oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei ainakaa pääse ees läpi jos ei ole soittoaikaa.. Tai ei ole linjat auki sillon ja sit ei voi ees viestejä jättää, joku nauha vaan pyörii mis kertoo soittoajat. Joku numero mulla onneksi kyllä löytyy mikä on suoraan neuvolatädille jos tulis joku tosi tärkee juttu, mut sitä ei näy Yleisesti missään, joskus vaan laittoi neuvolatäti viestillä labratulokset nii se sit jäi talteen. Soittaessa ne on niillä aina salaisena. :/ onneks soittoaika nykyään meillä 12-14 neuvolaan nii yleesä kerkee soittaakki jos asiaa tulee.. Ennen se oli 8-10

Mä sitten vihaan näitä tissi kipuja :D mulla on maito noussu taas tosi hyvin ja on rinnat sellaset ihan pinkeet ja kasvanu varmaa lähemmäs 4kokoa -.- ja mulla oli jo valmiiks D-kuppi :Dd mutta tosiaan nyt ollu sellasta inhottavaa kipua heti niinku joku tökkis puukkoa rintaan ja pois mietin että johtuisko tosta kuinka huimasti kasvanu ja ku sitä maitoakin tulee kunnolla jos pikkusenkin koittaa purisraa rintaa..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Masc, aika jännä ettei apua saa pyytää silloin kun sitä tarttee. Yleensä se hätä ei iske ihan just soittoaikaan!

Ei meilläkään ole neuvolassa mahdollista jättää viestiä. Soittoaika on klo 12-13, mutta jos on vapaata, vastaa muunakin aikana. Äitiyspolin synnytysosasto on sitten oikeita hätätapauksia varten mihin aikaan vaan.

No on taas eroja kunnittain! Täällä on myös yhteydenpito vaihtoehtona tuo sähköposti, mutta ei oo vielä siihen tarvinnu turvautua kun tuo puhelinyhteys pelaa hyvin.

Oireista taas vois mainita tuon ristiselän/lannerangan... Se ei sitten yhtään diggaa näistä iltavuoroista! Meen tänään paukuttaan kolmannen illan putkeen ja viimeksihän siitä seuras saikkua. Yhdeksän tunnin seisominen on liikaa :(

Illalla heittäydyin sohvalle selälleni kun tulin kotiin ja siihen jäin... Ei kärsiny yrittääkään nousta suuntaan tai toiseen. Mies nosti ylös, mutta vesi kirpos silmiin. Ei sentään molemmilla vaan siis mulla... Tavallisesti oon vielä tykännyt nukkua selällään. Vaikka mulla ne lomat häämöttää jo edessä niin kyllä tässä joutuu mennä päivän kerrallaan.

Voi Happy, oot varmaan koittanut kaikkia tukivöitä? Enemmän/vähemmän korkoa kengissä saattaisi kanssa kääntää selän asentoa helpommaksi seistä pitkään? Mä oon huomannut korkkareiden (n. 3,5cm) olevan paremmat (kävellessä tosin) kuin suositeltujen matalapohjaisten.

Mutta voi hyvänen aika tätä tiineyttä: äsken mietin, että kummitädille pitää lähettää joulukortti ja jotenkin kertoa terveisiä tulevalta vauvalta. Oikein sitten itkuun asti liikutuin tästä raskaudestani, kun isäni puoleiseen sukuun ei ole tullut pidettyä yhteyttä isovanhempien kuoleman jälkeen eikä siellä kukaan tiedä mun tai pikkuveljen raskauksista.

Liikutuin etenkin, kun tämä on ensimmäinen meidän sukunimeä jatkava omassa sukupolvessaan, vaikka veli onkin vain 5 viikkoa perässä.

Mulla on ihan hyvä tukivyö, se ei vie koko kivuntunnetta selästä, mutta se kun se tukee selkää oikeeseen asentoon niin sekin helpottaa. Olin unohtanut tuon kenkäasian.. Siis sanoihan mun siskokin siitä, mutta unohtui. Kahtelenpa tänään paremmat kengät jalkaani. Yövuoroissa aikoinaan teinkin niin, että vaihdoin toiset työkengät kesken vuoron. Se tuntuu hyvältä ja siitä vois nytkin olla apua! Siis yks oire on tää aivojen kitistyminen ja huonomuistisuus....

