oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut tänään ihan kamala päivä. Todella kuvottava olo on ollut ihan aamusta asti. Tuntuu, kuin ois jollain keikkuvalla alustalla ja kaikki pienetkin nykäykset esim. bussissa teki tosi pahaa.

Nyt viimeiset pari tuntia on sattunut oikealle puolelle alavatsaan niin paljon, ettei voi muuta tehdä, kuin maata sohvalla kippurassa. Onneksi esikoinen on isovanhempien kanssa purjehtimassa ja mieskin lähti biliskisoihin, niin voin hyvällä omalla tunnolla vähän aikaa velloa omassa kurjuudessani ja tirauttaa muutaman huolikyyneleen.

Samsam, lepäile hyvällä.omalla tunnolla kun o kerta mahdollisuus.. ja toivotaan että kaikki ok :-)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Välillä on hyvä velloa ja itkeä huolenkyyneleet ja lopulta (toivottavasti) todeta että kaikki on hyvin. Toivottavasti sullakin kaikki hyvin!:-)

Alkaa oleen aika vähissä ne housut joita vois käyttää. Farkut on ahdistanu jo viikkoja ja kaikki vähänkään kireemmät on kauheita pitää. Näin lomalla pystyykin vielä menee lökäreissä, mutta mitä ihmettä laitan muutaman viikon päästä töihin päälle?!?

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

Knyttet, mä kävin alelaarissa penkomassa ja ostin omaa vaatekokoa isompia vaatteita, normaalisti käytän xs s vaatteita niin ostin M kokoisen mekon jne. Mekot ja hameet on kanssa hyviä kun ne saa joko mahan alle tai päälle riippuen siitä kumpi paremmalta tuntuu. Viileämmille keleille ostin 29 tuuman stretch farkut ja oversize neuleen ja viimeisenä oljenkortena kun pötsin takia ei mene mitkään omat vaatteet päälle hmltä kahdet äitiyshousut.
Toistaiseksi käytän normivaatteita joskin aivan pilli farkut on jo telakalla lauantaina plussa pötsi on 10+0 :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ehkä sitä pitäis jotkut äitiyshousut käydä ostamassa. Olen harkinnut alkavani käyttää isoja mekkoja mutta se kyllä vois olla vähän epäilyttävää koska en koskaan ikinä käytä mekkoja ;-) ne olis vaan niim ihanan löysiä eikä puristas ja kiristäs! :-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

knyttet, joo ei todellakaan puristanut eika kiristanyt, oli mahtava fiilis sinne mahtuu pallo kasvamaan :)
Taalla on syoty kunnon aamupala ja jo valipalakin, maustamatonta jugua, nakkaria, nektariineja ja edelleen vaan olo on kurja, tama paiva selkeasti on huono.
Hedari, palelee, oksettaa ja nukuttaa.. ah ja joo vahankaan palelee niin rintoja kivistaa ihan vietavasti. Taa on niita paivia kun kiitan ettei ole esikoista tai muita lapsia kun onhan tama nyt tosi kenkkumainen olo talle paivalle, mieli tekisi vain ryomia peiton alle ja jaada sinne..

Anna K. en sitten tiedä mitään niin inhottavampaa kuin yökkiä tyhjää. Mahaan sattuu kun yrittää ihan vatsalaukun pohjilta asti saada jotakin tulemaan ulos. Monesti olen sitten ihan sappinesteitä yökkinyt. :sick006 Sen siitä saa kun ei ruoka maistu ja on pitkään aikaan syömättä. Tai ei välillä niin pitkäkään aika edellisestä mussuttamisesta. Jo tunnin/kahden päästä alkaa yököttämään tyhjä maha ja suussa jatkuvasti paha maku, vaikka yrittää kuinka pestä.

Muokattu viimeksi:
Aivan kauhea olo! Minä oon nyt vollottanu tunnin.Kaikki tuntuu "kaatuvan".Järki sanoo että ei mitään itkun aihetta mutta kyyneleet vaan valuu.Ja kaikki alko siitä että jätin sormet auton oven väliin!Siinä istuin pihalla ja itkin kun minä vaan täällä yksin ja minuun sattuu.Voitteko kuvitella?!Kukaan ei ole tyhjentäny tiskikonetta,minä oon lihonu vaikka en oo syöny kunnolla herra ties millon viimeks.Lattiat pitäs pestä,unohdin maksaa puhelinlaskun ja sitte se piste iin päälle,mies kysyy mikä nyt on?Ensimmäinen ajatus:senkin itsekäs sika! Ei hyvää päivää..Edelleen mottoni jatkuu "tämä johtuu vain hormoneista" Onko muilla näitä itku potku raivareita?

