oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä otan töissäkin rennosti! :D Mulla on sesiomatyö ja vieläpä pitäis nostella paketteja :D voin ylpeydellä sanoa että istun siellä aika paljon ja en nostele niitä paketteja :)
Vitsailinki asiakkaille,et jouluna varmaa vaa istun etten ees nouse seisoo heti ku seison nii selkää alkaa sattuu :/

Mulla on kassatyössä onneks mahdollisuus istua ja seistä vuorotellen, mutta kyllä seki homma alkaa jo pikkuhiljaa selän päälle käymään. Koitan nyt kuitenkin sinnitellä äippäloman alkuun asti. Varhennettunakaan en haluais sitä aloittaa vaikka 1.12. se olis sitte mahdollisuus aloittaa se loma.

Piti ihan peukuttaa tuolle Mjun hempparille, oon kade! Mulla on monipuolisesta ruokavaliosta huolimatta muutenkin alhanen Hb ja raskausaikana se laskee tosi alas. Saa nähdä vaivaa ja paljon rautalisää et se nousis tai ees pysys siinä sadassa.

Argh... mulla on nyt sit alkanut nää yöheräilyt tai oikeestaan valvoskelut. Viime öinä heränny tossa 4-5 välillä, enkä ehdi nukkua enää ennen kun esikoinen herää... hieman alkaa väsymys painaa :( No onneks en oo nyt duunissa vaan koomailen kotona tytön kanssa.

Mulla alkoi oikein kunnolla liitos kivut. Yöllä kun vaihdoin kylkeä niin johan tuntu... Ja sit ei enää nukuttanutkaan. Kellon soidessa kun nousin niin vihloi oikeen kunnolla, ja kaikki äkkinäiset liikkeet sattuu nivusiin tai alavatsaan. Eli rauhassa mennään nyt. Ja jouduin myöntymään flunssalleni ja mennä lekuriin, antibiottikuurihan sieltä tuli, niin pahasti keuhkot rohisee. Ja sit vielä uusi ihana vaiva, närästys!

Ruppuruusa: Täällä samaa valvoskelua. Vaikka puoliltaöin vasta menin nukkumaan niin 4 aikaan heräsin ja pörräsin 3 tuntia hereillä ennenku nukahdin hetkeks uudestaan. Sittenhän sitä oli entistä väsyneempi. :sad001

Mulla tuli kans tänään ekat kunnon liitoskivut :o piti soittaa oikee neuvolaanki ku olin vähä ihmeissää ja mainitsin asiasta oysin lääkärilleki ku soitti mut meinas että iha rauhallisin mielin ja ottaa iha rennosti :)

Voimia ja lepoa paljon nyt Miss T! Toivottavasti lääkkeet alkaa pian vaikuttaa. Mä oon yöllä kuuppeloinu pystyssä tämän yskän takia, kun mikään ei tunnu auttavan. Lääkäri määräsi eilen Panacodia jota voi ottaa ennen nukkumaan menoa jos rauhottais yskimistä, mutta eipä siitä paljoa apua ollut :/ Kahden aikaan oli pakko nousta ylös keittelemään mustaherukkamehua. Nykyään nukun purkka suussa, kun purkan pureskelu tuntuu vähän helpottavan kurkun ärsytystä... :confused:

Kiitos Naksu! :) ja aika erikoista että on panacodia määrätty yskään.. Kyllä olisi Ventoline varmaan tehokkaampi, vai onko ollut käytössä jo? Ja itse laitan teehen kuusenkerkkä siirappia, se auttaa yskään. Ja juon teen ihan sellasena haaleena. Ja kylmä ilma auttaa mulla myös, makkarin tuuletus ennen nukkumaan menoa. Viileä on mut uni tulee ja yskä pysyy poissa. :)

minulla tallainen tilanne 22.8 ultrassa todettii keskeytyneen 8+2 viikolle ja sain laakkeet mukaani kotiin ja tyhjennys alkoi sitten samana paivana..tassa oottanu kuukautisia noin 5 viikkoa mutta ei mitaan muuta ole ollut kun alaselka kipea ja aivastelen jatkuvasti, voisikohan olla etta olisin raskaana? muistan viimeksi aivastelin useasti mutta en tieda onko se oire.

