oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin oli käsikopelolla 3cm kohdunlaula ja lääkäri oli tyytyväinen ettei nää mun supistelut ollu siis vaikuttanu :) mulla ei oo kukaan kattonu mitenpäin tuo vauveli tuolla pötköttää :/

Ruppuruusa, miul tuntuu pää heti häpyluun yläpuolella ja peppu oikealla puolella. Oli ultrassa just niin kuin olin ajatellutkin. Muutenkin jos on vähänkin pinnassa, tuntuu pää ja peppu helposti ja pään erottaa pepusta, kun tuntuu että on luuta ja siis kovemman tuntunen. Vähän kun kokeilee aina välillä niin alkaa tunnistamaan (:

Joo siis ite testaillen sanoisin et on pylly ylhäällä ja pää taitaa olla taas niin alhaalla lantiossa ettei tahdo saada tuntumaa. Samoin oli esikoinen aikasin jo niin alhaalla et oli tosi vaikee päätä mitata/tunnustella tuolta lantiosta...

Sepä sitten varmaan painaa myös mukavasti ja aiheuttaa supisteluja.. Onneks ei siullakaan ole aiheuttanut muuta. Puol päätä suunnilleen tuntuu häpyluun yläpuolella, eli on aika alhaalla. Ihan kohdunsuulla oli kyllä ultratessakin.

Joo ei oo tarvinnu murehtia sitä että talvitakki ei mee enää kiinni ku tarkenee huidella takki aukiki pitkin kyliä. Piisas kyllä tolle selälle tänään se että käväsin miehen mukana lähikaupassa (autolla). On varmaan sunnuntaina päivystyksessä käytävä hakemassa uus saikkulappu jos ei toi oikeesti meinaa hellittää IKINÄ toi jumi. Isäntä kokeili ja sano että mulla on koko oikea kylki ja oikea puoli selästä turvoksissa. Ilmanko puutuu oikea käsi nyt vaikka mitään sillä ei tekiskään. Ni jos sitä taas viikko irtoais lepoa kun ei töihinkään kykene. Olis kyllä reilumpaa työnantajalleki jos ei tarttis tipoittain noita saikkulappuja sille kantaa... Hmmph. :oops:

Mulla ei oo viellä tullu tota hirveetä kuumuutta. Enemmän viellä oon tällä vilukissa puolella :)
Mutta muistan kyllä mitä se oli olla viimesillään kun ulkona oli lämmintä se +30.

Mä oon kautta paksuuden ollut lämmin vaikka normaalisti vilukissa joka nukkuu useimmiten verkkarit jalassa ja huppari päällä kun palelee mutta nyt riittää tosiaan kevyt pukeutuminen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla vaan edelleen palelee :( Oisko joskus yöllä ollu kuuma kun herään ja huomaan, että peitto on pois.

Osaako joku selittää tän rh neg ja pos jutun? Siis olen itse rh neg ja vauva on rh pos? -kiitos-

Tossa oli vissiin se vaara et äiti alkais kehittää jotain vasta-ainetta, mutta sitä ilmeisesti yritetään ehkäistä jollain. Mun kaverilla tuli ongelmia toisessa raskaudessa tuon takia mutta kaikki meni kuitenkin hyvin. Eikö neuvolassa oo puhuttu tuosta? Th osaa ehkä paremmin selittää. Mistä muuten tiedät sun vauvan veriryhmän?

Sain jotain vasta-ainettaa piikillä pyllyyn:) ja sit synnärillä saa seuraavaks. jotenki mulle ei vaan avautunu koko homma tuolla neuvolassa!?!? Verikokeella se saatii selville että vauveli on pos. Samalla ku kävin sok.ras testeissä ni ottivat tuon.

^mulla kans otettu toi koe, tulokset ei ollu viimeeksi neuvolassa viel tullu, enkä oo soitellu perään, ehtii ne kuulla 10.12.kin seuraavalla käynnillä.
Sitä ei käsittääkseni tehdä kuin Rh - äideille koska + äidit ei reagoidu - vauvoihin millään tavalla.

Kaikilta otetaan verivasta-aineet sillon alkuraskauden verikokeissa mut jos on ite Rh+, ei haittaa vaikka vauva olis Rh-. Koska Pivi1989 on ite Rh- eli Rh-tekijä puuttuu, myös noita vasta-aineita seurataan, alkaako niitä muodostua. Ja niitä alkaa muodostua jos vauvan Rh-tekijällisiä +punasoluja kulkeutuu Pivin vereen. Jos Pivin mies on + niin vauvakin on tod.näk. +. Jos ne vasta-aineet kulkeutuu vauvaan, ne alkaa tuhoomaan vauvan +punasoluja eli tulee anemia tai pahempaa.

Ja seuraavan vauvan kohdalla niitä on jo valmiiksi veressä mutta tota voidaan hoitaa.

Tossa lyhyesti. Esim. tällä lisää: http://metku.net/~pesu/artikkelit/rh.php

Pilvi, hyvä että oot saanu sen piikin. Ja kiitos Riipitii täydennyksestä! Mun kaverilla kävi tokassa raskaudessa toi että vauvalta alko tuhoutua punasoluja, mutta sitä pystyttiin onneksi hoitamaab ja terve lapsi heillä :)

Mä oon kans Rh- ja just piti vähän aikaa sitten käydä "ylimääräsessä" verikokeessa sen takia, sama oli esikoista odottaessa :) ja th sanoikin että me "miinus" äidit joudutaan käymään useammin verikokeissa :) ja sillo ku esikoinen synty niin osastolla taisivatkin laittaa jonkun piikkin juuri tuon rh- vuoksi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin