oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulin siis töihin päiväkotiin tänään ja sain kuulla että yksi lapsista on ollut koko viime viikon poissa, hänellä oli ad-virus (?) ja joku muu, mutta henkilökunta ei muistanut mikä se toinen oli... Eikä siis muille vanhemmille ole ilmoitettu mitään. Nyt tämä lapsi on takaisin hoidossa ja hänellä on suun ympärillä rupia ja pepussa punaisia pilkkuja. Ja kahdella muulla lapsella suun ympärillä auki raavittuja näppyjä ja rupia. Eikä siis kukaan tiedä täällä mitä ne on tai saisko nämä lapset edes olla päivähoidossa mutta ei ketään kiinnosta! Että ottaa päähän!!! Mä yritän täällä googlailla ja selvitellä kun en kuitenkaan viitsis soittaa tän yhden vanhemmille jotka tietäis vastauksen kun heiltä on jo kysytty kahdesti, he ovat vastanneet mutta henkilökunta EI MUISTA mitä he vastas!!! Siis oikeesti! Ei onneks vaikuta parvorokolta ainakaan. Kysyn kyllä tän yhden vanhemmilta kun hakevat iltapäivällä että voidaan informoida muita vanhempia. Grrr...

Sä ja vauva voitte itekin saada jonkun taudin tosta! Ihmiset on joskus niin tyhmiä :angry5

No siks mä oonkin niin tuohtunu kun ei yhtään ajatella vaikka mä oon nimenomaan pyytänyt että ilmoitetaan mulle jos talossa on jotain tarttuvia tauteja et voin tarkistaa pitääkö mun varoa. Ja nää kolme "pilkullista" lasta on siis kaikki mun osastolla!!

Th sanoi, ettei ole normaalia tämä supistelu ja sain käskyn levätä. Virtsa- ja valkovuotonäytteet otetaan ja ke lääkärille. Tämä käsky on nyt uskottu ja oon kotona:) Työoloihin sinällään ei ottanut kantaa, kun eilisen supistelut levossa oli itsellekin isompi huoli. Kysyn sitten lääkäriltä mitä mieltä on minun työpäivien kulusta, selkäkivuista ja kivikovasta pallomahasta..

Janna, ettei olis enterorokkoa? Meillähän sitä on ja pilkkuarmeijaa löytyy jos joltakin lapselta. Kuten multa itseltänikin, ai että on kaunis olo kun oon aivan täplikäs. :confused:

Teetu, mulla tosiaan ihan samoja oireita mutta ei vaan supistele. Kerro sitten mitä lääkäri sanoi! Mä sinnittelen töissä, tänään alkoi mun sijaisen perehdytys...

No niin, selvishän pilkkujen aiheuttaja. Tällä yhdellä oli ollut sekä adenovirus että märkärupi! Ainakin yhdellä toisella on nyt märkärupea kans, ihan selkeesti saman näköistä oli. Ja tämä nyt sairastunut oli ollut viime viikolla sairastaneen luona kylässä viime viikolla! Siis haloo!!
Ja yhdellä toisella oli sit viime viikolla enterovirus.
Kiva palata töihin tollaseen pilkkulandiaan. :D
Tiada, mulla oli ihan sama tänään töissä! Yli kuukauteen ei ole tuntunut mitään selässä ja pari tuntia kun olin ollut töissä oli selkä aivan törkeen kipee! Nyt en tiedä miten seisois tai kävelis, vaapun kuin mikäkin ankka! :( Saa nähdä kuinka monta päivää jaksan.

Mein tytöllä (4v) oli vuosi sitten märkärupi ja lekuri sano heti, ettei hoitoon ennenkuin ruvet ovat kuivettuneet. Oltiin sitten yli viikko tytön kanssa kotona. Lääkäri suositteli muutenkin olemaan mieluiten kotosalla koko taudin ajan. Päästiin tosi nopeesti kyllä taudista eroon, vaikka kovasti varoteltiin ettei märkärupi hevillä perheestä häviä. Meitäkin on 6, mutta kehenkään muuhun märkärupi ei tarttunut.