Mulla oli kans valvontayö. Kun ennen neljää heräsin kolmeksi tunniksi, olin jo käynyt kaksi kertaa vessassa. Eikä ole edes täsyikuu, huoh! Mut korvaukseksi mua ehkä potkastiin mahaan pari kertaa siinä valvoessa. Tai sit ne oli omia pieruja matkalla ulos päin.

Kiitos Miss T vinkeistä! :) Mistä tuota kuusenkerkkä siirappia saa? Sitäkö on ihan ok ottaa raskaana ollessa? Mulla oli aika kovia jalkasärkyjä myös ilmeisesti flunssaan liittyen, ja sitten se lääkäri meinasi että tuo Panacod voisi auttaa myös yskänärsytykseen kun siinä on kodeiinia joukossa. Mutta ei se tosiaan kamalasti auttanut, pään vaan pisti pikkasen pehmeäksi :rolleyes:

Muoks. kuusenkerkkäsiirappi eikä kusenkerkkäsiirappi :D

Muokattu viimeksi:
Naksu: Mä ostin ton siirapin maalais puodista, on siis ihan luomu tuote. Pelkää kuusen kerkkää, vettä ja sokeria. Kuusenkerkkä teetäkin varmaan on jossain myynnissä. Uskon että on ihan ok sitä raskaana syödä/ juoda. Ja onhan niitä yskän pastillejakin missä sitä on.

Ja niinku mä jokin aika sitten kirjotin, ettei vaivaa yölliset vessa reissut. Nyt muutamana yönä heränny, pari kertaa siihen hirveeseen pissa hätään ja aamulla sit onki ihan veto pois :(
Samoin närästys iski taas. Onneks lievänä, mutta häiritsevänä.
Eli opin sen, etten enää mainitse ettei mulla oo jotain vaivaa viellä, kun se tulee sitten kahta kauheempana jossain vaiheessa.

Jannah: En kyllä osaa muuta tuohon sanoa, kuin että kannattaa varmaan soittaa vaikka neuvolaan ja kysyä neuvoa ja/ tai pyytää lähetettä verikokeisiin sen selvittämiseksi oletko mahdollisesti raskaana. Voisin kuvitella, että tuollaiset tyhjennyslääkkeet ovat sen verran tujua tavaraa, että voivat hyvinkin sekoittaa kierron joksikin aikaa, mutta tämä on vain arvaus ja siksi suosittelenkin kääntymään neuvolan puoleen.

Mulla noi liitoskivut tekee mut ihan rammaksi.. Ollut tosiaan ihan alusta asti lonkat ihan romuna , esikoista oottaessa ne paheni loppua kohden nuo kivut mutta nyt ne on alusta asti ollu toosi kipeät. Viimekskään niihin ei keksitty mitään helpotusta että mahtaa tulla mielenkiintoinen loppuraskaus kun välillä ei pysty kävelemään kunnolla edes. :( ja sama kans närästys vaivaa koko ajan :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

:mad: vaivaako muilla ihanat paiseet ja näpyt naamassa? Mulla tulee tietyin välein huuliherpes mut nyt tämä "ihanuus" päätti tulla nokkaan :o tosi kaunis näky :( on ollu penskasta asti tuo huuliherpes muttei ikinä nokassa. Luin jostain et raskausaikana saattaa puhjeta ympäri naamaa :o

tiada makin heraan ellen vessahataan niin sit muuten vaan, olin viime yonakin hereilla 00:30-02:00 ilman mitaan jarkevaa syyta :( edelleen duuniinpaluusta tulee mielenkiintoista jos mennaan 4 tunnin unosilla...
Pikku-Myy, mulle kavi painvastoin, mun akneen taipuvainen iho ei oo koskaan ollut paremmassa kunnossa, aikaisemmin sain syvia, kipeita isoja finnja mutta nyt ei ole ollut ainuttakaan koko raskauden aikana, saapa nahda mita se on sitten taas synnytyksen jalkeen :(

Takaisin