Tianna, mulla on taas se käsitys ja oon aiheesta lukenukin, että se että pienellä ikäerolla vanhempi esikoinenkin saa tissiä niin se nimenomaan vähentäisi mustasukkasuutta. Selitetty sitä niin, että isompi kokee mahtuvansa vielä myös syliin, vaikka pieni vauva siinä majaileekin eikä hältä kielletä jotain semmosta, mitä se pikkusisaruskin saa, eli tissiä. Jotenkin tuntuu musta järkeenkäyvemmältä kuin se, että aiheuttaisi mustasukkasuutta, joskin näistäkin kokemuksista oon lukenu.
Vierotuksesta en osaa sanoo muuta kuin että kaverilla toimi hyvin se älä kiellä-älä tarjoa -menetelmä, eli jos lapsi pyytää niin antaa rintaa ilman että tekee siitä mitään numeroa, eikä sitten tarjoa ollenkaan itse, niin lapsi jonkin ajan päästä sen unohtaa, olettsen että on luontaisesti vieroitusiässä. Ei taida kyllä toimia, jos on kovasti takiainen...
Vierotuksesta en osaa sanoo muuta kuin että kaverilla toimi hyvin se älä kiellä-älä tarjoa -menetelmä, eli jos lapsi pyytää niin antaa rintaa ilman että tekee siitä mitään numeroa, eikä sitten tarjoa ollenkaan itse, niin lapsi jonkin ajan päästä sen unohtaa, olettsen että on luontaisesti vieroitusiässä. Ei taida kyllä toimia, jos on kovasti takiainen...