Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mut kyllä se jossain on lukenut ihan raskausoireena, että ikenet voi herkemmin vuotaa verta ilman että kyse ientulehduksesta.

Joo mulla kanssa vähän vuotaa ikenet hampaiden harjauksen yhteydessä ja juuri hammaslääkärissä käyty niin ei mitään ientulehduksia! Ja jostain kans luin et ois ihan normaalia!

Sannis mulla on niiskuttanut vaihtelevasti koko raskauden ajan ja nyt parina päivänä niistänyt ihan verta, tänään 11+5.

Juu mä luin kans jostain et raskausoireita ovat nuo molemmat kun limakalvot herkillä. Mut mä nyt seurailen, jos kestää useamman päivän niin voishan sitä piipahtaa hammaslääkärissä. Tosin ientulehdusta ei oikein voi hoitaa kai tässä tilassa, jos ei sit suoraan ole hampaasta johtuva tulehdus tms...
Aiemmin mulla olleet ientulehdukset on olleet vähän kipeitä, nyt ei onneksi ikenissä vielä ainakaan kipuilua..

Nenäverenvuoto on kyllä ärsyttävää, jos alkaa ihan kunnolla vuotaa! Yritän nyt välttää kovaa niistämistä ettei ala vuotaa kovemmin...

Mä kävin juuri hammaslääkärissä ja siellä sanoivat, että lähes kaikilla raskaana olevilla on ikenissä punoitusta ja osalla ne sitten myös vuotavat. Täysin normaalia kuulemma on, vaikka helposti voisi sekoittaa ientulehdukseen :)

Mulla alkanu myös vasta nyt ikenet vuodella vähän harjatessa, hammaslääkärissä kävin just ennen raskautta eikä oo kipeet joten taitaa olla ihan raskaudesta johtuvaa. Niistäessä tulee kans vähän punaista mut onneksi ei oo ollu kunnon nenäverenvuotoa, se on kamala :eek:

Mullakin ikenet vuodellut ja nenäkin samaten. Aikalailla alusta asti ja raskauden piikkiin olen ne vain laittanut :)

Mulla olis tänään vielä töitä ja sitten vapaata pe-ma näillä näkymin. Jostain pitäisi löytää vielä voimaa tälle päivälle. Aikalailla selkä, lonkat ja nivuset meinaa kiukutella. Onneksi iltaisin on ollut mies, joka on tehnyt kaiken ja itse saanut oikeasti vain lepäillä :)

Selkä hajoo justiinsa :/ aiemmin särki vaan jos kanniskelin lapsia töissä, mutta nyt jo istuessakin jos on lapsi sylissä, kummallista

Laitan nyt tähän keskusteluun kun en keksiny parempaakaan. Yleensä pakkaan reissulle varmuuden vuoksi aikamoisen lääkearsenaalin, mutta raskauden puolesta ei taida onnistua kuin panadol ja Rennie. Aina välillä mun maha vähän reagoi matkoilla ja otan imocuria, mutta netistä luettuna sitä ei suositella raskauden aikana. Eli onko oikeesti niin että jos maha menee sekaisin niin ei muuta ku vaipat jalkaan ja matka jatkuu? :D

Hope, syö maitohappobakteereja. Ne auttaa. Mä syön niitä joka päivä. Onneks Jenkeissä ei maha mee helpolla kuralle.

Samoin lohduttavaa kuulla mullekin että vähäoireisenakin löytyi ihana pikkuinen ultrassa! Itselläkin pyöriny mielessä koska on niin erilainen kuin esikoisen alkuraskaus ja sitä ennen km-taustaa..

Määkin olen ollut lähes oireeton ja sieltä se kaveri vain löytyi <3 Kyllä se Sannis sielä kotona sullakin on! Voi sitä onnea, kun saat sen nähdä maanantaina!
Nykyään kyllä on alkanu jalat mennä iltaisin ihan voimattomaks ja mahaa juilii illan jos on pitempään ollu seisallaan päivän aikana. Kävelläkkin tohin vaan pieniä lenkkejä. Kahesta viimesestä on alkanu ennenaikaset supistukset ja epäilen, että tästä alkaa vielä aiemmin. Väsymys on edelleen kamalaa, just eilen luin, et se rupee helpottaan näillä viikoilla. Hassua, huomenna 13+0 ja maha on jo tooosi iso.

Meillä tuli miehelle eilen ekat raskaudesta johtuvat oireet, jos nyt niin voi sanoa. Oli sielä ultrassa jännittänyt niin kamalasti, että oli täysillä puristanut kiikkutuolin käsinojasta kiinni ja jännittänyt huomaamatta niskaansa. Se oli illalla ihan koko yläselästä lukossa. Eikä sanallakaan mulle aamulla sanonu, että sitä jännittää. On ne miehet kans eri epeleitä ;)

13+0 kuulostaa ihanalle, niin pitkällä jo!! Toivottavasti miehen niskajumit pian helpottaa! :P

Mulle neuvolan hoitaja sanoi, et miehille yleisin raskausoire on lihoa ihan muodottomaksi siinä odottavan äidin rinnalla, kun yrittää passata mieliteoista kärsivää naista, niin ei kai sitä kebabbia/hampurilaisia/muuta roskaruokaa haeta vaan toiselle, onhan se itseki syötävä vaikkei olis edes nälkä... :grin
Meillä on sellanen "läpipaskoja" kyllä tuo mies, että saa syödäkin ihan mitä tahansa eikä tartu sitten mikään vyötärölle. Jospa raskaus lihottais sit sitäkin, kun itse kiloja ihan toivoisikin! :wink

Mun mies on kans läpipasko, mut huomaa ettei oo enää niin tikissä. Sanoikin, et pulskistuu itekin, ettei mua harmita olla yksin läski :D

Takaisin