävä/juotava asia mikä vaikuttaa migreeniin on punaviini, sitä en voi edes maistaa. Muulla ei vaikutusta. Mutta niska-hartia jumituksesta aiheutuva päänsärky voi muuttua migreeniks, ja niskan hierominen laukaisee kans. Hyvällä sykkeellä urheileminen = aina migreeni sen jälkeen kun hidastaa ja syke laskee, vaikka koittais tiputella hitaasti. Välkkymiset saa aikaan aurallisen migreenin. Viimeksi alkuraskaus aiheutti useamman pitkäksi venähtäneen kohtauksen mutta tällä kertaa ei yhtään kovaa kohtausta tullut..

Mites porukoiden hajuaistit? Mä haistan koko ajan jotain epämääräistä.. parhaimpia paloja mulla yks päivä mies haisi pissavaipalta ja tänään 2 hieman yli 20v poikaa/miestä haisi kassajonossa aivan pilvelle.. tulikin mieleen että jos mulla työt loppuu ni pääsiskö loppuraskauden ajaksi tullille huumekoiraksi :)

Hajuaisti toimii todellakin jo liiallisella teholla :D Mies haisi yks päivä töistä tullessaa iha sellaselle tenu ukolle. Eikä ees ollu hoitanu sellasta :D

"Oot syönyt hampurilaisen ", osasin todeta töistä tulleelle miehelle tässä yksi päivä.. :D Käytävässä haisee aina erilaiset kokkailut.. Kaupassa jouduin metsästää oikein, että missä on juoppo kun haisi ihan sellaiselle. Joten kyllä, valitettavasti hajuaisti toimii..

Mulla oli jo ennen tätä uutta raskautta herkkä hajuaisti, mut tainnu pahentua...välillä toivoisin etten haistaisi mitään.. tiistaina käytiin mun porukoilla ja isä teki jotain kastiketta, niin se haju tarttu vaatteisiinkin ja haistoin ulkonakin sen voimakkaasti nenään..eikä oo mikää miellyttävä haju.m

Mulla kans hajuaisti ylikierroksilla. Ja tosi herkästi kuvottaa hajut ja saa sitten aikaan kakomista. Miehen ja lapsen liharuoat, etenkin kana, on kaikkein pahimpia. Samoin neidin kakkavaippa. Onneksi on ajottanu kakkansa tässä lähiaikoina pääasiassa niin että iskä on päässy pyllypesut tekee :D
Mut sais kyllä pikkuhiljaa normalisoitua tää hajuherkkyys..

Vitsi ku ite tykkäsin ennen raskautta pestä pyykit tuoksuvalla pesuaineella... No nyt en halua vaihtaa lakanoita ku ne puhtaat löyhkää

Mulla ei oo vieläkään hajuyliherkkyyttä. Tosin koko raskauden ajan nenä flunssan takia tukossa :(

Juu, tarkka hajuaisti löytyy.
Bussissa joku aina löyhkää jollekkin, eikä sitä hajua pääse karkuun-työmatkat kun kestää 50min. Tänään kuljin yhdet ainoat liukuportaat jonku ukon perässä, joka haisi vanhalta papalta? :) ja töissä jonkun hiki haisi tooosi voimakkaasti nenään.. nii ja jääkaappia en uskalla hengittämättä avata, siel on jotain joka oksetuttaa heti..

Mulla ei oo kovin paljon tuota mutta löysin jonkun lahjaksi saadun tuoksukynttilän mistä en aikaisemmin ollut huomannut että on tuoksuva.. joutu roskiin ennätysvauhtia. Mun mielestä kaikki pyykki haisee sille ku olis ummehtunu märkänä koneessa iät ajan (hajusteettomat pesuaineet+etikka on käytössä ja kone itsessään pestään säännöllisesti) ja samoin tiskarista tulee aivan mädän kalan hajuisia puhtaita astioita mun mielestä.. jne. Viimeks oli kyllä paljon pahempi tää.

