Oireet

Mä en ees uskalla vilkasta mun sääriä kun en oo jaksanu vähää aikaa ajella :grin. Kai sitä sit kesemmällä on vähä pakko jos meinaa mekkoi pitää. Karvanpoistogeelil on varmaa siin vaihees helpompi vedellä ku höyläl.
 
Se voipi olla helpompaa. Itellä tuo epilaattori, ni ei paljo silläkkää varmmaan sen helepommin saa :D
 
Täällä viikkoja nyt 13+3 jos taas oikein laskenu. Vähä tipun kärryiltä aina tos. :D
Oireina on rintojen arkuus, taas enempi. Alussa oli tooooooosi hellät, sit vähä helpotti mut kyl niis tuntu että raskaustissit on. Nyt taas himppasen aremmat ja onhan ne nyt kasvanu ja tuntuu painavilta ku nostelee. :)
Mahaa välillä nippailee (itseasiassa paraikaa vasemmalta puolelta) mutta en oo ottanu siitä ressiä ku ei oo mitää vuotoja ollunna. Tai no, lisääntynyttä valkovuotoa joo, ja nyt ku tän koko ketjun lukasin läpi ni huomasin sen olevan normaalia ja raskaudesta johtuvaa. :)
Mulla on joulusta asti ollu nenä tukkosen olonen ainaki osan päivää. Joka aamu alkaa usealla usealla aivastuksella, pitkin päivääkin. Meillä on koira ja koira-allerginen kyllä olen mutta päivittäin nuohoan naamaani koirassa ja ei silloin ilmene oireita, tää alko vähän sillee yhtäkkiä. En tiedä voiko laittaa raskauden piikkiin. :)
Nyt mulla oli toinen päänsärytön päivä. Sitä ennen sitä kesti neljä kamalaa ja pitkää päivää. Olen huono syömään lääkkeitä, mutta yhtenä iltana otin yhden panadolin (normaalisti buranaa, ibumaxia) ja aamulla joutusin ottaa toisen. Eipä kovin suurta helpotusta tullut. Sit mentii paripäivää ilman mitää. Ajattelin että johtuu niskoista, oli niin saatanan kipeet. Ja toi kallonpohja kans, ihan kosketusarkana. Ajattelin että tyynyt ollu huonosti, mut et miten nyt yhtäkkiä kipeyty. Noo mies sitte suostu kolmantena päänsärkypäivän iltana hieromaan ja seki sattu sikanaa. Yöllä tyynyt asettelin pikkusen paremmin, seuraavana yönä hylkäsin toisen tyynyn ja nukuin vaan yhdellä. Päänsärky kadonnu.
Rintoihin palatakseni, ne on ihan lämpöset. Hassua ku ennen yleensä ne illalla sänkyyn köllähtäessä ollu semmoset viileät. Nyt on tosi lämpöset alta ja itse rintakin on lämmin. Ja jos niitä koskettelee, takuuvarmasti alkaa kutiaa.. ja sit se ei lopu ku rasvalla :D

Aloin 7pvä kirjoittamaan ruokapäiväkirjaa, ihan itselleni. Mulla kamalan suuri raskausdiabeteksen pelko ylipainoni takia, ja herkkuperse kun olen niin.. olen merkannut ylös mitä olen päivän aikana syönyt ja juonut. En ole annoksia punnannut mutta jos kappalemäärissä pystyy merkata ni merkkailen, esim 2 luumua ja omena... myöskin sitte illalla yritän merkata päivän nestemäärän (mikä on ollut vettä jo monta päivää, eilen meni pari lasillista maitoa ja yks aamu 2 lasillista tuoremehua) ja mitä juonut. Ku oon ollu aikamoinen mehu-ja limpparihiiri. Etenki noi limpparit! Riippuvuudesta täytyy päästä eroon. Nyt ollut jo 5 päivää ilman :wink

Myös karkit. Voi tsiisus. Helvetti että on vaikeeta. Keskiviikkona söin 11 suklaanamia ja pari sokeritonta pastillia, torstaina söin 1 konvehdin ja 4 sokeritonta pastillia ku aivot huus jotain karkkia. Sit olinki tähä päivää asti ilman karkkia. Kunnes retkahdin ja söin yli 30 karkkia miehen karkkipussista. Ajattelin että jos lasken, kontrolloin paremmin. Vähän on morkkis noista karkeista.. annoin luvan ku oon niin reippaasti syöny nyt monta päivää säännöllisesti ja terveellistä sapuskaa ja JUONU VETTÄ.

