oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Solfiza: ei oo itellä ollut mutta olen kuullut että tuo voi liittyä samaan liitoskipujen kanssa, eli paikat vaan löystyy...

Mä oon taas kuullu jotain häntäluun asennosta, että voi jopa estää alatiesynnytyksen. Tuli vaan mieleen kun mulla on vähän kipee myös. Oon kyllä synnyttänyt jo 3 ihan perinteisellä tavalla, mutta mursin häntäluuni noin 5 vuotta sitten.

Mulla on häntäluu kans kipee jos istuskelen liian pitkiä aikoja. Tosin se on aina vihotellu välillä enkä pysty tekemään tavallisia istumaannousu vatsalihasliikkeitä. Yläasteella oon loukannu ton häntäluuni.

Mullakin tuntuu häntäluussa. Ei oo varsinaisesti kipee mut kyllä huomaa istuneensa koko päivän. Luulin sen johtuvan satulatuolista.

Tänään on taas ollu oikee napa-ilta. Tuntuu että ratkee koko napa irti justiin. Inhottavaa.

Mulla oli esikoisen raskaudessa toi häntäluu todella kipeä! Työkaverit ihmetteli kun en aina rapsalla halunnu istua kun istuutuminen ja ylösnouseminen oli pahimmat... mulla kivut oli pahimmillaan joskus puolesvälis raskautta ja helpotti sit loppua kohden. tässä raskaudessa ei niinkään oo häntäluu vaivannu. kipuja enemmän tuossa häpyluun alueella.

Mä oon taas ennättänyt lukemaan... siis semmonenkin osu silmään, että raskaushormonien määrä raskauden eri vaiheissa vaihtelee. Eli voiko se oireiden ilmentyminen johtuu tuosta? Esim. just tuo pahoinvointi, se hävis alkuraskauden alussa jo, mutta välillä sitä näyttäytyy edelleen. Sitten tuo mieliala... Huh... Nytkö se vasta alkaakin? Heräsin tänä aamuna valmiiksi ärtsynä ja piti jo miestäkin varoittaa, että alan kohta ehkä tappelemaan.

Mä oli kovasti sitä mieltä et täs raskaudes ois mielialat heitelly merkittävästi enemmän kuin ekassa... miehen mielestä oon ollu ihan yhtä kamala molemmissa :rolleyes:
Mut varmasti nuo hormoonien heittelyt vaikuttaa noihin oireisiinkin tai kuulostais ainakin loogiselta.

Mulla menee viiva keskellä mahas ja sain eilen kuulla et se on hormooni viiva ;D Sit myös kuulin et mitä rauhallisempi odottaja nii sitä rauhallisempi lapsi :D Tää ronsu siis on siksi niin aktiivinen et mulla ei oo hermoi yhtään :D

Muokattu viimeksi:
Kuulostaa hyvältä! Mä nimittäin oon ihmetelly miten oonkin omlu tavallista rauhallisempi nyt raskauden aikana. Mitä nyt oon vähän viimeaikoina itkeskelly. Masukki taitaa onneksi siis tulla rauhalliseen isäänsä :) Mitä nyt välillä kyllä potkii rauhattomasti tuolla masussa, että kai siinä on sit osittain meidänkin sukua :D

Eikös joku ollu tääl jo sanonu et ois maitoo tullu lammikollinen tissestä? Mä heräsin vähä aika sit ja mulla on tullu vasemmast rinnasta maitoo semmonen pieni lammikko :/ Onneks tänää on lääkäri nii pääsen sanoo sille siitä :)

Olipas se yö voi prkl.... :mad: eilisen päivän aikana sain kehitettyä itelle flunssan ja kamalan kurkkukivun, niinku joku ois raspilla nielua raastanu. Koitappa siinä sit nukkua ku saa vähän väliä herätä vessaa, yskimään ja niistämään... Hei en mä tällästa oo tilannu :eek:
Ja kaiken lisäksi tullu näköjään takas tuo jalkojen kipuilu yöllä ja kädet puutuu edelleen o_O sit mä vielä jotenki onnistun yön aikana "unohtaa" et oon raskaana... :confused: tulee käännyttyä kyljeltä toiselle aina nii vauhdilla et repäsee melko makiasti mahasta, kyl sen sit taas muistaa :rolleyes:
olikohan siinä kaikki... :wink kivaa päivän jatkoa kaikille!! :signs001

Tänne on kans flunssa löytänyt tiensä... Aamulla en voinut ottaa Strepsilsiä paaston takia niin nyt on kurkku kuin Sahara.
Mä en normaalisti ole vainoharhainen mut tän raskauden aikana olen senkin piirteen itelleni kehittänyt! Eilen illalla telkkaria katellessa mun mielestä näkö oli normaalia heikompi ja jotenkin sumea. Yritin tihrustaa näänkö jotain pilkkuja tai olisko päänsärkyä tai muuta raskausmyrkytykseen viittaavaa... Mutta taitaa vaan tää flunssa vaikuttaa näköönkin jo. :/ Miks mun kohdalle osu toi ylireagoiva terkkari viljelemään kaikenlaisia kauhukuvia päähän?!?

Mulla taas ihan toisinpäin... Olin ennen aivan kauheen vainoharhanen, heti jos vähä oli maha kipee tai jotain ni kuvittelin ekana sen pahimman. Mut nyt ku on raskaana ni toi on hävinny kokonaan pois :)

Mullakin alkanu myös tuo jalkojen kipuilu/levottomuus, kun menee nukkumaan... Magnesium jo käytössä, jalat yritän muistaa kerran päivässä nostaa seinää vasten, mut voi olla että veden juominen on taas unohtunu... Pitää yrittää skarpata!

Janna75, raskaus voi itseasiassa vaikuttaa tilapäisesti näköönkin. Siksi silmälasien käyttäjiä ohjeistetaan, ettei välttämättä kannata raskauden aikana uusia laseja. Ei ainakaan, jos näkötestissä ilmenee, että näkö olisi muuttunut. Se kun saattaa hyvinkin synnytyksen jälkeen palata takaisin alkuperäiseen tilaan.

Joo mä kans satuin lukee tosta jostain just vähän aikaa sit. No toisaalta näköhäiriöt voi olla merkki raskausmyrkytyksestäkin kai?

Takaisin