Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä aBulle töihin! :)

Täällä vihdoin ja viimein rv 8 ja sen kunniaksi aamu alkoi taas pää pöntössä. Hassua että se huono olo tosiaan tulee aivan heti kun nousee sängystä ja kuvotus on aivan järkyttävää. Lopulta en kuitenkaan yrjöä kuin limaa ja sylkeä ja sen jälkeen helpottaa. Ja tällä viikolla ei ole vastaavaa huonoa oloa esiintynyt kuin aamuisin. Myös uni ei meinaa tulla enää iltaisin ja aamuisin taas on superväsy. Hierojalle pitäis mennä kun niskat alkaa olla jo ihan jumissa ja se eilen aiheutti aika voimakasta päänsärkyä. :bored:

Mulla on iltapahoinvoinnit tällä hetkellä pahimmat. Aamulla ja päivällä etoo, mutta illalla todella paha olo jos pystyssä yrittää olla.

Olin kans kommentoimassa, että yleensä vasta töiden jälkeen etoo, mut nyt etoo jo töihin mennessä. Flunssa myös siinä pisteessä, että ei olis ihme, jos joutus limaa oksentamaan :S Mulla on tänään hieroja. Käyn 2 vkon välein :)

Ja mä kärsin suihkun jälkeisestä pahoinvoinnista! Suihkun jälkeen oksettaa ja on ihan järkyttävä olo! Kellään muulla samaa? Mä kuvittelisin, et se kuumuus ehkä tekee sen(?)

Mulla on kans tuo suihkuällötys. Alkoi jo plussan aikoihin. Pitää vaan yrittää olla mahdollisimmaan nopea :D Mä kans ajattelisin et se on siitä kuumuudesta.

Musta on hassua, että englanniksi raskauspahoinvointi on nimenomaan morning sickness. Mä henkilökohtaisesti voin pahoin jatkuvasti, etenkin iltaisin, mutta aamut menee tosi mukavasti! Tekisin töissäkin niin mielelläni aamuvuoroja, kun ne sujuu paremmin. Mulla usein alkaa työt klo 16, ja just niihin aikoihin on jäätävä väsymys ja kuvotus. Usein lähtee itkien töihin. Mut joka kerta sieltä on selvitty!

Tsemppiä aBulle töihin! Kiva, että mies kuskaa :)

Mulla tekee pahaa sauna ja kaikissa raskauksissa ollu sama,oon varma että se on kuumuus. Kauhulla odotan kuinka kuuma kesä tulee :(

Mä uskaltauduin eilen kokeilee saunomista, kun mies sai sen vihdoin pestyä kolme viikkoa muuton jälkeen. Ihan kiva sauna on kyllä, mutta ei siellä kauaa pystyny olee. Semmonen pikanen istuskelu ja pois. Samantien kun menin sinne, humahti otsaan se semmonen lämpöherkkyys, mistä täällä on ollu puhettakin. Mutta ei tullu sen huonompi olo, kuin oli saunaan mennessäkään, vaikka kyllä vähän hengästytti.

Oon miettiny oisko tuo eilen alkanut vatsanmöyriminen/sekainen vatsa yks näistä raskausoireista. Mulla ei siis ole pahoinvointia eikä okseta, eikä juuri oo etovaa oloakaan tässä raskaudessa. Mutta eilen tosiaan alkoi kummallinen vatsatunne. Ei varsinaisesti kipu, mutta sellainen epävakaa vatsa. Ja ilmavaivoja on, ja yhh sitä hajua... Onko joillain raskaus oireillut näin?

Mulla on eleanora ollut vatsan kans kaikki mahdolliset olotilat tässä muutamien viikkojen sisään. Siis ihan normilta vaikuttaa. Hetkessä saattaa olla ummetus vaihtunut löysään vatsaan. Ja kaikki siltä väliltä on multa ainakin löytynyt. Kai se suolisto siellä on vaan kummissaan...

Samoin. Välillä tuntuu möyrintää, välillä kipuilee ilmeisesti ilman takia joku suolenmutka ja eilen oli vaan kertakaikkisen onton tuntunen koko pötsi. Välillä ihan löysällä, toisinaan saa tosissaan pinnistellä pöntöllä. Ja kaikkea siltä väliltä.

Täälläkin vatsa elelee ihan omaa elämäänsä! En edes tiennyt, että suolisto pystyy näin moneen! :D

Hyvä kuulla muidenkin kokemuksia! Kun en muista tosiaan tällaista oiretta esikoisen raskaudesta. Turvotusta kyllä ja sitä ollut nytkin jo mutta en tällaista.

Täällä myös ahdistus ja entistä pahempi olo jos menee saunaan tai on kuumassa tilassa. Palvelen helposti kyll ja nautiskelen peittojen alla lämmittelystä, mutta kuumuus muuten on sietämätöntä. Myös juuri tästä syystä odotan kauhulla kesää, toivottavasti tulisi suht leuto kesä, ei sellaisia järkyttäviä hellelukemia :)

Mä tuskailen kans vatsavaivojen kanssa erityisesti iltaa kohti. Ilmaa tuntuu olevan, mutta mitä varten se ei tule pihalle sieltä?! Pitäis kai vähän miettiä mitä syö päivän aikana, mutta ei jaksais. Aamusin vatsa sitten taas toimii...

Eloveenan kanssa täysin samat tuntemukset vatsan suhteen...
Mä oon huomannu, että saunassa ei jaksa nykyään löylytellä entiseen malliin. Nopeasti tulee ahdistava olo ja happi loppuu. Ennen olin kovempi saunoja kun mies, nyt käyn vaan muutaman minuutin lämmittelemässä ja sit mun saunailta on käsitelty :grin

Mä en olekaan saunassa käynyt joulun jälkeen, mutta voisin kuvitella ettei siellä kauaa viihtyisi. Silti en osaa kesää jännittää - helle on kuitenkin erilaista kuin tunkkainen suihkutila tai hurjan kuuma sauna :D rakastan kesää ja alan odottaa sitä syyskuussa saapuvaksi, joten..

Täällä sama homma, vatsa elää omaa elämäänsä ja saunassa ei jaksa olla kauaa..

Takaisin