Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samoin täällä on juilinut päätä tavallista useammin. Ei mitään kovin kovaa särkyä, mutta jomotusta.

Jomottelee päätä täälläkin, tosin se ohi myös osittain johtua tupakan lopettamisesta.
Muilla juilinut vatsaa menkkamaisesti päivittäin?! Eilen jouduin menemään ihan makuulle kun niin kovasti otti mahasta..
Viimeksi mulla ei ollut mitään tämmöistä, joten ehkä tää on hyvä merkki?:p

Mulla aina välillä vihlaisee mahasta ja tietääkseni menkkamaiset kivut on ihan tyypillisiä alkuraskaudessa.

Nää mielialan vaihtelut taas on ihan omaa luokkaansa. Välillä itkettää, sitten naurattaa ja taas kiukuttaa. :/

Täällä tuntuu vihlaisuja häpyluun seutuvilla, ja huhuh näitä mielialan vaihteluja. :)

Mulla myös menkkajomoja ja juileja alavatsassa/nivusissa. Välillä aika koviakin vihlaisuja, mutta menneet ohi niin en ole huolestunut...
Ja äsken työkaveri kertoi äitinsä viikonloppuna saamasta sairaskohtauksesta niin kyyneleet tuli silmiin välittömästi ja piti painella vaivihkaa vessaan kyyneleitä pyyhkimään, vaikka tarinalla olikin onnellinen loppu :sad001 Oonpa herkkis.

Täällä jatkuva päänsärky löytäny tiensä paikalle, viimeks se äity kahden viikon migreeniks ku piti töitä puskea ja käydä välillä ykäämässä salaa eikä pystyny addikti kahviaankaan juomaan.. Nyt selvästi pienempää ku vähän kahvia pystyy juomaan vaikka se vähän tökkiiki ja lapsen kans kotona niin rentoa suhteessa siihen et yrittää töissä selvitä, nyt vaan semmosta tavallista jumpsutusta mikä vähän haittaa näköä ja liikkumista ja saattaa hetkeks helpottaakki. Mut vois sitä ilmanki elää :grin Noita menkkakipujaki on ollu kyllä aika vähän ja hetkittäin vaan ja lieviä.. onneks enää viikko siihen ultraan. Miten naiset on ennen kestäny raskaana olon jännitystä ku ei oo ollu testitikkuja ja ultria ja dopplereita yms.. enintään jotain et sylkäistään sammakon päälle ja jos se loikkii vasemmalle niin on raskaana mutta jos oikealle niin ei ole..:wacky:

Oon miettiny samaa Aaria, aika tiukilla on varmaan naisten hermot ollu aikoinaan kun ei oo saanu mitään varmistuksia mistään :P Ja silti tuli ihan terveitä lapsosia heillekin. :p

Niin tuli, mutta kyllä ennen myös kuoltiin urakalla lisääntymishommissa ja tuli kaikkea muuta vakavaa enemmän, sen välillä unohtaa ku kaikkea turvallisuusvouhotusta miettii. Ihan kiva että on tietoa ja keinoja :).

Mulle tuli esikoisen täysimetysajoilta tuttu juttu tuossa päikkäritissiä antaessani: toinen tissi alko vuotaa samalla kun neiti lussutti toista o_O Ja minä ku oon pelänny, että maito alkais loppua :D

Mielipidekysymys onko sun tyttö muuttanu maitotapojaan jotenki raskauden alettua? Mun hienovaraisen vierotuksen suunnitelma tökkii pahasti ku tuo t-takiainen on aloittanu jonkun taaperokauden tiheänimunvaiheen mikä alko suunnilleen kiinnittymisen yhteydessä. Ei oo toviin öisin syöny ni nyt on alkanu yölläki rääkyä tunteja maidon perään ja haluis nukkuakki siinä :eek:

Mää oon niin väsynyt! Ei huh huh olin jo unohtanut tän... Nukahtaa vaan kesken kaiken, kun väsyttää niin :( Mulla ei ollut kummastakaan aikaisemmasta lapsesta pahoinvointia, mutta tämä väsymys lamaannuttaa.. Nyt onneksi mun tilanne on aika ihanne, olen kotirouvana täällä ulkomailla, esikoinen koulussa ja nuorempi päiväkodissa, joten voin ottaa päiväunia kun nukuttaa... :) Mun pitäisi kyllä opiskella, mutta se sallii pienet unet silloin tällöin, hih.

Aaria, en oo ainakaan huomannu mitään eroa. Muutaman kerran syö päivällä ja yöllä saattaa käydä neljäkin (!!) kertaa vielä. Nukkuu sivuvaunussa mun vieressä ja käytännössä kiipeää vaan viereen ja ilmottaa "tissi!". Jos ei heti anna niin alkaa huuto. Aika turhauttavaa, kun sain sen jo 8kk iässä vierotettua yösyömisestä, mutta takapakkia on tultu, tosin jo reippaasti ennen raskautta. Nyt en oo viittiny vierottaa, kun ollaan just muuttamassa, mutta kuhan ollaan asetuttu niin otetaan uusi yritys.

