oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi kyynel mikä uneton yö... Ja töihin meno aamuun. Mul piti olla 3 vapaata, mutta meillä oli jo eilen vajaa miehitys niin meen tänään paikkaamaan. Olinkin hakenut tän päivän palkattomaks alkujaan kun piti olla koulua, mutta se on peruttu joten sama olla hyödyks ja tienata. Mutta sitten on saatava lepoo viikonloppuna, alan olla ihan tööt :(
Mies oli nyt vieressä nukkumassa kun oli 2 edellistä yötä töissä. Se ois varmaan nyt ollu "puputtelutuulella", minä kun jo asiasta tai asian puutteesta aiemmin mainitsin... :rolleyes: Mutta joo, kerta mä jo kerkesin tästä aiheesta vetää herneet nenään niin jatketaan sitten ilman. Minä oon sitten kamalan jäärä kun sille päälle satun!
Mutta nyt oon kyllä rehellisesti sanottuna liian väsynyt ja kääk, exä soitti illalla: äitilleen on jo aloitettu saattohoito, munuaiset on pettänyt. Hän käytti tyttöjä viime la sairaalassa ja tyttö reppanat oli sitä mieltä, että mummi voi hyvin ja paranee. Nyt olikin käyny näin, että kunto romahti nopeesti. Alkuyöstä itki toi 10-vuotias ja äsken 12-vee :( Ehkä mun kannattas nousta pakkeloimaan naamaa, että saan ihteni ihmisen näköseks seitsemään mennessä!

Olipa sekava kirjotus, mutta siis: aiheena mieliala. Se menee näin: 1)happy→2)angry→3)sad ja eiku alusta!

Joo mä kans nukahin illalla ja nyt en saa unta... piti lähteä liikenteeseen aamulla mutta ei taida tulla mitään...

Mä ajattelen niin, että vaikka en sais unta niin kropan on levättävä. Niinmpä makaan vaikka väkisin sängyllä. Nyt kyllä vois jo nousta, kello soi 10 min päästä.

Mun vanha vatsavaiva tuli riemastuttamaan mua aamu 6 vatsa tyhjeni ensin alakautta sitten yläkautta ja toista laidallista odottaen, vettä juoden että olisi luistavampaa.
Sain 7 vuotta sitten Intiasta tuliaisena blastokystis hominis nimisen pöpön joka on 90 % väestöstä ja ei aiheuta mitään oireita. Mulle se aiheuttaa ripulin + oksun useammaksi tunniksi ja rajuuden vuoksi loppupäivä meneekin sitten usein torkkuen..

Mulla ois lääkäri lentolupaa varten 1145 ja 3d ultra 1345 joten täytyy toivoa tämä menee siihen mennessä ohi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täälläkin todella surkea yö täkana. Saatiin eilen sisarusrataspaketti, tai siis luultiin saaneemme rattaat mutta itse runko tuleekin jälkilähetyksenä. Nyt tuli vain vauvakoppa, sekä autoistuin. Eli siis ekat ja vikat suuremmat ostokset tälle uudelle tulokkaalle. Jotenkin vaan iski, että sieltä se vauva nyt tulee, kun tuo koppakin on nyt tuossa, ja isäntä siinä vieressä esikoisen kanssa hokemassa "vauva, vauva". Lisäksi töissä eilen kävi työkaveri, joka on myös hyvä ystävä, näyttämässä omaa kolmikuistaan. Ja kun vielä luin tuolta kaksos-odottajaketjusta, kuinka siellä jo syntyi eka 2015-kaksospari eilen viikoilla 31+jotain, niin iski sellainen paniikki, että kierin, möyrin, palelin, mahassa kiersi, ramppasin vessassa, ja itkin, jostain iltakymmenestä aamuyhteen asti. Jos olisi ollut läppäri kotona, oisin pitänyt kotipäivän, mutta kun ei ollut, raahauduin toimistolle ja toivon, etten purskahda itkuun kun vieläkin se olisi varsin herkässä... onneksi saa lähteä ajoissa pois, kun "pitää" mennä esikoisen päiväkotiin auttamaan neitiä leipomaan pipareita iltapäivällä. Ehkä tässä nyt sinne saakka pysyy kasassa, jos oikein tsemppaa.

Ja siis en nyt ihan varma ole mikä tässä itketyttää. Lapsi on haluttu, lähinnä kai hajottaa se epävarmuus kun ei tällainen excel-ihminen kestä sitä ettei tiedä milloin tuo pikkuinen päättää tulla maailmaan. Että tulisi jo, niin se osuus olisi ohi. Mutta siis ei kumminkaan ihan vielä, saisi vielä useamman viikon olla mahassa ja kasvaa ja kehittyä, mutta jotenkin vaan haluaisin silti, että tuo synnytys-osuus olisi ohi ja pääsisi jo harjoittelemaan kaksilapsisen perheen elämää.

Nonih, se ois sit silmätulehdus ja korvalehden tulehdus ja 2x antibiootit :(
Onneksi pitäis lähtee silmätipoilla ja voiteella niin ei tarvi popsia pillereitä mitkä sekottas mahan.