Joo, tiskari! Hyi hitto että se haisee! Me joudutaan pitää sitä koko aika kokonaan kiinni (paitsi tietty johonki väliin pakko saada kuivatettua puhtaat) kun muuten meijän pikkuneiti kävis koko aika hakee sieltä jotain, niin se oikeen lemahtaa nenään joka kerta kun sen avaa. Oli siellä sitten puhtaita tai likasia.

Mä luulen, että mulla jonkun verran migreeniin auttaa magnesium. Saan usein migreenin hartiaseudun kiputiloista ja täten usein urheilun tai esim imuroinnin jälkeen. Varsinkin jos olen laiminlyönyt magnesiumin käytön. Otan yleensä iltaisin ennen nukkumaanmenoa pienen annoksen joka ilta. Jos olen enemmän urheillut, niin otan täyden annoksen. Mut jos migreenit tules esim jostain valojutuista, ni ei varmaan oo sit ihan sama juttu. Mulla tulee helposti myös kevätauringosta. Sitä odotellessa.

Hajuaisti pelaa täälläkin, mutta vissiin aika valikoivasti onneks:D Pyykinpesu- ja huuhteluaineet on ällöjä, tupakin haistaa kaupungillakin kilometrin päästä, ja pahin oli ehkä kun syötiin viime viikonloppuna grilliruokaa autossa (tuuletettiin kyllä).. mutta hyi helvetti oikeasti meinasin laatata kun piti istua sit puolitoistatuntia sunnuntaina autos:S

Mulla tekee nyt valkosipulin haju karmeen olon! Mies laittoi pitsan päälle ihan kunnolla sitä, ja nyt sitä pitsaa haudotaan näköjään jääkaapissa. Vaikka se on ihan ilmatiiviissä eväsboxissa, ni kylläpä lemuaa! Pakko pidättää hengitystä et saan jääkaapista itelle ruokaa o_O
Ja nuo pesuaineet kans, yök. Ootan innolla kesää ja sitä, että pyykin voi kuivattaa ulkona...

Mullakin hajuaisti pelaa. Tosin olen herkkä hajuille migreenin takia muutoinkin ja esim. biltemassa tai motonetissä on ihan tuskaa käydä. Jääkaappi ja tiskikone on kyllä ongelma. Yritän muistaa pidättää hengitystä kun niitä availen. Tuttu sanoi että sillä tuli ehdollistuma jääkaapin kahvasta joka aiheutti ykäreflaeksin vaikka hajuherkkyys katosi. Auton tuulilasinpesuneste haisee todella pistävälle nenään. Kauppaan mennessä pullonpalautus automaatti haisi niin että rupesi silmää nykimään oksetuksen voimasta. :depressed:

Hajuaisti toimii niin hyvin. Eilen mies tuli illalla kotiin niin sanoin heti että on varmasti käynyt mäkkärissä kun haisee ranskalaisilta se takki ja niinhän olikin. Kaikista pahimpia on just jos joku haisee toki likaiselta/vanhalta viinalta tms jossain ratikassa/bussissa, tekis mieli aina hypätä pois. Nykyään töissä haistan aina ekana lasten kakat niin oon vähän ruvennut sitten olemaan muka haistamatta ettei joudu joka kerta pesemään niitä :D kun ei sekään haju mienkään miellytä. Meidän pyykinpesuaine haisee kamalalta, miehen hiusvaha - siis tuoksuja joista oon aiemmin tykännyt! En oo itse plussaamisen jälkeen pystynyt laittamaan esim kertaakaan hajuvettä.

Hajuherkkyyttä aika monella. Tämäkin olisi toistepäin varmaan ihan mukavaakin - jos kaikki voisi ympärillä alkaa vain tuoksua hyvälle! :F

Hajuaisti on mullakin superherkkä ollut jo useamman viikon ja välttelen hajutilanteita. Muistan, kun viimeraskaudessa menin töihin bussilla ja teki mieli bussiin astellessa jakaa kaikille purkkaa, kun ihmisten hengitykset haisi aamulla niin pahalle.

Takaisin