Tarkotus ois kuitenki päivisin imettää vielä pitkään ja tandemimetyskin mielessä, jos vaan raskausajan maito riittää/jaksan imettää/ neiti ei ala ite hylkimään rintaa. Kuvittelisin, että isommankin imetettävän kanssa välttyis ainakin maidon pakkaantumuselta ja näin ollen rintatulehdukselta, kun (ehkä vielä tässä vaiheessa pitää sanoa jos) vauva syntyy. Ja nännitkin pysyy karaistuneina, ehkä välttäis nekin verenvuodot, vaikka uuden tulokkaan imuotteestahan se on kiinni.

Tulipa pitkä sepustus :D
Säkö meinasit vierottaa ennen uutta kääröä?

Täällä on ollu hirvee viikko ..huono olo aamusta iltaan..piti käyä lääkärissä hakee jo apuaki.. Ja saikkuakin tuli kun ei pysty töitä tekemään.. Kahvi on ollu pakko jättää pois kun kuvottaa jo hajukin. Maha ei toimi joten pegorionit otettu jjo käyttöön. Ei auttanu liikunta ja kuidut sekä riittävä juominen..noo katotaa mitä tää viikko tuo tullessaan. Nyt ois raskautta kestäny 7vko..

täällä alkoi vellomaan tänään aamulla, ku kävelin hiukan reippaammin bussille ni meinas ykät lentää hankeen. Siinä sitte hengittelin ja laskeskelin, että saanko olon tasaantumaan 2 minuutissa, ennen bussiin astumista vai lähdenkö suosiolla takaisin kotiin. Noh, otin riskin ja menin bussiin, onneks ei ollu mitään voimakkaita hajuja tms, jotka olis saletisti laukassa pahan olon uudelleen. Sama juttu tapahtu sitte ku kävelin bussipysäkiltä töihin. ARGH! ja miehän en oksenna, joten tää on ihan yhtä tuskaa ku on koko ajan pala kurkussa :mad:

lisäks joutuu jättää tosi kivan jumppatunnin väliin tän olon takia ja se jos mikä vituttaa lisää!
viime viikolla söin joka päivä lämpimiä voileipiä, mut nyt tuo sulanu juusto saa vaan yökkimään. Toisaalta, onpahan oireita... yh.

Mulle tuli muuten eilen hirveen huono olo hississä. Siis ei kaikki hissit tee pahaa, esim meijän kotitalon hissi ei tunnu missään, mutta olin Kampin kauppakeskuksessa niin siellä ne hissit on vissiin niin nopeita että se jarrutus teki tosi häijyä. Rattaiden kanssa olin liikkeellä, niin siksi joutu hissiä käyttää. Kaveri sitten onneksi suostu hoitaa hisseilyt sen jälkeen kun mulle teki niin häijyä ja ite kuljin liu'uilla. Tosi outo kokemus oli kyllä. Puol tuntia kesti se huono olo, vaikka oli rannekkeetkin.

Aaria ja Mielipidekysymys täällä myös esikoinen kunnon tissitakiainen ja mietityttää tandemimetyksestä mahdollisesti tulevat mustasukkaisuudet esikon osalta? Tavallaan toivoisin esikoisen vierottuvan itsestään tässä puolen vuoden sisällä.. Myös hyviä vieroitusvinkkejä otetaan vastaan :)

Mielenkiinnolla taas luen mitä ootte kirjoitelleet.. Pakko sanoa että täälläkin väsymys pukkaa joka päivä päälle. Viimeistään klo 16. Nyt on tunkkainen olo kun nukuin kahden tunnin päiväunet hups vaan. Jomotuskramppeja edelleen päivittäin ja rinnat ovat sairaan kipeät kun ottaa liivit pois ja aamuisin kun nousee sängystä. Mulla tuli tänään aamulla kauniisti EKA OKSENNUS! Olen niin ylpeä. Lensi sopivasti ennenkuin piti lähteä tekee tutkintotilaisuutta. Mutta hyvin tää eka päivä meni :) toivottavasti jatkossa saisin pidettyä kurissa noi olot vielä vaikka syömällä heti jotain.

Oi joo väsymys täälläkin painaa kovin! Ja nyt on alkanu vatsan nahka kutiamaan, voi tietty johtua talven aiheuttamasta kuivuudestakin. Muistuu ihan pallomaha-aika mieleen, kun pinkeä iho niin kovin kutisi!

Onnea kiivimamille ekasta yrjöstä, siitä se lähtee ;) toivottavasti selviät kuitenkin vähillä laatoituksilla! :)

Takaisin