Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tianna, mulla on taas se käsitys ja oon aiheesta lukenukin, että se että pienellä ikäerolla vanhempi esikoinenkin saa tissiä niin se nimenomaan vähentäisi mustasukkasuutta. Selitetty sitä niin, että isompi kokee mahtuvansa vielä myös syliin, vaikka pieni vauva siinä majaileekin eikä hältä kielletä jotain semmosta, mitä se pikkusisaruskin saa, eli tissiä. Jotenkin tuntuu musta järkeenkäyvemmältä kuin se, että aiheuttaisi mustasukkasuutta, joskin näistäkin kokemuksista oon lukenu.

Vierotuksesta en osaa sanoo muuta kuin että kaverilla toimi hyvin se älä kiellä-älä tarjoa -menetelmä, eli jos lapsi pyytää niin antaa rintaa ilman että tekee siitä mitään numeroa, eikä sitten tarjoa ollenkaan itse, niin lapsi jonkin ajan päästä sen unohtaa, olettsen että on luontaisesti vieroitusiässä. Ei taida kyllä toimia, jos on kovasti takiainen...

Mielipidekysymys aivan totta, ihan järkeenkäypää tuokin! Ehkei tästäkään siis kannata ottaa stressiä :)

Ja joo meillä ei varmaan toi vierotus onnistuisi, en juuri nytkään tarjoa, mutta syliin kiivetään ja paitaa revitään niin kauan kunnes saadaan tissi esille, melko omatoimista toimintaa siis :D

Meillä esikko vieroitti itse itsensä 9 kk iässä. Puolvuotiaana siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan ja sitä myötä loppui yöheräilyt ja -syönnit. Pojan ollessa 9kk menin pariksi kuukaudeksi töihin ja mies jäi siksi aikaa kotiin. Tarkoitus oli edelleen imettää ainakin kerran-pari päivässä, mutta poika ei sit enää huolinut rintaa. Konttas karkuun, kun yritin tarjota. Hänellä oli selkeesti "kaikki tai ei mitään"-asenne. ;) Silloin vähän harmitti, kun olisin halunnut imettää ainakin vuoden, näin jälkikäteen ajateltuna hyvä, että kävi noin helposti. Kovempi paikka oli selvästi mulle, etenkin raskaushormonipäissäni kyllä itkin asiaa. :D

Onko täällä muita vähäoireisia? Esikoisesta voin tässä vaiheessa jo huonosti ja rinnat oli niin kipee että liivien pukeminen oli tuskaa. Nyt ei oo oikeestaan muuta kuin vähän väsymystä. Ja turvotus on sen verran kova ettei sormukset mee sormiin. Mietityttää kuitenkin kun on näin vähän oireita , et jos tää raskaus ei jatkukkaan :(

Täällä aika vähän oireita välillä vain särkee oikeaa puolta enemmän, joka saa säikähtämään et onko kaikki ok. Siks mietin taas menenkö ultraan :)

Täällä periaatteessa aika vähän. Toisinaan on pahaa oloa, särkee alaselkää/ vatsaa, tissit kipuilee ja jotkin ruoat ei maistu. Mutta jossain vaiheessa oli tukalampaa, joka aiheuttaa kyllä kummasti huolta :/

Väsyttääääää ja kaikki ketuttaa. Kylmäkin on. Jatkuvasti. Pakko jaksaa kun olen esikoisen kanssa yksin kaikki viikot. Taitaa olla aika taas mennä nukkumaan

Nii Täällä vasta 4+3, mutta nyt on viimeisten neljän päivän aikana tuntunut alavatsassa vasemmalla vihlaisuja, jos nousen makuulta ylös. Tämä vissiin normaalia. Myös naama on alkanut täyttyä miliumeista :S Viime viikolla oli päänsärkyä ja tänään on alkanut ekaa kertaa tuntumaan rinnoissa pientä arkuutta. Flunssan sain itekin hieman ennen plussaamista ja siitä yritetään toipua. Nokka vielä tukossa ja pientä yskää. Iltaisin on myös alkanut väsyttää aikasemmin. Välillä viluttaa ja välillä on kuuma. Nyt jo pelottaa tulevat etomiset ja oksennukset. Millä viikolla teillä on nämä alkaneet? Pelottaa, miten selviän töissä, jos kesken tunnin joudun lähteen laattaan :S

Uusi oire ollut muutaman päivän, tulee sellaisia äkillisiä tuikkaisuja kohtuun aivanko pistettäisiin pikaisesti :D

Minis mulla etomiset alkanu "oppikirjamaisesti" rv6-7 välillä (siis 5+jotain ja 6+jotain viikot) mikä on yleisin alkamisajankohta, tosin monilla tuntuis aikaisemminkin alkaneen, jopa ennen plussaa. Kaikillehan ei edes tule ja luin juuri et yleensä on semmoista mikä tuntuu välillä päivän aikana eikä koko ajan ja ei välttämättä joka päivä. Sitten sitä vaikeampaa on vaan noin prosentilla. Vaik täällä kyllä on vaikea uskoa tota 1% väitettä kun on niin monta o_O

Viikonloppuna stressasin oireiden vähenemistä. Nyt taas pahoinvoinnin lisäks menkkajomoja ja seki pistää stressaamaan. On tää kans, koskaan ei oo hyvä!

