oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilisiltaiset napakivut vaihtuki sitten oikein kunnon vatsan kouristuksiks ja vessa tuli yön aikana tutuks. Uppis potki koko yön ku minä kärsin kivuista. Pikkasen väsyttää... Liekö joku ruuansulatushäiriö ollu ku söin aika tuhdin päivällisen.

Mäkin yökukuin, kympin tuntumassa nukkuu, vähä ennen kahtatoista ylös ja yhen aikaan takas nukkumaan. :/

rintakehalla ihana aurinko ihottuman nakoinen ihottuma ja voi gsus kun se kutiaa ja kirvelee, vedin aamulla bepanthenin siihen paalle ja pehmeimman mahdollisen paidan paalle, just tuo dekoltee, rintakehan ylaosa, voisko enaa ohuempi ja herkempi iho olla, nyt lahti pyykkiaine vaihtoon ja onneks pe on lekuri niin voi sit nayttaa sille tata. ma kaytan koko tahdonvoimani hereilla ollessa etten raapis, yolla varmaan oon raapinutkin

Mulla on koko raskauden ajan ollut rintakehällä punasia pisteitä. Pienen ötökän puremajäljiksi niitä pitkään luulinkin kun ne tuli jo kesällä. Ne ei kylläkään kutise, mut ei ne näytä häviävänkään. Mutta ei taas lisikään.

joo mulla on samanlainen iho kuin sulla Happy, pilkullinen ja herkka, todella herkka. Punoittaa tosi herkasti kaikesta arsytyksesta, mekaaninen, kemiallinen jne mutta taa nyt on ihan omissa sfaareissaan taa kutina, huomasin nyt myos etta kun olin mandariinin kuorimisen jalkeen vaan pyyhkaissyt kadet pikaisesti ja koskin kasvoja niin nyt kutiaa sit posketkin...

onko muille tullu raskausarpia? Mä oon rasvannu ihoa aamulla ja illalla joka päivä, mut alkuraskaudesta en "tajunnu" et kasvaahan ne rinnatki... :) aloin niitä rasvaamaan mut vissii liian myöhään... :( mä inhoon mun tissejä just nyt, ne on ihan kauhian näköset täynnä raskausarpia :'( :o

Pikku Myy, mulla on reisissa ja hanurissa vaaleita raskausarpia ajalta kun ne kasvoi kovaa (puntin takia)
Rasvaamisella voi ehkaista muttei taysin estaa niiden syntymista, ratkaisevampaa on kudostyyppi eli jotkut saavat helpommin kuin toiset. Jos yhtaan lohduttaa, ne vaalenee ja olen nahnyt nuoria maks 18 vuotiaita tyttoja salilla suihkussa joilla on nakyvia raskausarpia ympari ampari kehoa, jotka tuskin ovat synnyttaneet yhtaan lasta.
Ei kolo komiassa eiks vaan :) ?

Yöh, inhoon itteeni kun oon muutenkin saamaton tekee jotain kun ei huvita. Nyt kun sain alotettua raivaus-, siivousprojektin niin joutuu vissii pitää taukoi enemmän kun maha vetää kireeksi.

Mä oon rasvannu itteni kerran päivässä suihkun jälkeen raskauden alusta asti ja on tullu vaan pari puolen sentin pituista arpea (hädin tuskin ees huomaa) vatsaan vasemmalle puolelle. Rintoihin ei oo tullut (vielä) mitään, eipä ne oo kyllä niin pinkeiltä tuntuneetkaan. Maha on iltaisin aina aivan ratkeamispisteessä.

Rasvoja oon vaihellu. Välillä Ceridalia, välillä perusvoidetta. Sit on mulla Bepancarea (tosi paksua, menee ikä ja terveys ku levittää) ja just tänään ostin apteekista Aqualan plussaa (kosteuttava perusvoide, hyvä kuulemma talvella - en oo vielä testannu), kun edellinen perusvoide loppui. Tänään päätinkin että rasvaan massun ja rinnat aamullakin, jospa nuo ei sit ois niin pinkeitä. Mut kutissut ei oo kyllä yhtään, kun on jaksanu rasvata! Normaalisti tähän aikaan vuodesta saa ittensä kynsiä verille...

mä muistin plussan jälkeen ekalla kolmanneksella levittää laardia iholle ehkä 3 kertaa, kun kaikki energia meni purjoannikin loitolla pitämiseen. Tokalla kolmanneksella ja ilmojen viilennyttyä muistin taas rasvaamisen ja oonkin muistanut melkein joka ilta levittää rasvaa vatsalle, rintoihin ja reisiin ja pakaroihin. Uusia raskausarpia aikaisempien hopeanuolien rinnalle ei vielä ole ilmaantunut.
Rasvoina on Elizbeth ardenin green tea joka toimii kiireessä kun imeytyy nopsaan
illalla aseena on joko aqualan plussa tai sitten ihan oljy

Eikä mua kyllä nuo arvet haittaa, niitä on jo pehvassa (hanuri levis teininä yllättäen), rinnoissa (jotka sain hieman myöhään parikymppisenä, myöskin yllättäen). Etureisissä on kans jokunen salireissujen saalis. Vaalentuneethan nuo on vuosien saatossa, joten ei paniikkia...