Tsemppiä mju ja mannikki noitten tautien kanssa! Ompa hurjaa että kaksosia on jo syntynyt :)

Ei sitten riittänyt pelkät supistukset tän viikon oireisiin... Illalla huomasin, että takapuolesta tulee verta ja yöllä oli tuhrinut alkkaritkin. En tiedä mistä johtuu, täytyy seurata.
Aamulla tuli sitten vähän verta nenästäkin... Sen verran mustaa huumoria pitää harjoittaa, että kun en sormenpäästä meinannut saada veritippaa sokerimittausta varten, niin vitsailin miehelleni, että otanko mittauksen nenästä tai takapuolesta. :wink

Olo on todella väsynyt. Illalla oli päänsärkyä, joka tuntuu tulevan uudestaan. Verenpaineet on hieman koholla normaaleista arvoistani eli täytyy seurata tätäkin. :sad001

Onneksi oon vielä tämän päivän sairaslomalla. Maanantaina sitten se lääkärikäynti. Täytyy tuoda kaikki oireet sitten esille.

Hui, KayKay! Ei kuulosta yhtään normaalilta.o_O Sinuna soittaisin kyllä johonkin päivystykseen ja kysyisin mielipidettä.

Neuvolaan soitin ja olivat tuosta verenvuodosta sitä mieltä, että johtunee peräpukamista ja olisi ihan normaalia. Tietty seuraan tilannetta eli tarvittaessa sitten sairaalan päivystykseen viikonloppuna.

Täällä mennään smoothie paastolla eikä juuri viitsi yskiä tai pieraista seuraukset saattavat vielä näin totaalityhjennyksen jälkeen olla arvaamattomia :(
Tyhjensin itseni totutun mukaisesti aina sappinesteeseen saakka ja olipa kiva mennä lääkäriin sille mun idari omalääkärille hakeen lentolupaa ja yrittää teeskennellä kaikki on jees ja siinä luvan kirjoittamisessa tuliostamisessa meni tunti (2 riviä tekstiä )
Koska kramppasin kaksinkerroin joka kerta tuntuu välillä supistuksia mutta liittynee tuohon oksuun.
Vave oli 1.3 kiloa pullaposki reisiluun mitta 6.7 cm ja kaikin puolin normaali. Ujo piimä halaili taas istukkaa joten kasvokuvaa oli vaikea saada se nukkui ja hymyili tyytyväisenä vaikka maman vointi on ollut parempikin.
Istukka oli paksuudeltaan 4 cm ja ihan ihon alla joten ei ihme että liikkeitä tuntee "vaan 5 kertaa" päivässä :)

Mistähän mäki saisin tarkistettua noi muut mitat kun joka kerta korostavat vaan sitä vauvan painoa ku ultrataan ja sille ainoastaan on paikka neuvolakortissaki... Viimekski oli taas sellanen mutisija se ultraaja etten ottanu mitään tolkkua o_O

Saitko mashnu kuvat mukaan? Niissä jos on mitattu reisiluun mitta näkyy yleensä niissä ?

En minä oo saanu ku alkuraskauden ultrasta kuvia mukaan mutta näistä kerran kuukaudessa käytävistä ultrista ei niitä anneta. Tarvii vaan koittaa teroittaa korvat seuraavaa käyntiä varten että saa jotain tolkkua muistaki mitoista :)

Mä, Mashnu, kuuntelen aina korva tarkkana mitä lääkäri hoitajalle höpöttelee, kun ottaa mittoja. Eihän siitä normi ihminen mitään tajua, mutta viimeksi päättelin, että 280 tarkoitti vauvan pituutta ja reisiluun pituudenkin osasin päätellä, mutta en millään sitä muista. En mäkään noista kontrolleista mitään kuvia saa. Lääkäri vilasee vauvan noin viidessä minuutissa. Hyvä, että ite tajuaa mikä jäsen on milloinkin tarkkailtavana.

Mä aina koitan kovasti kuunnella, mutta niin kamalasti mutiseva täti on nyt pari kertaa ollu etten mä edes kuule mistä se puhuu. Noh, 2 viikon päästä taas kuvaillaan niin tarvii muistaa kysyä. :)

Mulla on taas kerran niin ristiriitaiset fiilikset töihin menosta maanantaina. Supistelut on selvästi laantuneet kun olen ottanut äärimmäisen rauhallisesti koko viikon kotona. Mut hiukan pelottaa mitä tapahtuu jos meen töihin, alkaako supisteleen enemmän taas vai jatkuuko rauhallisempana?
Mut enemmän oikeestaan huolestuttaa hengitys nyt. On todella raskasta hengittää ja hengästyn pelkästä syömisestä. En tiedä johtuuko keuhkojen pienentyneestä tilasta, flunssasta, radista vai niiden yhdistelmästä. Ei varsinaisesti ole nuhaa mut kurkussa on limaa jota yskin irti muutaman kerran päivässä (eilen tuli sellanen yskimis kohtaus et tuli oksu :( ). Onneks on ma-aamuna kontrolli-ultra äippäpolilla niin täytyy siellä kysellä tästä hengenahdistuksesta kans.

Takaisin