oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon lähes oireeton ollu koko ajan, kunnon ällötys/pahoinvointi loppu kun seinään 6+4 ja varhaisultrassa 7+1 oli kaikki hyvin. Pientä ällötystä joskus ja väsymystä. Viime viikolla neuvolas 9+4 kokeiltiin sydänääniä ja saatiin kuuluviin hentoisesti joten kyllä tuolla masussa joku kasvaa <3 alavatsa kipuja on ollu paljon, mutta nyt vähentyneet selvästi. Oon saanu huomata ihan tosissaan et raskauksia ei voi verrata toisiinsa ja oireettomuus ei tarkoita mitäön vakavaa, rennosti vaan jos meinaan huoli tulla, stressi on se kaikkein pahin tässä alkuvaiheessa. Oon itse panikoinu tätä oireettomuutta, mutta enää ei jaksa, jos ei vuotoja tule nii en ala huolehtimaan oireettomuutta, kun kahdesti jo todistettu et tuolla masussa elämää on <3

Jaksuja ja positiivista mieltä kaikille, tiedän kyllä sen epätietoisuuden tunteen. <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tänään teki oireet osittaisen comebackin. Kävin ruokakaupassa töiden jälkeen eikä sattunut olemaan kauppakassia mukana. Otin sitten muovikassin ja kun avasin sen (siis tyhjän, käyttämättömän muovikassin), niin kassin sisus lemahti nenään niin pahalta, että meinasi ykä lentää. Naureskelin siinä sitten itsekseni, kun mietin, että jos nyt välttämättä pitää kaupassa ollessa oksentaa, niin naaman edessä auki oleva muovikassi on tietysti ihan hyvä kohde.

Mahakin on taas tänään ihan turvoksissa, joten kaipa tää homma nyt jatkuu, kuten pitääkin. Niin ainakin aion uskoa, kunnes toisin todistetaan.

Mullaki nälkäpahaolot pitää järjessä, vaikka muuten ei tunnu raskaanaolevalta erityisemmin. Seksin jälkeen oli alavatsa vihlovainen mutta se vissii kuuluu asiaan. (Joo, mies kävi "juttelemassa asioista" ja näin kävi :D ei kyllä ollut mitää elämäni parasta seksiä, oletettavasti paikkojen kuivuudesta johtuen)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mun viime viikon iso maha meni takaisin "normi" mahaan viikonloppuna eikä vielä oo tullu takaisin o.O No, hyvä ku turvotus laski ja tuntee vielä ittensä ihan "normiksi" eikä tarvi yrittää töissä peitellä mahaa vielä :D Kyl se masu ehtii kasvaa kunnolla vielä! :)

Jahas.. 10+2 ja pahoinvointi meinaa tehdä tuloaa, esikoisestakin alkoi tälleen myöhemmin, mut se tais kyllä olla jo 9+ jotain jo, melkein toivoin et tää ei ehkä enää tulis edes. Yritin tiskikonetta täyttää nii meni yökkimiseksi niiden astioiden hajun takia sit oli pakko lähtee koko keittiöstä pois kun alko yököttää roskisten hajut, eli superhajuaistiki vissii tullu nyt, koska normisti ei kyllä roskikset haise kun kaappi on kiinni. Kohta pitää koittaa jos sais lounasta lämmitettyä nii jospa oli helpottais hieman... Kuvottaa kyl ajatuski keittiöön menosta >.<

Onko muilla ongelmia matalan verenpaineen kans? Ootteko saanu sitä nostettua millään? Itellä meinaa olla ongelmia välillä pysyä tajuissaan ku nousee makuulta istumaan tai istumasta seisaalleen..

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Esikoinen kokeile nousta hitaasti ja ellei auta lisää pikkuisen suolaa tai pieni annos salmiakkia. Mulla on normaali tai alhainen verenpaine ja alhaisimmillaan lukemat on 100/60 mutta hitaasti nousemalla ongelmaa to tule.

Hitaasti joutuuki nousee, äkkinäisiä liikkeitä ei uskalla tehä :/ suolaa on lisätty ja salmiakkia syöty.. mistään ei apua.. kaikki omat keinot kokeiltu ni aattelin josko joku keksis uusia :D mulla lukemat siinä 80/40 paikkeilla..

Täytyy kanssa juoda tarpeeksi, niin paineet pysyy. Tukisukat voi auttaa verenpaineesta johtuvaan asentohoimaukseen. Ne ennaltaehkäisee myös mahdollisia suonikohjuja.