Mullakaan ei tästä raskaudesta oo vielä uusia arpia tullut. Rasvaillut oon lähes joka ilta nyt tokalla kolmanneksella. Ekan raskauden jälkeiset arvet (vaaleat) näkyy nyt vähän selvemmin, mut ei mulle sillonkaan paljon arpia tullut vaikka isomahainen olinkin :) Mahanahka on kyllä alkanut ajoittaain kutiamaan, joten rasvailut muistaakin paremmin nyt.

Öööhh... ihon kosteutus? En muuten oo kertaakaan rasvaillut ihoa tän raskauden aikana! :D Edellisistä raskauksista tuli hiukan raskausarpia mutta enemmän oli tullut jo ennen sitä kun paino pikkuhiljaa nousi parikymppisenä. Nyt ei siis ole vielä tullut uusia arpia.

Mä oon edelleen ekan raskauden jäljiltä kuin seepra vaikka siitä on tosiaan jo se reilu 9 v. Silloin pääsin ihan viimeisille viikoille ilman uusia arpia (vanhoja oli ennestään rinnoissa ja reisissä nopean naisistumisen jäljiltä) mutta sitten kesä-heinäkuun kovimmilla helteillä (yli 30 'C) iski hetkessä älytön turvotus ja iho suorastaan repesi paitsi mahasta myös lantiolta ja jopa käsivarsista. Isoimmat ja syvimmät arvet tuli nivusten alueelle ja vasta synnytyksessä.

Nyt ei oo vielä uusia arpia tullut, mutta en usko, että tulen niiltä välttymään. Varmaan taas loppuraskaudesta/ synnytyksessä niitä kertyy kiitettävästi. Öljyän itseäni kiireestä kantapäähän aamuin illoin, jotta vauriot jäisivät edes mahdollisimman pieniksi. Niin kyllä tein viime raskaudenkin aikana, joten en ole turhan toiveikas...

Ainoan toivoni laitan siihen, että arpia voisi tulla tällä kertaa vähemmän, koska a) uusille ei ole tilaa ja b) vaun sivuilla oli joku artikkeli, jossa muistaakseni kätilön/ kätilöiden empiirisiin kokemuksiin perustuen todettiin, että arpia tulee jostakin syystä keskimäärin enemmän nuorille äideille. Esikoisen syntyessä olin 21, joten lukeuduin vielä tuohon kategoriaan; nyt 31-vuotiaana en niinkään. Saa katsoa, kuinka käy.

Mulle ei ole vielä ilmestyny uusia arpia vaikken oo rasvaillukaan. Vanhat raskausarvet johtuu yksinkertasesti lihomisesta. Oon joskus painanu 15 kiloa enemmän ku nyt raskaana ollessa niin vielä antaa nahka myöten vaikka masu paisuukin :) Sain mä kyllä kaupan päällisenä kesällä jotain raskausarpivoidetta kun ostin apteekista vitamiinia ja kalkkia, mutta se on jossain hukassa koko tökötti... Tähän asti pärjäilly kosteuttavalla suihkusaippualla.

Ei ole vielä arpia ilmestynyt, ekassa raskaudessa niitä tuli lantioon, muutama viiru jenkkakahvoihin. Tokassa raskaudessa tissit turpos maidon noususta niin että tuli komiat arvet. Tissi arvet on hävinneet kokonaan, tuntuu vaan pehmeältä niistä kohdista. Ekat arvetkin hävisi melkein näkymättömiin. Rasvata en jaksa, pari kertaa viikossa saa luvan riittää.. :)

Ei ole tullut arpia eikä toivottavasti tulekaan. Entuudestaan on nuoruudenaikaisia reisissä, takana vyötäröllä ja rinnoissa. Esikoista odottaessakaan mahaan ei tullut ainuttakaan, vaikka kasvoikin valtavaksi kummuksi. Ja jos ottaa huomioon, että vatsa venyi vain 9 kk aikana eikä arpia tullut, kun taas nuoruudessa lihominen yms. ajoittui useammalle vuodelle ja arpia tuli, niin taitaa se ihokudoksen laatu ja sijaintikin vaikuttaa. Ilmeisesti siis vatsanahkani on kestävämpää sorttia, kuin esim. rinnat.

Mä esikoista oottaessa laitoin sitä öö ceridal öljyä päivittäin mut ei se mitään auttanu :D rv32 jälkee pamahti maha,kyljet,selkä täyteen arpia.. Joten nyt en oo rasvannu yhtään ihan sama tuleeko lisää vai ei :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Lähdin duunista aikaisin kotiin aivastelemaan ja kutiamaan :) rintakehä punoittaa vieläkin hurjasti nenä ihan tukossa ja silmät vuotaa vettä ja nekin kutiaa eli taitaa olla joku allerginen reaktio päällä kun flunssa oli jo viime viikolla eikä kuumetta ole. Tätäkö se raskaushehku on näytän rinnasta punatulkulta..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Osaako joku sanoa,onko tärisemisestä haittaa vauvalle?
Oon kova vilu kissa ja tärisen melkeen aina ku on vähänki liian kylmä :/

Takaisin