oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on kyllä sellainen aavistus mulla, että ei ehkä ole pienellä kaikki hyvin...

Tähän asti on jo monta viikkoa menty sillä tutun turvalliseksi muodostuneella 24/7 kuvotuksella ja n. 1krt./ pvä ykäämisellä. Nyt viimeiset kolme iltaa on lisäksi tuntunut oikealla puolella alavatsassa sellainen jatkuva pistävä ja hyvin paikallinen kipu. Eilen illalla tuntui sitä, kuin joku olisi pistänyt sukkapuikon koko kehon läpi vatsasta selkäpuolelle asti.

Tänä aamuna sitten heräsin ja kaikki oireet oli täysin poissa. Ei kuvota, ei okseta; edes rintoihin ei satu, vaikka nekin on olleet todella arat jo plussaa edeltävältä ajalta. Mahan turvotuskin on laskenut lähes olemattomiin.

Tuntuu jotenkin tosi idioottimaiselta valittaa oireiden puutetta, mutta jotenkin noi kivut ja niitä seurannut täysi oireettomuus vaan saa mut huolestumaan. Mitään vuotoa ei kuitenkaan oo ollut joten turhapa taitais olla tässä kohtaa mihinkään soittaakaan. Eipä ne mua tutkittavaksi ottaisi etenkään näin viikonloppuna ja vielä kun mulla on nt-ultra-aika tiistaiaamuna.

Täytyy nyt vaan malttaa siihen tiistaihin ja toivoa, että kaikki ois kuitenkin ihan kunnossa.

Samsam,mitä sulla on viikkoja nyt?Minulla nuo vihlomiset ollu myös aika kovia ja tuossa oli välissä ihmeelliset kolme päivää kun ei pahaa oloa ollukaan.Jossakin luki että 9-10 viikon jälkeen hormoniryöppy tasaantuu ja olo voi olla niin mainio ettei uskoisi olevansa raskaana.Pidän peukkuja sinulle ja vauvalle.

Tsemppiä samsam, toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin ja onneks sulla on jo tiistaina se ultra. Ja toivottavasti kipu on jo hellittänyt.

Kiitos kaikille tsemppauksesta! :love2

Viikkoja on huomenna (siis tossa vajaan 10 min. päästä) 11+0. Yritän kovasti itsekin uskoa, että kaikki on kuitenkin hyvin. Tuntuu vaan niin kummalliselta, että kaikki oireet loppui kuin seinään. No, ehkä huomenna on parempi päivä ja aloitan aamuni iloisesti ykää tervehtien... ;)

Samsam:Mun ne vähäisetkin oireet on olleet poissa jo pari viikkoa. Ja maha tuntuu välistä olemattomalta. Sit kuitenkin toissapäivänä oli nännit todella arat ja rinnat muutenkin kuin Dolly partonit...Ja työpäivän jälkeen illalla vatsa tuli taas esille kuin ennenkin. Pakko kai se on edelleen uskoa että jotain on tapahtumassa sisälläni. Välillä noita pistäviä kipuja on kanssa. Huomenna tai siis tänään tulee 12+0.
Viiden päivän päästä ois nt-ultra. Varhaisultrissa en ole käynyt, koska olin todella pessimistinen että tää tulis kestämään. Oon kahden positiivisen raskaustestin ja vuotamattomuuden varassa ens perjantaihin asti, kun oireet on olleet minimaaliset.

Eilen oli melkoisen kivulias päivä. Vatsaa vihloi välillä tosi kovaa. Iltaa kohden vähän helpotti kun sain lepäillä. Tänään aamulla alkoi sitten taas vuoto, ihan on veristä. Huomenma ois viikkoja 10. Edellinen raskaus meni kesken 10+6 joten hirvittää vaikka näitä kipuja ja vuotoja on tämän raskauden aikana riittänytkin. Huoh, eilen mä kirosin jo koko raskauden ja ajattelin etten enää ikinä halua olla raskaana kun tää on näin kivuliasta ja epävarmaa!

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

Kiitos, Dalila! Kiva kuulla, että sulla on pääosin ihan samanlaista oireettomuutta kuin mullakin, mutta silti raskaus on välillä muistutellut itsestään.

Mulla sama juttu ultran kanssa, eli päätin olla investoimatta varhaisultraan, eli plussan ja vuodottomuuden varassa mennään tällä hetkellä. Onneksi mulla on se nt-aika jo ylihuomenna, niin ei tarvii kauan heilua epätietoisena.

