oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä juon nimenomaan tuota floradixia kun menee maha ummelle noista obsidaneista ym. Ei se nyt mitään suurinta herkkua oo, mut ei musta nyt niin kamalaakaan.

Se on oikeesti hyvä nostamaan Hb:ta, toimi minun siskolla tosi hyvin ja toivoin, että ois toiminut mullakin. Joudun käyttömään Obsidania ja kyllä kärsin vähän ummetustakin kun en vaan saa sitä nestemäistä alas. Siis ihan kotitekoselta mehulta se mielestäni maistuu. Minä en vaan ikinä ole ollut näin nirso ruualle mitä tässä raskaudessa. Miettimällä saa miettiä, että mikä ruoka herättäis ruokahaluja. Jos vastaan tulee joku epämiellyttävä murkina, ruokahalu katoaa muutamaksi tunniksi.

Pitäiskö mun olla huolissaan ku en kertaakaa oo huomannu et vauvalla ois vielä ollu hikkaa masussa. Esikoisella oli jossai vaiheessa ihan päivittäin ja sen kyl huomas masun päältä.. Pitää varmaan tästäki kysyy neuvolassa. Jostain vaan luin et se hikka liittyy hengitysharjoituksiin vauvalla, tosin kerkeehän tuo vielä hikkailemaan 8 viikon aikana tuolla :)

tänään 32+0 <3

Täällä sitten vähän erilainen yö taas. Illalla nukkumaan käydessä menkkajomotusta ja joskus puoli kahdesta eteenpäin melko napakoita supistuksia 2-3 min väleillä ja kesto 30-40 s n puolen tunnin ajan. Selvästi erilaisia kuin aijemmat. Vähän jo meinas iskee paniikki, et nytkö tuli lähtö. Meinasin synnytyssaliinkin jo soittaa. Onneksi lähti sit harvenemaan nopeesti ja nukahdin. Kerran vielä heräsin siihen, että supistaa.. Nyt enää niitä perus harkkareita näköjään. Pitää varmaan soittaa äpolille josko kävisi tilanteen tarkistamassa. Ois tuo vauveli vielä vähän pieni syntymään, rv 29+4 nyt. Vahvistaa vaan epäilyksiä, et maaliskuulle ei varmaan mennä.. Tais kyllä olla eilinen varaston siivous vähän vikatikki.

Masc vave voi hikotella muttet tunne sitä, mä tunnen hikan mun hanurissa kun pää on alhaalla mutta en muuten tunnen hikan ehkä 1-2 kertaa viikossa mutten erityisesti seuraa kun kaikki on ollut kunnossa uskon että siellä treenataan nielemistä imemistä ja hengittämistä ihan tavalliseen tapaan vaikken niitä tunnekaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä mietin kans eilen pitäiskö mennä äippäpolille näytille... Käytiin miehen sukulaisilla viemässä joululahjoja ja 1,5 tunnin automatka meinas olla mulle liikaa. Menomatka oli pahin. N tunnin ajomatkan jälkeen alko vihlomaan alapäästä. Vatsa ei kuitenkaan kovettunut samalla, et en oikeen tiedä oliko supistus vai ei? Vihlomiskohtaukset tuli säännöllisesti, reilun viiden minuutin välein. Ne alko aina vauvan liikkeillä ja tuntu kuin vauva olis ponnistanut vauhtia ylävatsalta ja tosissaan puski päätä mun haaraväliin ja vihlonta säteili emättimestä peräaukolle. Vaistomaisesti vedin lantionpohjalihakset tiukalle ylös ja pidätteiln hengitystä. Olisin halunnut nostaa pepun tuolista. Sitä kesti n puol minuuttia ja sit meni ohi. Päätin jo että jätetään kaikki tavarat ekaan paikkaan ja sit suoraan takas Turkuun ja äippäpolille. Mutta heti kun pääsin autosta ulos vihlonta katos täysin! Vähän aikaa istuskeltiin siellä ja olo helpottu. Ajomatka seuraavaan paikkaan oli puol tuntia kuoppaista tietä ja se oli taas tuskaa. Mutta taas kun pääsin autosta ulos olo helpottu. Siellä oltiin sit useampi tunti ja oli hyvä olla taas. Kotimatkan nukuin melkeen koko matkan ja loppumatkasta tuli vaan kaks vihlontaa. Suoraan sänkyyn nukkumaan ja sain hyvin nukuttua.
Tänään pitäis mennä jouluruokaostoksille, siis ostaa ruuat seuraavaksi viideksi päiväksi! Saa nähdä mennäänkö suoraan Cittarista äippäpolille... Onneks mennään koko perheen voimin niin voin juoksuttaa miestä ja lapsia hakemaan tavaroita ja ite vaan odotella kärryjen kanssa. :D
Kerrotteko te muuten rehellisesti miehelle miltä tuntuu jos on kivuliaita suppareita tms? Mä en eilen uskaltanut sanoa mitään miehelle kun pelkäsin että se köyttää mut seuraavaks sänkyyn eikä oikeesti anna mun tehdä enää mitään kotona, saatikka lähteä kauppaan. Mutta näkihän se päältäpäin etten voi hyvin ja kyseli jatkuvasti miten voin ja vastasin välttelevästi etten oikein hyvin mutta kyllä se tästä... Onneks sain pysyttyä hiljaa enkä älähtänyt ääneen kun vihlo.