Moi, täällä uusi keskustelija.. Laskettu aika helmikuun puolessa välissä, nyt rv 9.
Käytiin ultrassa tarkistamassa laskettu aika pari viikkoa sitten. Niillä main oli kuvotusta ja väsymystä. Nyt eilen ollut vatsakipua (lenkin jälkeen, jäi mietityttämään pitääkö lenkkeily nyt jo lopettaa..) mutta muuten ok olo. Eka raskaus niin ei tiedä mitä odottaa.. ja jotenkin näiden vähäisten oireiden takia tullut mieleen pitäiskö mennä yksityiselle ultraan "varmistamaan" että mahassa on vielä joku. Seuraava, eli eka varsinainen ultra, sairaalassa vasta elokuun alussa. Oonkohan vain hulluksi tulossa ja kaikki kuitenkin ok..? Onko muita ns. oireettomia ?

Äipsä: Täällä, hep! Viimeeksi lauantaina vedin kevyen ulinakohtauksen, kun onnistuin (älkää kysykö miten) ruiskaisemaan tolua silmään lattioita pestessäni. Olo oli juurikin tuo "minä täällä yksin raadan, kukaan ei auta ja toluakin on silmässä - yhyy". Samaan aikaan siis mies pesi hellaa ja tytär ripusti pyykkiä, eli en mä nyt ehkä ihan yksin siinä "raatanut", mutta siltä se sillä hetkellä tuntui.

Onneksi älysin sentään sulkeutua kylppäriin pahimman vollotuksen ajaksi, niin ettei tyttö joutunut tilannetta ihmettelemään. Helpottaa kyllä sitten, kun voi hänellekin rehellisesti kertoa, mistä on kyse ja miksi äiti käyttäytyy kuin idiootti.

Tervetuloa mukaan, Solfiza! :)

Itsellä kyllä on noita oireita riittänyt, mutta eihän siihen onneksi oireita tarvita, että kaikki ois ok. Kuulostaa kyllä ihan normaalilta toi sun olotilan kuvaus mun mielestä.

Tervetuloa Solfiza! Ja ihan samoja juttuja liikkuu munkin päässä... just kattelin netistä varhaisultrahintoja, mutta ei niitä oikeen selkeesti oo esillä siel. Pitäis varmaan soittaa, mutta kun ei oikeen olis rahaa ja pelkään että varaan sit heti ajan :)
Täälläkin 2 viikkoa sitten oli kaikki hyvin ultrassa, mutta kun oireita ei oo kauheesti ja kipuja oli ultran jälkeen niin vähän mietityttää. Mullakin se varsinainen ultra vasta elokuussa.

Solfiza: mä kanssa oon ollut aika lievin oirein. Lähinnä välillä semmosta lievää etovaa oloa, mut en oo oksentanut onneksi! Ei kipuja eikä vuotoja. Uän mukaan 8 viikolla mentäisiin.

Tää olo on kyl ollu kaamee viime viikot :( oksentelu vie voimat ja paha olo lähes jatkuvasti. Neuvolalääkäri anto reseptin primperaniin ja se on auttanu vähän. Huhhuh!

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä MadH91! Täytyis olla iloinen kun ei oo tollasta itellä, mutta lohdutukseksi sulle, että tiedät ainakin varmasti olevasi tukevasti raskaana :) Ihan hirveetä kyllä varmasti varsinkin työpäivinä.

manna: Mä uskon ja toivon, että sullakin on kaikki ihan kunnossa. Kivut voi johtuu ihan vaan kohdun kasvusta. Mutta ymmärrän niin ton tunteen, kun itse oli pakko mennä uuteen ultraan! :)
Noita hintoja näyttää olevan aika huonosti netissä. Paremmin löytyy tollasista paikoista, jotka on suuntautuneet naisten terveydenhoitoon ja/tai raskauksiin.

MadH91: Ei kateeks käy sua! Toivottavasti olosi paranee! Mä oon niin kiitollinen, että oon itse nyt kesälomalla. Viime viikon väsymyksen ja kuvotuksen kanssa olisin tuskin ollut työkykyinen...

Takaisin