Edelleen iltasin supistelee täällä. Tänään oon ottanut tosi rauhallisesti ja sydänkään ei aamu-yön jälkeen on kiukutellut. Kai se täytyy uskoa, että kannattee ottaa jo rauhallisesti, ettei sitten joudu kaverin tavoin loikomaan loppuraskautta sairaalassa. Mieluummin löhöilen sitten kotona.

Mulla on kauhukokemus eräästä perheestä (ei tosin päivähoidon ajoilta vaan ihan muista yhteyksistä) joissa sitä märkärupikierrettä ei saatu katkeamaan millään ja yli vuoden jälkeen (oi kyllä!!!) lastensuojelu puuttui asiaan jotta lapset saataisiin kuntoon. Kun on likaista ja asunnot aivan schaissessa ja vanhemmat ja muut sukulaiset ei ota vakavasti niin sen siitä saa... :mad:

Mulla oli sitten tänään se lääkärikäynti. Supistukset ei ollu onneks kypsyttäny kohdunkaulaa eli hyviä uutisia. Lääkäri kirjoitti mulle 2 viikkoa saikkua. Ihan hyvä, koska menin joka tapauksessa töihin kun piti kiireisiä asioita hoitaa ja taas on supistukset sitä luokkaa, että tää on ainoo oikee ratkaisu.

Kyseinen lapsi oli 4 päivää poissa hoidosta! Ja tänään leuassa pari haavaa aukes kun hän raapi niitä niin että niistä tuli verta. Ja arvatkaas mitä?!? Perhe meni suoraan hoidosta uimahallille!!! Ei siis riitä että tartuttavat hoitokaverit vaan haluavat tartuttaa kaikki uimarit kans. Ärsyttää!

Elya, oikeesti?!? Tää on muuten toinen kerta kun kyseisellä lapsella on märkärupi! Viimeks oli myös isoveljellä mutta kuitenkaan eivät pitäneet häntä kotona viime viikolla, eli ties kuinka monta veli on voinut tartuttaa!

Täällä supistellu puol seittämän ekan kerran ja sit puol kaheksan ja nyt tuli taas uus supistus.. normaalia?:/

Mä en osaa selittää, mutta saan ite nuo supistukset menemään ohi kun rentoudun aivan täysin. Joskus on mennyt tunti ennen kuin lepo on auttanut. Mutta vaikee arvioida toisen kannalta. Tekeekö kipeetä, tuleeko tuskan hiki tai muuta?

Ne tuli eka silleen et tunnin välein ja sit tiheni puoleen tuntiin ja kyllä ne kirpas :/ Nyt ei oo vähään aikaan taas tullu veikkaisinki ettei neiti pitäny et olin töissä ja en tullu edes suoraan kotiin :) ja sohvalla istuin ku tuli :/

Muokattu viimeksi:
Tiada, nyt otat hyyyyvin rauhallisesti loppuillan ja jos jatkuu soitat äippäpolille. Jos laantuu otat kunnon yöunet ja puntaroit aamulla tarkkaan meetkö töihin. Jos töissä selkä kipeytyy taas huomenna soitat neuvolaan ja kerrot tästä illasta. Tollasia kipeitä säännöllisiä suppareita levossa ei kuuluis tulla vielä! Onneks väli oli noinkin pitkä kuitenkin.

Janna, valitettavasti kyllä. Eihän toi märkärupi nyt ihan ensimmäinen ja ainoa huolenaihe ollut mutta aivan varmasti viimeinen niitti ja pahimmalla mahdollisella tavallahan siinä (vanhempien kannalta) kävi, poissa ovat ja pysyvät. Ei oo muuten leikin asia se märkärupikierre, vaikuttaa muuhunkin kasvuun ja kehitykseen ilmeisesti pitkittyessään...

Takaisin