oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiada, toivottavasti ei! Nimittäin minä en ikinä ole palellut näin paljon kun tän raskauden aikana! Oon niin jäässä vaikka miten puen. Pelkään että mun vauva paleltuu...

Se saattaa jopa tykätä vibrasta :) tuskin on haittaa tai sitten pitää tärinän olla jo aikamoista

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä kanssa yks vilukissa.
Samoin mun kroppaan on ilmestyny ihmeellisiä punasia pisteitä, jotka ei kutia kylläkään.
Ja tää kutiaminen on tuttua, kun kerran atooppinen ihottuma, mutta nyt tuntuu ettei mikään rasva määrä auta :eek:
Samoin tissien kutinasta on tullu sietämätön vaiva jo :oops:
Ja onko muut huomannu et raskauden myötä mustelma herkkyys on kasvanu? Nykyään tarvi kun hipasta johonkin, nii mustelma tulee.

joo täällä tulee kans mustelmia tosi herkästi. Saa aina miettiä mihin muka oon taasen ittiäni kolhinu :o nauranki aina et oo vissii kävelly liian läheltä seinää tmv. :)

Mulle on aina tullu herkästi mustelmia :) mutta oon muuten huomannu että oon vähä kömpelömpi ja törmäilevämpi kun aiemmin.

Täällä myös yksi herkkä mustelmien saaja :) Mies joskus vitsaili, että jaahas, sä oot taas kolhassut itses untuvatyynyyn ja mustelma tuli :D

Mäkin saan aina herkästi mustelmia enkä oo huomannut, että se taipumus ois nyt lisääntynyt; ennemminkin päinvastoin. Toisaalta kohtelen itseäni hellemmin nyt kuin normaalisti. Useimmat mustelmat syntyy normioloissa treenatessa ja nyt oon ottanut nimenomaan sillä rintamalla varovaisemmin ja jättänyt selkaiset jutut väliin, joissa kolhuja herkemmin tulee ihan vaan siksi etten teloisi mahaa ja sen asukasta.

Vilukissa oon myös ollut aina. Mulla ei oo juuri koskaan kuuma (paitsi kunnon treenin jälkeen tietty) eikä Suomessa ole juuri milloinkaan niin lämmin, että luopuisin pitkähihaisesta. Nyt raskaana olo on vähän sellainen, kuin ois jatkuvassa kuumetaudissa. Yhdessä hetkessä tärisen horkassa ja toisessa on niin pirun kuuma, että on heti pakko riisua kaikki vaatteet, mitkä vain sillä hetkellä paikan ja seuran huomioiden kehtaa. Näistä kahdesta olotilasta tuo kuumuus on kyllä ollut huomattavasti ahdistavampaa. Heti tulee huono olo, jos hetkenkin on liian lämmin. Palelemiseen oon toisaalta tottunutkin, joten siinä ei oo mitään uutta, vaikka voi sekin joskus olla tuskaista, kun palelee niin, että sattuu.

Multa puuttuu edelleen tuo kuuma&hiki... Nehän johtuu kilpirauhasen toiminnasta ja kuuluu raskauteen. Mulla tuo vilu tulee varmaan anemiasta ja matalista paineista. Aiemmissa raskauksissa oon ennemminkin tuskaillut just tuota kuumuutta ja se maha on ollut tosiaan ihan ku patteri! Työkaveri tuskailee kans kuumuutta ja lähtee viemään roskat t-paidassa kun mä vedän päälle fleecen ja takin. Hän siis oottaa kans. Sitten se kävellä leuhottaa kädet levällään, tuulettaa paidan kaulusta ja kainaloita ja nauttii kylmästä ilmasta... Minä hypin vierellä lämpimikseni ja hoputan kun sisälle ois päästävä ja nopeeta...Huh huh :confused:

Happy, mullakaan ei muuten noita kuumuuskohtauksia oo nyt tullut muutamaan viikkoon; tarkemmin sanoen sen jälkeen kun hemppa tippui n. 140:stä 104:än eikä oikein meinaa lähteä nousuun. Paineet on toistaiseksi olleet ok.

Meillä tytöt on huolissaan vauvasta, että miten se tarkenee mun mahassa :) Sanoin et kaikki lämpö kertyykin sinne pikkusen ympärille niin ne sai huokasta helpotuksesta. Mies totes kans, että minun pääkin on kylmä! :eek: Joo-o.. Jäätävä nainen...

Mulle ei tässä oo vielä tainnu juuri uusia arpia tulla, ku mahanahka ei ollu kerenny kunnolla palautuu edellisestä ja jaksaa venyy nyt. Esikoisen aikaset vaan näkyy semmosina vaaleina. Meil mies hoitaa nää mun masun rasvaukset joka ilta, ku ite en jaksais/muistais :D ja siitä on niin kiva silitellä tätä miun palloa. Neuvolas kauheen huolissaan oli arvista ja rasvausta + tukivyötä suositteli et ei tulis enempää. Totesin et ne on esikoisen aikaset siinä, eikä ne minuu haittaa pätkääkään vaikka tulis lisää. Esikoisesta tuli rv10 aikaan varmaan jo ekat vaikka rasvailtiin sillonki tyyliin plussaamisesta lähtien. Tisseihin ei oo tullu vaikka on nääki paisunu, näkyy vaan selvemmin jotku teininä tulleet vanhat vaaleat arvet.

En muista onko ollu mainintoj, mutta heruuko kukaan muu? Mulla siis päivittäistä niin että kohta tarvii varmaan jo liivinsuojat :D

Untuva mulla alkanu kans heruun, varsinkin jos on vauvoja lähellä. Sitä kun on nyt vaikee välttää, kun tuntu et puoli kaveri piiriä sai vauvan tossa muutaman kuukauden sisällä :D
Mutta tää jäätävä lonkka/selkä kipu, joka iski eilen illalla ihan yhtäkkiä. Kiva jos meinaa kestää pitkäänki, nii miettiä ens viikolla töihin menoo.

Mulla ei oo ees vauvoi lähellä, en oo oikeeta vauvaa nähny puolee vuotee :D
Mut tosiaan aattelin että tää on sit viimesen kk asia mut 4kk aikaa ja nyt jo virtaa välil solkenaan. :P

Mulla on nyt parina päivänä tuntunu siltä et jostain valuis tuolt emättimest(sori kuvaus) niiku nestettä,mut ku meen vessaan nii ei mun alushousut oo niin märät ku kuvittelisin jos sielt ihan esim.lapsi vettä tai pissaa valuis nii ainoastaan alushousuist löytyy valkovuotoo..kannattaakohan soittaa mihinkään? Vauva kumminki liikkuu ihan normaalisti..

Muokattu viimeksi:
Takaisin