oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin mittaan aina kotona ja koska tulokset on vastaanotolla aina jotain muuta, niin näytän omaa verenpainevihkoani.

Mulla oli eka lekuri kotona mitattu 60/107 ja volla 70/120 niin totesin että tehdäänpä niin että aina aamulla mittaan ennen volle tuloa ja paan numerot ylös..sit kun olin kipeenä yön valvoneena päivystyksessä niin 80/150 ja jo se että hoitsu lähti huoneesta laski paineen 75/135 mutta paljon korkeammat lukemat mulle kuin mitä ne on kotioloissa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä niin vihaan sitä, tuoli luistaa ja joko istun jalat heiluen ilmassa epämukavasti ja käsi pitää kurottaa pöydälle jotta yllän ja siinä vaiheessa ketutus on jo niin valtaisa että silläkin on jo osuus asiaan :)

Labrat ei ongelmaa sisätutkimus ei ongelmaa jopa hampaan paikkaaminen ilman puudutusta ei ongelmaa mutta se verenpaineen mittaaminen muualla kuin kotona argh..

Äsken mitattaessa mulla oli ensin 142/79 ja parin minuutin päästä oli laskenut 135/76. Sekä eilen että nyt istuin yli vartin ennen mittausta, ruokailusta oli yli puol tuntia ja kahvia en juo. Kädet on ihan turvoksissa taas, oikea pahemmin kuin vasen. Naamakin on turvoksissa mutta se taitaa kyllä johtua viime yön itkuista (kirjoitin siitä tuonne Raskausajan unet...). Torstaina on neuvola niin pääse tarkistamaan mitä mittari näyttää siellä.

Mulla eilen illalla ja nytte nii alkanu huimaamaan :/ Johtuiskohan siitä,että niskat nii jumissa? :/ Nooh mul on keskiviikkona lääkäri :/

Mulla on taas kahden illan + 1 aamun jälkeen semmoset olot, että voihan vi**u ja pe***le... Mikään kohta kropassa ei tunnu hyvältä! En saa öisin nukuttua kun tämä minun mahassa kasvava ihmisenalku valvoo silloin. Tunnen miten mun kyljet ja vatsanpeitteet rutisee. Voiko tuo vauvan liikkeistä aiheutuva epämukavuus tai ihan rehellisesti sanottuna KIPU johtua esim jos on liian vähän lapsivettä? Sitä kyllä oli normaalisti vielä rakenneultrassa. Ei vaan ole aiemmissa raskauksissa tuntunut tältä.

Täällä kans yks valkotakkiverenpaineesta kärsivä. Koko raskausajan on nyt ollu hyvät paineet kun kotona mittaillu (jopa paremmat kun normaalisti), ja heti kun jouduin kerran vielä vähän yllättäen mittaa lääkärissä niin johan oli koholla. En tiiä miten sitä mittaamista siellä lääkärissä niin jännittää että se saa paineet nousemaan.. on tää kehon ja mielen yhteys kyllä jännä. Välillä oikein nolottaa lekurissa mitata, kun sykekin huitelee tosi korkeella sen jännityksen takia :D

Tiada82, mullakin oli huimausta muutamana päivänä mut meni ohi. Melko varmasti johtui mulla ainakin jumissa olevasta niskasta, kun on taipumusta siihen et jos niska menee jumiin nii alkaa helposti huimaamaan. Mut kannattaa juu kysyä lääkäriltä!

Happy myös istukan paksuus ja sijainti vaikuttaa mulla oli lähes 4 cm patja ja mua ei oo kertaakaan sattunut rasvaa ei juuri ollut ennen palsuuntumista joten se ei vaimenna mutta kätilö tosiaan kysyi että onko mua ikinä sattunut potkut ja kun katsoin sitä kuin järkensä hukannutta se pyöritteli sauvaa hetken mahan päällä ja totes että täällä sisällä on aikamoinen airbagi sun ja vauvan välissä :)
Jos sun istukka on ohut oot hoikka ja vauva istukan edessä niin että pääsee kunnolla kenkimään ja kutitteleen mamman kylkiluita ?

Joo, istukka on takaseinällä ja vatsassa ei rasvaa ennen raskautta. Ja nämä liikkeet näkyy päällepäin tosi selkeästi. Luin juuri tammikuisten vauvan liikkeet-ketjua ja siellä oli tämmösiä tuntemuksia aika monta. Ja joku pohti myös sitä veden määrää. Minua lohdutti, että joku kirjoitti myös tuntevansa ja kuulevansa sen rutinan ja napsahtelun! Mulla on oikeesti tullut pari kertaa vedet silmiin kun on käynyt kipeetä. Ja miellän kyllä omaavani korkean kipukynnyksen. Nimim. Kolme synnytystä ilman epiduraalia takana (nyt otan kyllä kaiken mitä tarjotaan)

Joo se voisi selittää tuon, mullakaan ei ollut lihasten päällä paljoa fylliä mun kohdalla luonto teki mun kannalta kivan kepposen mullakin koko maha rytkyy puolelta toiselle mutta edes tuolla kylkiluiden alla kun se mekastaa niin ei satu muljahtelee vaan ja mua naurattaa täytyy toivoa että pysyy loppuun saakka :)
Tsemppiä sinne ja toivotaan että vave löytäisi kivuttomamman potkusuunnan <3

Mulla esikoisen aikaan neuvolas oli aina paineet vähä yläkanttiin, mut kotona aloin sitten mitata niin olivat ihan niiku pitääkin. Tässä raskaudessa paineet taas menee neuvolassaki ihan normissa, jopa melkein alhaiset ja sen huomaa kyllä äkkinäisesti jos nousee tai kääntyy niin silmissä vilisee pilkkuja.

Mulla on neuvolassa mitattaessa aina matalammat paineet ku äitipolilla, kyllä se jännitys ainakin mun kohdalla omansa tekee.

Minä oon niin tollo etten tajua edes jännittää..paineet on ja pysyy alhaalla. Terkkari aina hymähtää, kun ei se yläpaine nouse yli sadan. Oon kyllä ite testaillut ja leikkinyt nuilla mittareilla. Syön esim. Lakrisal-patukan, semmosia jauhosia lakritsa-salmiakkipastilleja, ja mittaan sen jälkeen niin mol. ylä-ja alapaine on noussut kympillä. Siinä sen näkee miten se suola vaikuttaa! Mutta siksi minä töissä syön lakuja, että oon huomannut jaksavani paremmin tehdä töitä kun ne paineet on siellä 110/90 hujakoilla. Pelkkä työnteko, edes yövuoro, ei nosta paineita mulla.

Mulla on ollu paineet 104-106 luokkaa,mut auta armias ku oli se neuvolalääkäri nii mun yläpalne oli 116 vissiin jos oikeen muistan :D

En muista missä ketjussa oli puhetta linea negrasta... Onko muilla viiva muuttunut?
Mulla se oli ennen häpyluusta napaan, mutta huomasin pari päivää sit et haalea viiva jatkuu navasta ylöspäin :p

Mulla ei oo tullut tässä raskaudessa, mutta edellisessä kävi just noin! Sen lisäksi koko alavatsa kasvoi valkoista nukkakarvaa :eek:

Takaisin