oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jannah, mulle kans tehty keskeytys ja ainakin itelle neuvottiin, että kannattaa odottaa sen jälkeen ainakin yhdet menkat ennen kuin alkaa uudestaan yrittämään. Kroppa menee kuitenkin sen verta sekaisin siitä kaikesta, että ois hyvä antaa sille aikaa tasaantua (ettei mene taas kesken). Voi olla mahdollista, että oot paksuna tai sit meni mylly sekaisin... Noissa mun saamissa ohjelapuissa ainakin lukee, että "kuukautiset tulevat yleensä 4-6 viikon kuluttua keskenmenon hoidosta". Muistaakseni terkkari sanoi, että joillakin voi mennä parikin kuukautta. Oli miten oli, tsemppiä jatkoon - eiköhän tuo muutaman viikon sisään selviä mikä on tilanne.

Mä olin just saannu hoidettuu mun atooppisen ihon kuntoon ja sitten tää vauva ilmoitti tulostaan ja iho näyttää siltä ettei sille ois tehty mitään :( Toivotaan et paranee ku pikkunen syntyy :)

Nii no toi unohtu mainita et mulla on talvisin atooppista ihottumaa, mut rasvoilla pysyny hyvänä. Nyt sitten tuntuu ettei mikään rasva auta ja voi hemmetti tätä kutinan määrää.
Kun vaan olis nyt sitten tän raskauden ajan vaan, eikä jäis pysyväks.

Tiada, mulla vähän sama... :D Joinain päivinä tosin ihan ok mut toisinaan näytän siltä ku käsivarret ja kaula ois hiomapaperilka hinkattu.
Mulla ei oo ikinä ollu finnejä, tai siis ehkä kaks vuodessa, mut nyt niitä poksahtelee vähän väliä. Ei mitään kymmentä mut kolmesta viiteen kerralla on ollu järkytys jo.

Pikku myy; mulla myös herppes juuri nyt, on ollu myös nenässä, ja oli tosi kipee. Alku raskaudessa mulla oli 3 (!!!!) herppestä samaan aikaan huulissa. Olin aika botoks beibe! Aivan turvoksissa.. :D

Hei, onko täällä kellään ollut semmoista ongelmaa raskausaikana että vauva on todella alhaalla jo puolessa välissä raskautta? Kävin eilen rakenneultrassa (viikkoja tänään 20+5) ja ultraajalla oli todella vaikeuksia saada katsottua pään rakenteet kun oli niin alhaalla ja tänään kävin lääkärissä jo muutaman päivän jatkuneiden voimakkaiden alavatsa kipujen takia. Kerroin lääkärille että vauva on tosi alhaalla johon lääkäri vaan tokas että sehän kääntyilee siellä vielä tosi paljon mut sitte ku teki sisätutkimuksen niin joutui itsekkin toteamaan että on niin alhaalla että sen tuntee :o mietin vain että onkohan tämä nyt sitten jotenki vakavampi juttu tai onko mahollisuus että vauva syntyis etuajassa kun lääkäri ei sitä kertonut käski vain tulla heti uudestaan jos tulee selkä kipeäksi tai kipu pahenee niin ettei voi liikkua. Ja liikunta kiellon sain, ei saa siivota eikä nostella.. kellää kokemusta tämmösestä? :o

En osannut otsikoida että olisin tehnyt oman tälle mut kaitpa täälläkin sais vastauksia :)

Jospa sulla on vaan lantio ja paikat jo löystyneet sen verran, että kohtu sisältöineen pääsee laskeutumaan niin alas. Jos kuitenkin kohdunsuu on kiinni eikä kohdunkaula ole lyhentynyt, niin ei se sieltä vielä tule.

Hei, onko kohdunkaulan mitta merkattu neuvolakorttiin vai mikä on se mitta minkä lääkärit on merkannu tuohon kohdunsuu-pituus kohtaan?

Juu. Kohtu koostuu siis varsinaisesta kohtuosasta ja sen alaosassa on tämä kohdunkaula, mikä yhdistyy emättimeen. Raskauden loppua kohti kohdunkaula pehmenee ja "sulaa pois". Sisätutkimuksissa mitataan niitä senttejä, paljonko kaulaa on vielä jäljellä ja se on kohdassa kohdunsuu pituus. Katsoin neuvolakorttia esikoisen ajalta ja siinä raskausviikolla 26 kohdunkaulan pituus on ollut 4 cm ja sitten viikolla 35+6 enää 2 cm. Kohdunsuun taas pitäisi vielä tässä vaiheessa olla kiinteä ja kiinni. Sekin rupeaa sitten hiljalleen pehmenemään ja synnytyksen lähestyessä/käynnistyessä avautumaan. Ensisynnyttäjillä kohdunsuun pitäisi ruveta avautumaan vasta sitten, kun kohdunkaula on poissa.

Mulla oli toi mitta ollu varhaisultrassa (7+2) 5cm ja neuvolalääkärillä (17+2) 3cm. Pitäisköhän tuosta huolestua? Kiinteä ja kiinni on kuitenkin ollu. Alavatsalla aina välillä kuitenkin kipuja ja paineentunnetta.

Tiada, mulla myös atooppinen ihi ja toinenkin ihosairaus. Kutina on ihan tolkuton! Toivoin että raskaus helpottais tilannetta mutta lähinnä pahensi! Olen saanut tässä raskauden aikana valohoitoa ihoon ja se on vähän auttanut mutta kutina on silti hirveä!

Eiköhän se ole pääasia, että kaulaa on jäljellä ja että kohdunsuu on kiinteä ja kiinni. Varmasti ne kaulan mitat on muutoinkin vähän yksilöllisiä, eikä sitä voi suoraan toisen mittoihin verrata.

Mukava kuulla et muillakin samoja mittoja, ehkäpä siis normaalia. Mulle ei lääkäri tainnu mitään siitä sanoa, huomasin vaan tuosta äitiyskortista.

"Ystäväni" päänsärky ei ole vielä näyttäytynyt tälle päivää... Sain aamulla munkkikahvit suoraan sänkyyn (en normaalisti ikinä syö munkkia!) ja näen tässä selvän syy-seuraus-suhteeno_O
Munkki oli tietenkin "pahaa", etenkin se paksusokerikuorrutus, ja oli tosi vastenmielistä syödä se:rolleyes:
Mutta jos kroppa/raskaus/vauva sitä vaatii, niin kait tässä on tehtävä periaatepäätös ja alettava päivä sillä energiapommilla:p

Eilen illalla rupesi mahaan sattumaan niin paljon etten pystynyt liikkumaan, vähän kyn liikahti ni johan vihlas. Pötköttelinkin sitten vaan sängyssä ihan liikkumatta. Sama ollu tänäänkin mutta ei läheskään yhtä pahana. Pelottaa että mistä johtuu, onko liitos kipuja vai johtuisiko siitä kun eilen saatiin muutto suoritettua en mielestäni mtn kovin painavaa kantanut ei olis ehkä kannattanu kantaa mitään vai mitä mitä?? Nyt siis menossa rv 21+3. Kaikki on niin outoa, ensimmäinen raskaus kyseessä.

Tänään töihin ajellessa vatsaa juili taas oikein urakalla. Sen verran verenpaineita nostattava aamu oli ;) Siinä kun 4v lapsi latelee kaikki tuntemansa kirosanat ja potkii ja lyö minkä ehtii, alkaa ainakin tämän mamman hermot kiristyä...huoh, onneks pääs töihin lepäämään ;)

Toivottavasti sulla knyttet on rauhallinen työpäivä tuon aamuisen vastineeksi!

Takaisin