oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ma huomasin luentojen alettua etta voin heittaa vesikuikkaa mun linsseilla, en nahnyt niilla oikeestaan mitaan, nain paremmin ilman niita.
joo ne nakohairiot voi olla pre eklampsian / eklampsian oireita mutta siihen usein liittyy paljon muutakin, kuten turvotukset, verenpaineen nousu, nopea painonnousu, proteiini, sokeri pissassa
Helpointa itselle on seurata tuota verenpainetta kun on mittari kotona, niin kauan kun se on alhainen niin ei haittaa vaikka valilla nakyy palloja tmv, sekin kun voi johtua esim asennon nopeasta muutoksesta.

Aamulla kun nousen sängystä, mulla on päkiät tosi hellät. Työkaverille tänään puhuin, niin se sano että nyt kun mainitsin, niin silläkin oli. Mitä kummaa yön aikana tapahtuu :confused004

Moikka. Hyppään vähän kuokkimaan tänne helmikuisiin vaikka maaliskuun vauvaa odottelen. Mutta mimmosia verenpaineita teillä muilla on ollut? Mulla oli tänään n. 100/59 syke 68. Tuntuu hurjan matalalle. Onkohan ihan ok?

Ihan ok on Naranja. Mulla oli viimeks 114/66. Huomaan kyllä et jos nopeesti nousen ylös niin näkyy tähtiä, eli matalilla paineilla ei kannata kauheesti poukkoilla ettei taju lähde... Kannattaa pitää huolta et juo riittävästi ettei matalat paineet pahene nestevajeesta,

Ja alkuraskaudessa usein laskee entisestään mullakin oli yläpaine hädin tuskin 100 ja alapaine 59.. Sai aika varoen nousta ja väsymys oli vietävä

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on siinä mielessä jännästi, että normaalisti on matala verenpaine, mutta raskaudella ei oo siihen mitään vaikutusta. Veriarvot kyllä sitten senkin edestä muuttu.

Koko alkuraskauden oonkin vetäny lähes päivittäin salmiakkia. Töissä aina ollut leijonarasia.. Kunnes luin et salmiakis/lakuis on jokin ainesosa mikä ei ois terveellist sikiölle. No nysse kostautuu matalina paineina

Ei kun sitä salmiakkia/lakua ei saisi syödä siksi että se nostaa verenpainetta. Mutta jos paineet on alhaalla, niin sehän toimii silloin vähän kuin lääkkeenä eikä siitä silloin mitään vaaraa ole.

Naranja, eiks se ainesosa mikä ei oo hyvä raskaana oleville oo just se että se nostaa verenpainetta? Näin mä olen ymmärtänyt ja syön edelleen hyvällä omalla tunnolla salmiakkia ja lakritsia. Ja eiks ihan neuvolan ohjeiden mukaankin ole sallittua syödä 50 g päivässä.

NYT VASTA mä tajuan mistä te ootte puhuneet kun olette valitelleet lonkkakipuja! En meinannut päästä sängystä ylös kun oikea lonkka oli niin pirun kipeä. Ja kun menin takas sänkyyn menin sit vasemmalle kyljelle niin nyt sekin on kipeä! :(

Naranja taisi tuolla lakun haitallisella ainesosalla viitata glykyrritsiiniin, jonka on suurina määrinä todettu vaikuttavan haitallisesti lapsen kongnitiiviseen kehitykseen ja lyhentävän raskauden kestoa. Havaitut erot ovat tosin olleet hyvin pieniä; esim. raskauden keston osalta keskimäärin vain muutamia päiviä. Tässä vähän lisätietoa aiheesta: http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/lakritsi-raskausaikana-heikentaa-lapsen-alya

Ok, eli tuon artikkelin mukaan 100g puhdasta lakritsia viikossa olis maksimi.
Mulla itse asiassa täysin päinvastoin menneet edelliset raskaudet! Esikoista odottaessa en syönyt lainkaan lakritsia tai salmiakkia ja hän synty ennenaikaisena ja hänellä on todettu ADD. Toista odottaessa en ollut niin nuuka ruokien suhteen ja söin kyllä lakritsia ja salmiakkiakin ja hän synty täysiaikaisena eikä ole keskittymishäiriöitä. :D

Juu lääkitsin itteeni salmiakil ku alussa pyörrytti matalat paineet. Mutta tosiaan sitten törmäsin tuohon artikkeliin ja lopetin päivittäiset annostukset :) viikonloppusin kyl oon syöny!

Aiemmin kun valittanu että tää mun heruminen on ihan toispuoleista eli vasen solkenaan välillä ja oikea tihkuen.. nyt se on kääntyny päinvastaiseksi :D alkaa jo itteä naurattaa (ja miestä kans kun se huomaa.. tosin sillon mä vastaan sen katseeseen "ammuuu" :p)

Lamaannuttava väsymys häiritsee normaalia elämää. Tänään on ollut sellainen päivä, että oon vain vessaan jaksanut raahautua. Suihkuun meinasin nukahtaa pystyyn. Sellainen jännä, epämukava olo. Tällainen olo mulla oli esikoisesta vähän ennen synnytyksen alkua. Nyt on kuitenkin vasta viikkoja 28+3. Toivottavasti ei vielä ole tulossa.

Mites teillä muilla? Väsyttääkö?

Mä olen pelkällä itsekurilla jotenkin selvitytynyt duunipäivästä muusta muhun ei sitten ole ollutkaan.. Nukun vähintään 9 tunnin yöunet ja ainoastaan viikonloppuna voi olla mahdollista että olen hereillä vielä 10 aikaan..
Viikonloput alkaa tuntua lyhyitä joten palautuminen viikosta on huonoa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Töissä täällä... ei voi/ei saa väsyttää...mutta väsyttää silti...huoh... Psyyke vie, tämän jälkeen 17 vuoroo enää!

Takaisin