oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään mitään konstia yön aikana puutuneeseen käteen? Neuvolasta sain vinkit levottomiin ja puutuviin jalkoihin yöllä, mut kädestä unohdin sanoa... :o
Tuo on kyllä pirullinen, se on itseasiassa ennemminki jäykkä ku puutunu, oikee käsi ranteesta sormiin... Sukkien ja hiustenlaitto aamulla hankalaa ku käy kipeää :(

Mulla on nyt sit vissiin napa tulehtunu :/ se on popsahanu ajat sitte jo ulos mut nyt se on ihan punanen ja näyttää siltä et siin olis haava :/ Ajattelin nyt eka kokeilla puhdistaa sitä säännöllisesti ja jos siit ei tuu mitään nii sit lääkäriin :)

Mulla ei oo napa pullahtanu mutta oli mokoma napakuoppa tulehtunu joku aika sitte. Muutamana päivänä ku suihkautin sinne septidiniä (aseptiki kuulemma käy) niin tulehdus on muisto vaan :)

Tiada kokeile puhdistaa napa hyvin ja varovasti ja sipaise vaikka yöksi kerros bepanthenia siihen se saattaa rauhoittaa ärsytystä ja sitä voi käyttää haavaumille.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä kans tuota puutumista käsissä :/ Todella inhottava vaiva... Aamulla kun ei tunne kättä tai käsiä ni ei meinaa millään päästä sängystä ylös kun ei kädet aluksi toimi :/ Mutta haluisin kysyy teiltä jotka on odottanut aikasemminkin: onko jollain ollut sellaista tunnetta/ vaivaa kun, kun käy vessassa, niin paineen tunne tulee tuonnen ala kertaan... Onpa huonosti selitetty mut tätä on nyt jatkunut yli viikon kun tuntuu, että pikkuinen painaa aina sillon vessassa käynnillä alas ja tuntuu melkeen että pitäisi työntää vaavia ulos kun on se paineen tunne tulee... Supistuksia ei ole tai muita oireita.
Pitää varmaan ottaa neuvollassa maanantai puheeksi varmuuden vuoksi :)

Hyvä idea Maarit se voi olla vähäoireinen vti.
Mulla oli ennen raskautta useampi vuosi takaperin vti ja ne oli oireillaan niin rajuja ettei jäänyt epäselväksi oliko vai ei ja mulla oli aina ylim satsi antibiootteja kotona siltä varalta että se iskee kun tunnin sisällä eka oireesta kuumetta oli 39 pissasin verta jne.
Mutta kun tulin raskaaksi ei ollut muuta oiretta kuin lisääntynyt vessassakäynti ja epämääräinen paine alavatsalla eli mäkään en osannut yhdistää sitä vti hin.
Pikaviljely ei näyttänyt tulehdusta mutta labra analyysi paljasti lievän tulehduksen joka sitten hoidettiin turvallisella antibiootilla pois.

Kysy vaan Maarit neuvolassa asiasta.. muistan kyllä että loppuraskauksissa se vauva on painanut alakertaa jo aikaslailla, mutta ei mitään ponnistamisen tarvetta/tunnetta pitäis ilmetä. Mulla on tälläkin hetkellä ajoittain hankaluuksia saada rakko tyhjenemään kunnolla, limboon ja venyn tuolla pytyllä sitten joka suuntaan, että vauvakin vähän saattaa siirtyä jos painaa rakkoa.

Voi juma mitä liitos kipuja taas! Tuntu et häpyluu halkee kahtia! Ei pystynyt liikkuu ei mitään. Menin taas kontilleen ja pylly pystyyn, hieman auttoi.

Maarit en tiiä onko sama vai eri tunne, mulla vessassa käydessä ei pysty kunnolla jännittämään pissatessa kun painaa. Mut mä aina vähän nostan mahaa ja motkotan vauvalle, tuntuu auttavan ;)
Mainitse silti neuvolassa, jotta katsovat.

Mitähän tällä kertaa.. Oikeaan pohkeeseen alkoi sattua. Jalat on vähän turvoksissa, mut jos johtus siitä niin luulis sattuvan molempiin jalkoihin. Nostin jalan vähäks aikaa ylös ja helpotti vähän, mut samalla alko sattumaan samalla tavalla oikeeseen käteen vähän ranteen yläpuolelle :o ja jalassa eikä kädessä näy mitään.. Pitää kirjottaa neuvolaa varten joku oirelista, eihän näitä kohta muista itsekään. Kunhan ei tulis veritulppaa, on nimittäin suurentunut riski miun suvussa..

Mannikka soita varmuuden vuoksi äitipolille / päivystykseen se tulppa on helppo testata ja sulkea pois

Olipas kiva tunne ku kädet turpos kesken kauppareissun. Räpylät on ku Hulkilla... :eek:

maarit mullakin tuntuu painetta alakerrassa kunistun pöntöllä, (ei siis alavatsalla). En nyt muista oliko samanlaista esikoisesta. Esikoinen oli tosi aikasin jo laskeutunut tonne todella alas ja epäilen et niin tääkin olis tehny, eli et sen pää vaan painais tossa pöntöllä istuessa.

Olen tässä viimosen kuukauden aikana ymmärtänyt mille vauvoista tuntuu, jos niitä ei röyhtäytä kunnolla ennenkuin laittaa ne nukkumaan. Herään joka hiivatin yö siihen, että rintaa ikäänkuin ahdistaa. Sitten nousen ylös, röyhtäisen ja jatkan nukkumista. Ei mitään hajua miksi. Koskaan aikasemmissa raskauksissa ei tällasta oo ollut. Se oikeesti sattuu, kun ilma ei pääse ulos.

Mua kanssa röyhtäyttää iltaisin ja välillä on vaikea saada sitä ulos. Lisäksi kun myös närästää, niin saattaa tulla vtsansisältöä mukana, mikä ei oo niin kovin miellyttävää :/ Miestä naurattaa, kun mä sikailen enemmän kun se.

Magnesium-suihke on aivan loistava keksintö! Samoin tyynyt. Mulla on jalkojen puutumisiin, kuumotuksiin, suonenvetoihin jne. auttanut toi suihke ja käsiin auttaa, kun löytää hyvän asennon tyynyjen avulla. Vauva ja kohtu siellä painaa lihaksia ja hermoja.

Tukkoinen nenä hoituu seesamiöljy nenäsuihkeella.

Vessassa mullakin painetta alapäässä. Ummetustahan tuo ja tietysti vauva painaa myös. Kuituja ja kaikkea vatsaystävällistä kannattaa syödä, jotta suoli toimii hyvin. On todella inhottavaa, kun jatkuvasti on tunne, että tarvis mennä vessaan, kun muutenkin saa rampata pissalla koko ajan.

Harjoitussupistukset olen nyt hyväksynyt jokapäiväiseksi riesakseni ja niihin ei valitettavasti auta muu kuin lepo. Yritän muistaa juoda myös runsaasti vettä ja huolehtia siitä, etten rasita itseäni liikaa.

Koitetaan kestää! Enää ei montaa viikkoa. Tsemppiä kaikille tuskastuneille. Itselläni on välillä todella epämukava ja inhottava olo. Enää en saa nukuttuakaan kuin parin tunnin pätkissä. Vaikea raskaus, indeed!

Takaisin