Mulla olis huomenna ensimmäinen sokerirasitus, ylipainon takia käyn kahdesti. Seki vähä jänskättää. Eka aattelin että no mikäs siinä, 14h syömäti ja juomati ja sit vaa odottelua ja odottelua. Kunnes tajusin että miähän oon raskaana ja jo kolmen tunnin syömättömyyden jälkeen maha huutaa ruokaa ja sielu kans. Saati nyt sitte ku monta päivää juonu heti ku vähänkää jano.. o_O mua jänskää jo niin se tuleva olo ja testin tulokset.
Olen myös roskaruoka-addikti, olen nyt viikon ollut ilman!

Tulipa tarina. :)

Nyt lähden kolmannen kerran pissille 1,5h sisään. Seki näitä ikäviä oireita :D ja olen juonu viimeksi klo 19.59 ja korkeintaa puol lasia vettä saa juua nyt 12h aikana, mulla aina öisin tapana vessa käynnillä hörpätä suullinen vettä.

Ja..mulla tänää ollut vasen jalkapohja tosta kantapäänkaaresta tohon päkiään asti ollu semmoneb tosi kosketusherkkä. Jo peittoki ku osuu ni hellänä. Ja samoin säären etuosa. Kävin silti tunnin verran soramontulla pulkkamäessä ja koiraa juoksuttaas. Kotii ku tultii ja koira oikas sohvalle ja tassulla suoraa mua sääree ni prkl ku sattus! Välillä se tunto herkkyys tuntuu pakaran alareunassa, tai nivusessa asti. Tämmösiä ollu ennenki, en tiedä mistä johtuu. Iho semmonen tooooosi kosketusherkkä ja arka. Samalla tavalla vähä ku kuumeessa ollessa jokin kylmä koskettaa iho.

Miä myös palelen aika kovin, oireita tässä mietin. Vaikka en oo ennen ollu mikää kova palelee. Mutta öisin, voi tsiisus ku on hiki!

Olipahan oiretta, olipahan tarinaa. Oksulta vältytty, etominenki menny parisen viikkoa sit ohi. :) jotku hajut käy sieluun.
 
Mulla kanssa alko yöhikoilu joku viikko sitten. Muut nukkuu täällä pilkkihaalareissa kolmen peiton alla, niin mä pötkötän pelkissä alkkareissa ilman peittoo :grin Meillä ei siis oo makkarissa kun ehkä 18 astetta lämmintä...

Aivastelu ja nenän tukkoisuus on kuulunut mullakin raskausoireisiin joka kerta.

Tsemppiä sokerikokeisiin! Muista ottaa jotain välipalaa mukaan labraan, niin saat heti syötyä kokeiden jälkeen :)
 
Just meinasin sammaa laittaa, että kannattaa jottain olla mukana että saa vähän täytettä mahan pohjalle. :)

Miullakkii nenän tukkossuus ja aivastelu joka päivästä. No kyllä ne joskus ohi mennee. Ja nää pääkivut.. tuli taas jäähäksseen. :/
 
Onko kellään sellaista vaivaa, että on vaikea tyhjentää rakkoja ja pakko ravata kokoajan veskissä. Sitten mä oon ihan helkutan ärtynyt kokoajan. Mä en jaksa yhtään ylimääräisiä ihmisiä tai ääniä. Tee sitten siinä työtä jossa hoidat ihmisiä.
Pari päivää sitten kun oltiin miehen kanssa Isossa Omenassa cittarissa kaupassa niin sain ihan kauheen hepulin kun yx eukko lähti rynnii maitohyllyllä mun ohi. Kyllä tuli sanottua muutama painava sana
 
mulla on samaa pörtsä! Tosi inhottavaa ku just tuut vessasta ja samantien tulee tunne et pissattaa ja eiku takas, eikä tuu ku tippa tai pari :/ eikä sitä tunnetta saa häviämään ennenku isompi pissa tulee. Tätä on varsinki iltasin..
 
