Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos minis! Mä tunnustan olevani kehno venyttelijä. En oikein jaksa panostaa siihen lihashuoltoon. Nyt mulla oiskin hyvä syy venytellä jos kantapääkipu loppuis vaikka. On tää foorumi aikamoinen :P

Sama täällä. Venyttely ei kiinnosta ja se näkyy. Pitäs kans aktivoitua :)

Täällä kans vilukissa, palelee koko ajan mutta etenkin syömisen jälkeen. Tänä aamuna oksensin :o tosin se saatto jälleen johtua limaisuudesta ja sen aiheuttamasta refleksistä, tiedä häntä. Muuten aika oireetonta, mitä nyt turvotus iskee ja ummettaa. Olihan noita oireita tossa jo :D

Ientulehduksesta oli puhetta aikaisemmin. Mullakin on sitä ja oli edellisessä raskaudessakin. Vaikka onkin oire, niin sitä pitäisi hoitaa kuitenkin. Mulle viimeksi hammaslääkäri vinkkasi hammastikuista, joilla saa putsattua hampaiden välit. Ne on muovisia. Niillä mulla se ientulehdus parani ja nyt on taas käytössä.

Mulla ikenet näyttää edes jokseenkin paremmille, kuin tuossa jossain kohti. Onneksi! Jos jotain vihaan, niin hammaslääkäriä :D

Täällä ainakin saa muuten yhden suuhygienistin käynnin ilmaseks ensiodottajat. Pitääkin ens viikolla varailla aika jos ultra menee putkeen, niin samalla saa siellä tsekata ikenet :)

Mulla on ollu jo pidemmän aikaa tuota, että niistäessä tulee semmosta verensekasta räkää, mutta eilen illalla ekaa kertaa tässä raskaudessa ikenet vuoti harjatessa. Viimeksi oli samaa. Että eiköhän tässä pian ala ne nenäverenvuodotkin.

Oireeet ei muuten vieläkään tunnu helpottavan.. Tänään oksentanut kaksi kertaa, toisella kerralla juoksin kaupasta ulos oksentamaan.. Lisäksi palelua, väsymistä ja etomista oikeastaan koko ajan.

Mä voisin sanoa, että pahoinvointi on kyllä jo helpottanut, mutta ei loppunut. Viimeksi tänään tuli oksennus töissä ja pari kertaa kävin muuten vaan vessassa kakistelemassa. Varsinkin jos olen nukkunut huonosti, niin pahoinvointia on selkeesti enemmän.

Eka kunnon pahoinvointi useaan viikkoon iski tänään töissä kun koitin lapsia syöttää. Sain onneksi nieleskeltyä eikä tullu ylös asti.

Mä niin tahtoisin nukkua. Nyt taas vaihteeksi takana kaksi yötä, joiden jälkeen aamulla aina ajatus "nukuinkohan ollenkaan".. Sitten väsyttää, mutta ei vaan saa nukutuksi. Pientä torkkumista ihan jossain kevyessä unessa, josta herää jo omaa kylkeä kääntäessään..

Mun on vaikea saada illalla unta. Monesti kello on jo lähempänä kahta, kun uni tulee. Sen jälkeen nukun kyllä hyvin aamuun saakka. Päikkäreitä en saisi nukkua, vaikka väsyttää, koska sit en ainakaan saa unta.

Supistaa, supistaa, onneksi ei kuitenkaan kipeästi. Eilen ja tänään ollu semmonen supistusherkkä päivä.

Mulla on välillä kans tosi unettomia öitä ja ihan hirvee olo seuraavana päivänä, jos ei oo nukkunu. Viime yönä sain kunnon unet ja toivottavasti tästä päivästä tulee parempi :)

Nyt on pakko jo tulla kysymään teiltä neuvoa, alkaa omat keinot loppua:confused:

Mulla ollu koko viikon ajan kaamea migreeni joka ei panadolilla ohi mene, pahoinvointi on voimakasta ja ainoat ruuat mitkä pysynyt sisällä on ; appelsiini, kuiva ruisleipä ilman päällisiä ja levitettä, pienet määrät raejuustoa ja vesi.
Raskauden alussa painoin 80kg ja nyt enään 73kg, niin ja pituuttahan on se 179cm. Oireina myös paha unettomuus, vuorokaudessa nukun max.4h.
Myös kovat maha ja lonkka kivut ollu koko ajan seurana, mutta minkään laisia vuotoja ei ole ollut. Pyörtynyt olen viikon aikana jo 8 kertaa, en normaalisti pyörtyile koskaan. Yksin jos kotona olen en enään uskalla oikein kävellä vaan menen mieluiten nelinkontin, ettei satu pahemmin. Suihkussa käyminen on tuskaa kun huimaa niin paljon ettei tolpillaan pysy. Verenpaineet heittelevät kovasti.

Puhuin tästä neuvola tädilleni torstaina ja hän sivuutti asian olkia kohauttamalla sekä sanomalla että on normaalia. Käski myös ottaa panadolia 4xpvä. Ultrassa oli kaikki ok ja rapusen sykkeetkin näkyi hyvin.

Mies tässä on minua enemmän huolissaan, lääkäri ajankin sain vasta ens torstaille,

Eli olenko turhaan huolissaan vai pitäisikö vielä yrittää maanantaina neuvola tädin kanssa jutella?

Mulle joskus ennen raskautta lääkäri antoi ohjeeksi, että jos migreeni menee niin pahaksi, ettei päiviin pysty syömään, niin oikea paikka on päivystys ja tiputus, ettei mene kunto liian huonoksi.

Kyllä mä hakeutuisin lääkärin näytille jo aiemmin. Pyörtyily nyt viimeistään on oire, johon on saatava joku kannanotto lääkäriltä. Ja sit tietysti jos et saa syötyä/juotua, niin tuo paino tulee putoamaan vielä hurjemmin jatkossa ja vaatii ehkä sitten nesteytystä ainakin. Ota yhteys suoraan lääkäriin, ja sivuuta neuvola, jos kerran sinut siellä sivuutettiin aiemmin.
Jos olo on kurja, niin varmasti ottavat myös päivystykseen nyt viikonloppuna niin et suotta tarvitse odotella maanantaihin. Tsempit! :)

Soitin nyt tuonne akuutti 24:seen ja kerroin kaikki oireet sille, tämän sairaanhoitajan mielestä jos ei vuotoja ole ja vettä pystyn juomaan niin voin odottaa maanantaihin että saan omalta terveyskeskukselta päivystys lääkäri ajan. Tokaisi vielä että turhaan hermoilen jos neuvolan hoitajakin todennut kaiken olevan ok.:confused:

Oli aika tympeän kuuloinen vanhempi nainen joka vastasi, tuli sellainen olo että "meillä on kyllä oikeastikin sairaita potilaita hoidettavana" :sorry:

No ehkä sitten sinnittelen maanantai aamuun asti ja nostan kyllä mekkalan jos en sillon saa päivystys lääkärille aikaa:shifty:

Tsemppiä olojen kanssa! Se on niin kiinni millaisen hoitajan saa puhelimen päähän tai päivystyksessä arvion tekijäksi.. Ihan siitä kiinni, miten asiat etenee. Jos olo heikkenee, niin sitten marssit vaan päivystykseen. Ja kyllä niiden täytyy maanantaina viimeistään antaa lääkärille aika.

Takaisin