oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä niin toivon ettei kasva noi tissit yhtään. Normaalistikkin on jo 75G/H. Alkaakohan kohta olla jo aika et pääsis pienentään näitä?

Siis mitä ihmettä??? Mulle on ilmestynyt sekä nenän varteen että toiseen käteen peukalon juureen sellaisia pieniä kirkkaanpunaisia jälkiä, ihan kuin katkenneita verisuonia. Ikinä ennen ei oo tuollaisia ollut. Voiko tää olla raskausoire?

Joo, mä täsmälihon nenään ja peukun juureen... :p Toivottavasti ei sentään. On tää tuulenhalkoja nimittäin muutenkin jo ihan riittävän kokoinen. Ehkä mun nenä (ja peukku) on sitten vaan jo joulutunnelmissa...:rendeer

Samsam.. Mulle tuli esikoisen aikaa kans kasvoihi noita, mut mulla mahto johtuu sillo oksentamisesta ne.. Sit synnytyksen (ponnistelun) takia oli naama pari päivää aiiiivan täynnä niitä.

En kyllä tajua, mistä noi on voinu tulla. En mä nyt tässä oo mitään ponnistellut, eikä mulle viimeeksi tullut tuollaisia edes synnytyksessä eikä silmätkään edes punoittaneet, mitä monille kuulemma tapahtuu. Paikkanakin noi "katkeilukohdat" on ihan outoja, kun toinen on tosiaan snenänvarressa siinä luun kohdalla ja toinen peukalon juuressa. Kummaa.

Muoks. Toisaalta jos nää läiskät nyt edes raskauteen liittyy, niin eipä oo oireina pahimmasta päästä. Voin kyllä ottaa näitä lisää, jos sitten vastaavasti vältyn esim. edelliseltä kierrokselta tutuilta rampauttavilta liitoskivuilta. Läiskää naamaan vaan, anti tulla! :grin

Muokattu viimeksi:
Oikeesti. Milloinkohan mä opin että ei kannata esim. syödä liitulakuja, nousta nopeasti lattialta istumasta ylös tai kurlata vedellä ku seurauksena on oksu?! :$

Mäkin voisin vaihtaa nää liitoskivut mieluusti noihin punaisiin jälkiin, ei tarttis kahta kertaa kysyä. Toivottavasti nää ei nyt ihan oikeasti jatku samanlaisina helmikuulle asti. :/

Samsam, jänniä! Mul tuli oksentamisesta sillon kesällä... Ootko syöny tai juonu jotain uutta, käyttäny jotain voidetta tmv - allergiaa?

Onko kellää muulla tullu raskauden myötä hengenahdistuksen tunnetta vaikka vaa istuis sohvalla? Mietin vaa että liittyykö raskauteen vai mahd johonki muuhun.. kestäny jo tovin, ei oo kokoaikasta mut usein..

Mulla on hengenahdistusta, mut en tiedä onko se astmasta vai raskaudesta jo. Jossain vaiheessa raskautta voi kuulua asiaan, kun vauva kasvaa ja kohtu nousee ylemmäs ja painaa keuhkoja. Korjatkaa jos oon väärässä..

Mullakin hengenahditusta, joka mielestäni liittyy juurikin kohdun kasvuun, kuten Miss T arvelit. Olen huomannut, että joskus kun ahtaa ittensä ruokaa täyteen, niin hengittäminen on tosi työlästä. Kun sitä nyt oppis syömään maltillisesti.

Esikoinen, mulla! Mä jouduin hakeen joskus kuukausi sit astmakiekot (ei siis oo astmaa itellä) lääkäriltä koska nyt varsinki ku menee tonne työharjoitteluun ja siellä koko sairaala homeessa, ni mulla reagoi heti hengitystiet siihen.

Hengenahdistus voi olla monestaki asiasta, raskaus kerryttää hieman nestettä keuhkoon, kohtu kasvaa ja painaa ym :) siksikin voi olla hengenahdistusta :)
Mut jos käy häiritseväks ni sit yhteys neuvolaan!

taalla ei viela tunnu hengenahdistusta, mutta puuskutan ja hengastyn nyt rasituksessa helpommin, mua ei myoskaan todellakaan palele vaan laski hikoilee heti, en muistakaan milloin olisin (jos ikina) kulkenut lokakuussa pelkka ohut t paita ja lyhyt hame paalla takki auki... katkis painaa enemman tuonne alakertaan toistaiseksi mutta eikohan se sielta nouse kutittelemaan keuhkoja kasaan ja juuri kun tuntuu etta henki loppuu niin sitten se valuu uudelleen alas :D hyva etta otatte puheeksi neuvolassa voivat sitten varmistaa etta johtuu vauvan asennosta tmv. parempi tuoda liikaa tietoa esille kun liian vahan.
Taalla oireita ei juur muita oo kuin voisin nukkua joka yo n 14 tuntia :D ja aamu 03-05 pissa on normiheratys onneksi saan jo nopeammin unen paasta kiinni vessareissun jalkeen.

Takaisin