Minä oon myös miettiny pääni puhki, että oonko muistanut kertoo kaikille lähimmäisille vauvauutisia? Mutta luulen, että suku jo tietää. Meillä onneks tuo yhteydenpito toimii ja molemmin puolin, sekä isäni että äitini puolen suvuissa. Ja lapsirakkaita ovat molemmin puolin. Ihan hyvä, että minun ei ite tarviikaan kaikille kertoa. On ne reaktiot olleet niin "en usko sinua"-luokkaa, että uskotelkoon joku muu ;)

Laita Riipitii kortti menemään johon lisäät oman nimen jälkeen esim. "ja vauva mahassa" ♡
Pitäs aiheuttaa Joulumieltä kelle vain!

Mä kans ajattelin kirjoittaa joulukortteihin meidän molempien nimet ja masuasukki :) Muutama sukulainen on joille ei olla itse kerrottu, mut eiköhän neki tiedä jo jonku muun kautta... :)

En ookaan tullut ajatelleeks tuota että joulukortteihin vois jo lisätä vauvan kans... Mä rakastan joulua ja askartelua ja laitoinkin just ekat joulukoristeet esille mutta jostain syystä tänä vuonna joulukorttien teko tökkii. Ei vaan keksi mitä tänä vuonna askartelis... Piparkakkujakin leivottiin jo eka satsi! :)

Janna maalaat tontun mahaan, otat kuvan ja laitat siitä kortteja. Tai haet kangastusseja ja teet samaa sarjaa sun vauvapaitojen kanssa tonttupaidan, jos ei paljaan mahan lähettely sukulaisille tunnu hyvältä.

Riipitii, mä näin just neuvolan ilmoitustaululla mainoksen belly paintingistä, eli joku maalaa oikeesti esim Nalle Puhin kuvia raskaana olevien vatsaan ja sit siitä otetaan kuva! Tuo koko vatsan peittävä Nalle Puh kuva maksoi 40€. :D

Ei taas tuu nukkumisesta mitään ku vatsahapot korventaa kurkussa asti. Ja Renniet on ihan yhtä tyhjän kanssa. Tietää apteekkireissua, tarvii hakee sitä stydimpää närästyslääkettä jonka nimeä mä en koskaan muista... o_O

Mä meinasin panikoida eilen illalla... Oli pikkarit märät ja laiton pikkuhousunsuojan ja vaihdoin tunnin välein ja aina oli aina kostea ja mun mielestä imelän tuoksuinen. Ei siis tullut paljon mut kuitenkin jotain tihku. Onneks vauva oli kiltti ja potkasi joka kerta kun tökin häntä niin ei tarvinnut olla niin huolissaan. En sanonut miehelle mitään kun hän oli ottanut oluen ja ajattelin et jos hän tulis mukaa ä-polille hän ei pääsis ite kotiin jos mut otetaan sisään... Päätin odottaa aamuun ja kattoa tilanne uudestaan sitten. Mutta yön jäljiltä oli suoja kuiva! :) Viikon päästä on kontrolli-ultra ä-polilla, siihen asti kun malttaa pitää hermonsa kurissa. :)

Onko teille tullu jo sitä tummaa viivaa (lina negra?) mahaan? Mä en yhtää muista millon se tuli esikon kohalla, mut nyt ei vielä näy. Ei kyl haittaa :P

Mulla ei aiemmissa raskauksissa oo sitä viivaa tullut mutta nyt on hyvin haalea viiva navasta YLÖSPÄIN rintojen väliin...

Jos se on tullakseen, niin kyllä se yleensä tulee jo hyvissä ajoin. Itsellä oli ekassa hyvin tumma viiva häpykarvoituksesta rintojen alaosaan asti, mutta nyt ei mitään.

Takaisin