Janna mulla on ollu kans tollasia samanlaisia tuntemuksia ku sulla ja helpottunut ku on liikkunut. Toi autossa istuminen on paha mullekki... :eek: en tiiä itekkää onko supistuksia vai mitä.

Enkä kerro aina miehelle jos oon kipeä tai miltä tuntuu... se on jo kerran mut raahannu päivystykseen puolen yön aikaan vaikkei mikää hätä ollu :confused: meinas olla hoitajallaki hauskaa ku sanoin miehelle sit et mitä mä sanoin, kaikki on hyvin. Hoitaja vaa meinas et taitaa isi olla vaa huolissaan. :rolleyes:
Sen jälkee en oo kaikkia oloja ja kipuja sille kertonu :smiley-angelic006

Ei ollu vaikuttanut ( pahasti ) nuo supparit, oli kait tarpeeks lyhyitä/epäkipeitä. Kätilö sano et ennakoivia on supistukset. Ei kyl lääkäri merkannu eikä sanonu kohdunkaulan pituutta :o sano vaa et ok, eli yli 3 cm kai pakko olla? Tosin jos on noitten takia lyhentyny yli 4 -> 3 cm noin nopeesti, ni mites sit ku tulee lisää? Pitänee kysästä neuvolassa jos näkys se mitta jossai. Vai lyheneekö tässä vaiheessa muutenkin jo?

Saatiin sit viel pienestä painoarvio, on 1200 g suunnilleen. Tosin oli kuulemma hankalassa asennossa, päätä ei saanut mitattua ja mittasi vaan mahan ja solisluun ( ? ).

Olen sanonu miehelle suppareista ja muistakin oireista, tuo osaa ottaa rennommin kun minä. Ja lähtee kyllä mukisematta tarkastukseen kun käskevät äpolilta..

Eilinen pisti kyllä vähän miettimään... Meidän ois tarkotus mennä koko perhe Turku-Tukholma risteilylle 26.-27.12. Lapset on jo teinejä niin ei heidän perässä tarvii juosta koko ajan ja ovat tyytyväisiä vaikka vaan pelattais korttia tanssiravintolassa tai hytissä kunhan saavat hyvää ruokaa, paljon karkkeja ja pari alkoholitonta näyttävää drinksua. Meillä on kaks A-premium hyttiä niin on tilaa ja kunnon leveät sängyt. Mutta vuorokausi lääkäreiden ulottumattomissa...
Ja toiseks suunniteltiin menevämme mun isän luoksi saaristoon uudeksi vuodeksi. Sinne on kahden tunnin ajomatka (1,5h autolla ja puol tuntia autolautalla). Täytyy ehkä lähteä hyvissä ajoin ja pitää jaloittelutaukoja puolen tunnin välein.
Onneks on neuvolalääkäri huomenna niin saa kuulla oliko eilisillä vihlonnoilla jotain vaikutusta.

Mannikka, sanoiko tai merkkasko lääkäri onko kohdunsuu pehmeä/kiinteä tai auki/kiinni? Ja kyllä se voi ihan normaalistikin jo ruveta lyhenemään, ei hätää vaikka vähän lyhenis. Ei oo mitään hajua mikä on hyvä mitta vielä ja mikä liian lyhyt kun mulla äippäpolilla ultratessa oli 2,2 cm ja ultraavan lääkärin mielestä ok ja lähetti töihin mutta neuvola hoitaja ja lääkärin mielestä oli liian lyhyt ja laittovat saikulle! Ota siit sit selvää...

Merkkasi vaan et kiinni ja tosiaan sano vaan et ok. Aattelin et merkkas sit mitatki, mut ei ollu kortissa merkintää.. No onpaha sit vaihtelua jos jostain 2,2 cm on ok :o noh, 30 päivä on neuvola ni kyselen sit.

Janna, älä siittä risteilystä huoli! Mun serkkua alkoi kans supistella tukholman risteilyllä. Laiva pysähtyi Maarianhaminassa ja hänet lennätettiin helikopterilla takas Suomeen... Vauva ei onneksi syntynyt vielä tuolla reissulla. Halusi vissiin vain lennättää mammaa ;)

Juu niin varmasti voi ollakkin, aloin vaa miettiin kun esikoisen aikaan tosiaan oli niin selkeesti huomattavissa :) kylhä tuolla muuten sit möngitään ihan mahdottomasti.

Mulla oli viime viikko töitä ja oon nyt ollu niin kuoleman väsyny et pitänee ilmottaa et ei kykene enää huomenna ja tiistaina tulemaan.. Tiedossa luultavasti ois ihan hulluja päiviä.

Jotain pientä supisteluaki oon havainnu ja liitoskipuja jonku verran ihan normi kotihommien takia. Pitäis käydä tänään jotain pienii jouluostoksii viel tekemäs.. Mut taidan jättää huomiselle ku menoja muutenki.. Ei yhtään jaksais alkaa pukemaan. Puhumattakaa et putsais autoa lumesta.. Huh. Nytki vois uinahtaa tähä sohvalle vaan

Apua mä en nyt oikeen tiiä mikä tota mun pirpanaa vaivaa.. Ollu jotenki normaalii hiljasempi enkä saa niit liikeit 5 puoleen tuntiin ja äitiki sano ihan ku maha ois pienentyny tai sit se on tullu vaa nii paljo etee.. Oon nyt syönny lettui,mut ei mitää vaikutusta..

Takaisin