Voi että knyttet, toivottavasti selviät näistäkin vuodoista säikähdyksellä. Tsemppiä edelleen!

Vaikka näitä onkin säännöllisesti tässä raskauden aikana ollut, aina alkaa pelottaa kuinka tässä käy. Eipä se kai auta kuin lepuutella. Onneks mies ainakin yrittää ymmärtää mua ja hoitelee poikaa mutta onhan tässä koko ajan pikkasen kireä tunnelmakin. Huoh! Tänään pitäis mun äitinkin tulla pariks yöks. Mitenköhän onnistuisin perumaan?! Vai pääsiskö helpommalla jos se olis täällä?!

Vaikea kysymys knyttet, ootko jo kertonu äidillesi raskaudesta? Ehkä se vois helpottaa ja rauhottaakin. Riippuu tietysti äididtäsi. Ihana, että sulla on ainakin ymmärtäväinen mies.
Mulla taas vähän nyt pelko nosti päätään listeriasta, kun juhlissa eilen tuli syötyä voileipäkakkua, jossa tuorejuustoa. Oli kyllä muuten kasvisversio, mutta mietin että olikohan se sittenkään pastoroitua (niin päätin uskoa kun sitä söin). Mutta nyt tosiaan aivastelen ja muutenkin olo tuntuu flunssaiselta.

Manna: Mun käsittääkseni listerioosin oireet vastaa rajua ruokamyrkytystä eikä oo niinkään flunssan kaltaiset. Lisäksi itämisaika tartunnasta on muutamia viikkoja siitä, kun on syönyt ruokaa, jossa listeriaa on paljon. Noi oireet siis tuskin listerioosiin viittaa.

Kyllä mä uskon, että siellä juhlissa on ollut pastöroitu tuorejuusto käytössä. Jos on isommista pippaloista kyse, niin on varmaan kuitenkin haluttu valita vähälaktoosinen vaihtoehto, jolloin todennäköisimmin on ollut käytössä jonkun ison kotimaisen valmistajan tuote ja ne on kyllä pastöroidusta maidosta valmistettuja.

Tsemppiä silti oireiden kanssa! Toivottavasti ei oo flunssatauti iskemässä, kun lääkitsemismahdollisuudetkin on nyt niin rajalliset.

En haluaisi vielä kertoa äidilleni koska hän on herkästi masennr taipuvainen ja jos meneekin kesken en halua että olen se joka katkaisee tällä kertaa kamelin selän. Nyt ehkä vuoto vähän helpottanut. Tosin aika vaikea sanoa kun käyn noin vartin välein vessassa, mutta vähän siltä tuntuis. Kipua ei myöskään nyt ole. Täytyy kai vaan toivoa parasta ja ainakin äidin vierailu saia hetkeks ajatukset muualle.

Hyvä ettei oo kipua ja vuotokin jo helpottanut. Mulla tosiaan ainakin vähän autto sillon kun oli kipuja et näin yhtä kaveriani. No kivut muistin sit vasta illalla kun tuli varmaan liikuttua liikaa sinä päivänä ja illalla alavatsa oli tosi kipeä taas.

Nyt on vuoto taas muuttunut sellaseks ruskeaks tuhruks eli aika lailla samalla kaavalla menee kipu ja vuoto kuin tähänkin asti. Äitikin on jo matkalla tänne joten enää ei voi perua. Aina nää vuodot vaan huolestuttaa eikä näihin totu.

Iltaan mennessä vuoto on jo lähes pois. On nää kummallisia vuotoja! Toivottavasti ei jatku enää huomenna ja sais taaa unohtaa tänkin murheen. Niin paljon aamulla kävin kyllä vessassa että alapää kuivu ja oli pakko laittaa bepanthenia ;-) mieskin selvästi säikähti tätä vuotoa koska johtui selkeästi mattojenpesusta tai ainakin osui aika sopivasti just kohille. Tänään mies on koko ajan kieltäny tekemästä mitään raskasta ja hyssytellyt ja käskenyt lepäillä. <3

Juu kannattais näköjään ottaa ihan rauhallisesti ja nukkua pitkään... Mä nimittäin touhusin nyt liian paljon ja liian aikaseen tai sit sain jonkun vatsataudin tai sit tää on nyt sitä listeriaa. Ei kai oksentelun ainakaan pitäis alkaa enää 11. viikolla? Voi apua... mulle tulossa vieraita, pitäis varmaan sanoo et älkää tulko jos tää onkin jotain tarttuvaa...

Takaisin