Mun suurin ongelma on hajuherkkyys, mikä on hassua koska mul on yleensä nuhaisuuden takia tosi huono hajuaisti. Kaikkialla haisee joku ja esim. Jääkaapin avaaminen tai peräti syöminen on tosi haastavaa.

Toisaalta jotenkin koko ajan pelottaakin... Mitä jos musta ei ole tähän? Mitä jos mulle tuleekin joku 2-päinen ja 5-kätinen monsteri...

Hindenburg, mulla on todella tarkka hajuaisti ja viikot 5-8 oli silkkaa helvettiä asua pääkaupungissa jossa pakokaasut roskat eritteet ja savu haisivat niin että yökkiminen alkoi heti kun piti kotoa lähteä..
Edelleen herkkä mutta yökkiminen jäi pois. Luojalle kiitos.

Mju82: minulla 9. Viikko menossa ja nyt hajuaisti kaikkein herkimmillään. Toivottavast tää helpottaa ekan trimesterin jälkeen niin kuin pahoinvointi yleensä...

Mullakin nyt hajuaisti herkillä, ällöttää kaikki pesuaineetkin,ei voi pyykkiäkään pestä, suihkussakin aina oksettaa kaikki shampoot ja saippuat :\

Ja saattaa helpottaa jo aiemmin mulla tosiaan huonoin olo tuli jo viikolla 5 ja loppui siihen 8-9 viikkoon, elättelinkin toiveita aikaisesta loppumisesta kun ne niin aikaisin alkoikin. Tsemppiä sinne super hajuaistin kanssa elämiseen :)

Itse en ole huomannut hajuaistissa kovinkaan paljon muutoksia. Toisaalta minulla on muutenkin ollut aina tarkka nessu hajujen suhteen ennenkin, mutta toisaalta pahinkaan haju ei ole vielä eikä ennenkään saanut yökkimään. :grin Muuten olen kyllä huonovointinen koko ajan. Jos mahassa ei ole koko ajan jotain sulamassa, niin huono olo yltyy oksentamiseen. Aamulla en ihan heti ensimmäisenä ollut jääkaapilla ja se sitten kostautui tyhjän mahalaukun sisällön yökkimiseen vessassa.

Toinen inhottava oire on paha maku suussa 24/7. :sick009 Ruokaan ja juomaan tulee ikävä sivumaku ja koko ajan saisi olla hampaita pesemässä tai suuta porskuttamassa. :sad001 Nyt enemmän on tullut myös repäisykipuja kun liian nopeasti nousee, aivastaa tai kääntää kylkeä sängyssä.

Mulla on kans hajuaisti iha älyttömän tarkka :D avokkia naurattaa välillä ku minä haistan millo mitäki hajuja ja se ei haista tai sit haistaa ku osotan että tuolla haisee ja se menee nokka kiinni haustelee :D

En nyt tiiä, ei varmaan oo pelkästään raskaudesta johtuvaa, mutta pahentuu, kun ei lääkkeitä ottaa..Koko oikea puoli yläkropasta niin jumissa, särkee ja vihloo..en mies vähän hiero ni lähti tunto oikeasta kädestä ja oikealta puolelta huulen luota :( Mitäs hyviä keinoja kivun lievitykseen / paikkojen avautumisee? Hierojalle pääsee vasta ensi viikolla. Ja panadol on käytössä mut ei se mitää auta :l

On tää kanssa ensin "valitan" oireista siis vatkuva älkötys ja väsymys ja sit nyt vajaa viikon ollu ällötys kokonaan pois ni sit huolestuu et onko kaikki hyvin.. rv 11+2 meneillään että hyvin voi olla että alun pahoinvointi "vaan" loppui. Onneksi ultra ensi tiistaina ni saa varmuuden..

Tänään se sitten alko, tunneitkeminen. Olen ollu ennen raskautta hirveen herkkä ja itku on tullu jos kattoo jotain romanttisia elokuvia jne, mutta raskauden aikana tähän asti kaikki itku(melkein) on loppunu, tuntuu että oon ollu "kivi ilman tunteita". Mutta tänään mää aloin vollottamaan jokaisesta biisistä mitä kuuntelin spotifyssä (yritin löytää häihimme kappaleita), itkin jopa "thriller":iä kuunnellessa :D Itkin ja nauroin, vähä jännä feelis että itku se vaan tulee vaikka mää nauran samalla :D

Takaisin