Ou nou! Mulla on 2 vkon päästä vkonloppuna kahden päivän liikuntakoulutus. Kiva, jos siellä joutuu kesken kaiken lähteen laattaan :S Noh, turha sitä on vissiin etukäteen panikoida. Sit ehkä joutuu paljastaan kaverillekin tai paljastuu itsellään :S

Mielipidek. en varsinaisesti oo ratkaissut vielä asiaa! Mutta yritän ehkä vierottaa koska tuntuu et nimenomaan tää meidän neiti puolustais "omaisuuttaan" eikä haluais päästää vauvaa ollenkaan rinnalle.. ja on aika semmonen kovaotteinen neiti niin en uskaltais samaan aikaan imettää ettei tuo potkis pienempää tms.. Sit oon miettiny et jos uusi vauv sattuis olemaan siskon kanssa samaa maata (eli viettäis suunnilleen 24/7 rinnalla) ni en ehkä kestäis sitä ettei tissit sais edes vuorolepoa :P

Toivon että saisin jo aika pian esikon kertoja vähenemään paljonkin koska imetys on aika tuskallista nyt ajoittain.. ja hankalaa kun repii kaikin voimin paitoja.
Yövierotus oli helpotus mutta nyt tosiaan alkanu uudestaan vaatia maitoa yöllä, oon ihan naarmuilla ja mustelmilla näistä yöllisistä "pyynnöistä".. ja oon koettanu semmosta et älä tarjoa älä kiellä + siitä ku pyytää yritän vielä pitkittää mahdollisimman kauan kiinnittämällä huomiota muualle, tarjoamalla juotavaa jne ja annan vasta ku vaatimukset yltyy koviks.. ennen raskautta toi toimi.. jos nyt ei hyvin niin kohtalaisesti. Nykyään haluaa tunnin välein ja igan hirveet raivarit jos ei heti saa ja yölläkin.. tää siis alkoi lähes päivälleen kiinnitthmisen yhteydessä, 2 päivää ennen plussaa.

Aaria, kuulostaa varsin temperamentiselta tapaukselta se teijän neiti! :D Vaan ei oo kyllä varmaan ihan herkkua tommonen. Meillä tommosta kunnon vaatimista on vaan öisin, päivällä varmaan alkais jo pikkuhiljaa jättää tissin ehkä kokonaankin pois, mutta ite en oo vielä valmis :D En tietty väkisin syötä, että saa toki vieroittua itsekseenkin, mutta toivoisin jatkavan.

Minkä ikänen Aaria se sun esikko olikaan?

Joo kyllä tää on ollu alusta asti semmonen asioista kärryillä oleva, päättäväinen ja selkeäisti itseään ilmaiseva neitonen, itse aurinko jos kaikki menee kuten haluaa mutta ns tahtoa löytyy niin paljon että välillä meinaa ideat loppua.. teini-ikää ootellessa niin ja se uhmaikä tuntuu olevan jo nyt, mikähän se on vuoden päästä :eek: 13kk ikää.

Meillähän onki sitte Aaria ja Tianna kaikilla kolmella samanikäset ekat ja tokat tuloillaan! :)

Mulla tuntuu nyt nännit kipeiltä :/ Eipä se tosiaan muutoin niin haittaa, mutta jos tää kovin yltyy, niin imettämisestä voi tulla aika tuskaa.

Breakfast in bed tänä aamuna, ensimmäisen kerran jo kuudelta. Sänky täynnä leivänmuruja kun nakerran hapankorppua tähän öllötykseen

Mulla ei mee taas tänään mikään alas ja todella paha olo. Nyt kokeilla vielä kaurapuuroa.. 20min päästä pitäs lähtee töihin.. :s

ebbe Täällä yksi oireeton. Nyt mennään kahdeksatta viikkoa ja vasta tällä viikolla tullut sellainen, ettei ruoat oikein maistu. Ainoa ihan alusta asti mukana ollut oire on tuo väsymys. Silti viime viikolla nähtiin ihan todistettavasti pikkuinen paikallaan sydän sykkien :)

Kyllä tää oireiden vähäisyys piinaa täälläkin... Ihan hurjaa miten tuollainenkin asia voi huolettaa, kun tästähän pitäis olla vaan onnellinen että toistaiseksi olo vielä kutakuinkin normaali. Väsymys edelleen se suurin oire täällä. Ja tissit. Isot, painavat ja kipeät :P

Takaisin