Sammaa täällä! on tosi inhottavvaa. Ja se yöllä vessassa ravvaaminen.. aina jos johonkkii vähänkkään herrää, ni pakko käyvä ku ei unen saannista muuten tuu mittää.
 
Mä luin jostain joskus että raskaana olevan rakko ei ikinä tyhjenny täysin vaan on koko ajan 30-50% täynnä. En oo kyllä yhtään varma kuinka luotettavasta lähteestä sen luin. :) Mut juu, jatkuvasti saa kyl käydä vessassa...
 
Niin ja täällä ei kyllä ole ongelmana yöhikoilua, päinvastoin... Nukun melkein joka yö yöpaita, yöhousut ja aamutakki päällä ja villasukat jalassa untuvapeiton alla.. Silti on kylmä ja täytyy pyytää koirat viereen lämmittämään. Mies ei voi toimia lämmittäjänä kun on vähän eri vuorokausirytmit töiden takia.. :/
 
Vuoto senkun jatkuu. Tänään on taas tullut vähän enemmän kun töissä painoin menemään. Näin työpaikan käytävällä lääkärin, joka suositteli jäämään sairaslomalle ainakin ultraan asti ja ottamaan ihan levon kannalta. AHDISTAA!! Seuraavista päivistä taitaa tulla elämäni pisimmät.
 
Minulla on kuulema silmät vähän kuopalla. Vissiin pitäs siis vielä enempi yrittää juoda.. Tuntuu että juo nytkin jo niin paljon...
 
Se virtsarakon tyhjentymis juttu on totta, ei se kokonnaan tyhjennykkää. Onneks helpottaa ku kohtu nousee lantiosta eikä paina niin paljo rakkoo, mutta sitte taas loppuraskauvessa painaa vauva. No keskiraskaus on ihanaa aikaa :D
 
Kiitos Mimoza, jään todellakin. Onneksi esikoinen on melko rauhallinen tapaus, saa jäädä huomenna vapaapäivälle; onneksi antaa mamin lepäillä. Nyt varmaan kun näin sanon, niin ei varmasti anna :D
 
Heips! Ajattelin täällä asiaa kysästä ku itteeni häiritsee.. ja täällä sen verran odottaja konkareita :)

eli onko jollain seurattu kohdunkaulaa muutoksien varalta?

Ku miulle ilmotettiin varhaisultrassa et pitää varata rv 17-18 välille aika et katotaa ettei oo muutoksia. On kuulema nii lyhyt..
Mitäs sit jos oiskii jo nyt lyhentyny?

Neuvolasta asiaa kysyin nii tuli tunne et ei oikein välittäny asiasta... oli tyyliin et " mee ny sit sinne ku on tänne tietoihi merkittykkii, sithä sie et tarviikkaa mennä ny neuvolalääkärille.." :/
Toivottavasti täst saa ny jotai tolkkua.. :D
 
Moi MarSka!

Kyllä sitä seurataan, ainakkii tuommosissa tappauksissa. Ja jos ruppee olemmaan paljon kipeitä supistuksia mitä ei ennää luokitella harjotussupistuksiks, ni sillon myös. Miulla ainakkii seurattiin loppuajasta rv 30-> että ei oo supistukset tehny mitään paikoille.
En ees tienny että se vois jo nyt lyhentyä :eek: luulis että sitte vasta kun vauva jo painaa tarpeeks alaspäin?! Parempihan sitä on seurata ettei ainakkaan ennen aikojaan synny. :)
Joku voipi vielä korjata jos jottain puhuin ohi suuni :D
 
Ainakin neuvolalääkärissä on katottu joka kerta kohdunsuun tilanne. No eipä se viimeksikään ees synnytyksessä auennut, mut se oli viimeks se. :)
 
Mulla seurattiin viime raskaudessa, kun supisteli todella paljon jostain vkosta 18 asti. Lopulta lääkäri kielsi raskaiden tavaroiden/kauppakassin kannon ja siivouksen. Oisko ollut vkolla 30. Kohdunkaula lyheni melkein joka tsekkauksella ja vkolla 36 oli 1cm jäljellä. Silloin esikoinen syntyi sektiolla.
 
Takaisin
Top